We worden gek van T-Mobile

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door MonRoe »

Naar aanleiding van dit topic heb ik mijn prive telefoon maar weer aangezet. Sinds juli vorig jaar heb ik een zakelijke telefoon en gebruik ik mijn prive telefoon (T-Mobile) alleen nog maar tijdens vakanties om te internetten en af en toe een serie te streamen.
Ik zal nu de prive telefoon maar wat meer gaan gebruiken en dan niet met wifi maar 4G. Dan krijgen we straks geen geneuzel als we alleen maar in het buitenland internetten.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
jaaplosbol
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 18 feb 2009, 21:33
Locatie: den helder

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door jaaplosbol »

Ook ik word gek. Wij zitten ook langer dan 4 maanden in Portugal. Ik heb roaming na 3 maanden uitgezet. Heb Portugees internet abonnement genomen. En toch ....... melding dat ik teveel gebruik. Na maand berichtje gehad op mijn vraag hoe dat kan. " Heeft u roaming wel uit???" Ja dus op mijn vraag wat ik dan nog kan doen zal ik over maandje wel weer antwoord krijgen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door Kroppie »

jullie laten je ook gek maken door die bedrijven, eruit donderen en naar een ander

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door Bob Diesel »

en daar word je ook genaaid
kijk naar mijn garage verhaal

Telefoon maatschappijen zijn net zo erg
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door iSonic »

Het is niet eerlijk wat zei zijn groot en ik ben klein!
Gebruikersavatar
integraal
Berichten: 121
Lid geworden op: za 20 sep 2008, 20:28

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door integraal »

Toch kan ik de redenatie van de providers niet helemaal volgen.

Stel je verbruik in het buitenland is zo’n 15 GB per maand. De meesten van ons maken in Nederland, zoals uit de reacties blijkt, gebruik van Wifi, dus gebruiken misschien maximaal 1 GB buiten Wifi om. Nu gaat men via Netflix of een andere manier er voor zorgen dat in Nederland alle beschikbare GB’s “opgemaakt” worden, om zodoende in het buitenland de GB’s te kunnen gebruiken. Als straks heel Nederland dit zo gaat doen, lijkt mij dat niet voordelig voor de providers. Maar bovendien, het is toch van de zotte dat je zo’n truc moet uithalen, want je betaalt er toch gewoon voor. Als je je GB’s in Nederland verbruikt, maar niet echt gebruikt, is er niets aan de hand (voor een aantal maanden dan), maar gebruik je alleen wat je nodig hebt, wordt je “gestraft”, ondanks dat je ervoor hebt betaald.

Of men verandert zijn abonnement naar minder GB’s per maand en koopt in het buitenland een plaatselijke sim-kaart. Lijkt mij ook niet voordelig voor de Nederlandse providers.

Of zie ik iets verkeerd?
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door thole »

koopt in het buitenland een plaatselijke sim-kaart.
Dat hebben we 15 jaar lang gedaan, daarom leek ons een Vodafone abbo voor ons prima, 20GB voor €25,-
We zullen zien wat er gebeurt als we uit Marokko terug komen, waar we wel een Maroc Telecom simkaartje hebben omdat het buiten Europa is. We zullen dan ruim 2 maanden of 2 in Portugal/Spanje zijn, benieuwd of we een berichtje krijgen over de FUP
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
jaaplosbol
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 18 feb 2009, 21:33
Locatie: den helder

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door jaaplosbol »

Ik vind het van de gekke dat ik ondanks dat ik mijn roaming uit heb staan, ik toch nog wat sluip kb tjes verbruik door het aanstaan van mijn telefoon en daarvoor extra moet betalen. Omdat ik langer dan 3 of 4maanden in ander eu land zit.
Ik weet alleen nog niet hoe ik het moet oplossen.
Abonnement zonder data.?
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door Jan en Simonne »

Wij zitten ook al weer te denken over losse kaartjes in elk land.
Maar dat is toch te gek voor woorden?
Ik heb het kaartje in kwestie nu gewoon aangetekend teruggestuurd naar vrienden in Nederland, die er de komende paar maanden zoveel mogelijk op gaan downloaden.
Op die manier kan ik het gewoon in het buitenland weer gebruiken, als ik het terug krijg als we terug komen.
Moet het dan echt zo? :roll:
Daar vragen ze toch om dan?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
albertrietjens
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 13:33
Locatie: Nederweert

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door albertrietjens »

jaaplosbol schreef:
za 23 feb 2019, 22:28
Abonnement zonder data.?
Wanneer je geen data wil verbruiken moet je, naar mijn idee, mobiele data uitzetten en niet roaming. Ik kan het mis hebben want ik gebruik alleen prepaid data in de tijd dat we weg zijn. En daarbij heb ik geen verbruik wanneer ik mobiele data uitzet.
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2436
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door bently »

Zie op deze site voor enige opheldering . Ook voor vragen.
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... bijbetalen
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door macfocus »

albertrietjens schreef:
zo 24 feb 2019, 11:02
jaaplosbol schreef:
za 23 feb 2019, 22:28
Abonnement zonder data.?
Wanneer je geen data wil verbruiken moet je, naar mijn idee, mobiele data uitzetten en niet roaming. Ik kan het mis hebben want ik gebruik alleen prepaid data in de tijd dat we weg zijn. En daarbij heb ik geen verbruik wanneer ik mobiele data uitzet.
Dat klopt idd.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
co en lia keizer
Berichten: 325
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 15:28
Locatie: Grootebroek
Contacteer:

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door co en lia keizer »

Wij zitten ook bij T-Mobile, en nu 2 maanden in Marokko.
Ik keek laatst een factuur na en zag tot mijn stomme verbazing dat er per dag (dat we in Marokko zijn) 200kb wordt berekend, €10 per maand.
Heb een mail gestuurd naar T-Mobile. Zij zeggen het volgende:

Elke simkaart heeft een unieke code. Deze code registreert elk verbruik en dat verbruik vertaalt zich uiteindelijk op de factuur in eventuele kosten. Dat er bijna dagelijks 200 KB data is vastgesteld en daarvoor 40 eurocent wordt berekend kan ik alleen verklaren door aan te geven dat de simkaart die verbinding met de Marokaanse provider daadwerkelijk heeft geregistreerd. Ik heb even overlegd met onze IT afdeling. Wij vermoeden dat die korte registratie zich steeds voordeed net voordat je daadwerkelijk gebruik kon maken van de mifi router. Dit is voor ons de meest logische verklaring. Dit houdt in dat voor een kort moment dataroaming aan heeft gestaan. Het verbruik, hoe weinig ook en afgerond op dagbasis, is daadwerkelijk een feit. Wij hebben de kosten vanuit de Marokaanse provider berekend gekregen en bereken dit op onze beurt weer door.

Het is de grootste flauwekul. Voor de overtocht naar Marokko hebben we de dataroaming uitgezet en de mobiele data, en die is niet meer aan geweest. We maken verbinding met een Huawei mifi router waar een simkaartje in zit van Maroc Telecom. Heb maar weer een mail gestuurd of ze een verklaring kunnen geven hoe dit kan gebeuren. To be continued.
Maak er wat moois van, lieve groet Lia en Co

Het leven is mooi, we brengen het graag voor u in beeld.....

https://www.dekeizersreizen.nl
https://www.voedingisgezondheid.nl
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door jurgenc »

Weet dat bij bepaalde toestellen het niet voldoende is om de mobiele data uit te zetten om deze daadwerkelijk volledig uit te zetten. Is enkele weken geleden nog bijv. hier op dit forum over gepost geweest i.v.m. een iPhone.

Uit is dus niet altijd echt uit.
H20
Plaats reactie