Tomtom Go Camper geen kaart laden? [Opgelost!]

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Tomtom Go Camper geen kaart laden? [Opgelost!]



Bericht door saagstree »

Zo als ik in een ander topic al melde dat ik op onze nieuwe Tomtom go camper in Spanje op de camping geen update meer kon downloaden om dat wifi niet stabiel was.
Daarom had ik Spanje , Frankrijk en Benelux apart gedownload dat lukte wel nu gelukkig weer veilig thuis probeer ik weer de kaart Europa Camper te downloaden eerst had ik te weinig opslag ruimte Spanje en Frankrijk verwijderd ik heb nu 12.12 GB ruimte Europa camper kost 9.68 GB. heb dus ruimte genoeg de wifi is oke.
Maar als ik wil downloaden meld de Tomtom al drie dagen meteen ,, Oeps er is iets mis gegaan, probeer het op nieuw" maar krijg steeds het zelfde.
Doe ik wat fout of vergeet ik wat?
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Tomtom Go Camper geen kaart laden?



Bericht door Janpinz »

Zelfde hier.
Mijn oplossing na weken tobben, geen steun van TT : in de vuilbak en een Garmin gekocht.
Ik weet, mss geen reeel advies of hulp, maar sindsdien geen probleem meer gehad.
Ik ben heel lang klant geweest bij TT, meerdere keren ook goed geholpen, maar dat wordt steeds minder.
Idem de kwaliteit van de camper en truck uitvoering: je kan alle maten invoeren die je wil, effect : null
Op laatst reed ik met 12 m lang, 2,8 breed, 4 hoog, en nog probeert hij je dan door de meest oude en smalle dorpjes te sturen, want: In theorie 1 minuut sneller dan gewoon de rondweg volgen :bang: :bang:
Zwak punt was altijd al update’s, heb nu rust.
Ongetwijfeld komen hier na precies tegengestelde verhalen, er zijn ook meerdere topics te vinden hierover.
Wat wel eens wil werken is TT bellen en proberen een nieuwe te krijgen met forse korting.
Hebben ze wel gedaan.
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Tomtom Go Camper geen kaart laden? Opgelost



Bericht door saagstree »

Probleem opgelost.
Naar tip van bevriende camperaar.
Ga terug naar fabriek instelling en toen ging het ineens heel snel, moest wel alle gegevens opnieuw invoeren.
geniet van elk vrij uurtje
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Tomtom Go Camper geen kaart laden? [Opgelost!]



Bericht door Janpinz »

Mooi dat t gelukt is!
Nou nog weer mogen rijden!
Die optie fabrieksinstellingen kon ik helemaal niet bereiken, net als de rest van wat voor menu ook..
Ding was 1,5 jaar oud, werd dus nog wel ondersteund.

Goeie reis!
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Tomtom Go Camper geen kaart laden?



Bericht door bupozaanstad »

TomTom is wat route betreft heel eigenwijs, ik reed vorig jaar langs het meer van Annecy in de richting zuid en in plaats van gewoon de weg te volgen langs het meer wilde hij mij rechtsaf hebben. Omdat we alle tijd hadden zijn we dit eens opgevolgd, we konden immers altijd weer omdraaien. Na een kilometer wilde hij ons door een woonwijkje met een hoop villa's laten rijden je kon de weg visueel redelijk goed bekijken, enorme drempels en heel smal ;-) We zijn dit TomTom advies maar niet gaan volgen maar het was wel leuk om te zien hoe hij de route met anderhalve kilometer wilde inkorten.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Plaats reactie