Optische muis werkt niet!

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Di@k
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 16 aug 2004, 21:35
Locatie: Borger

Optische muis werkt niet!



Bericht door Di@k »

Ik heb een USB optische muis met scroll wiel van het merk Dell.
Deze muis wordt via plug &Play direct gevonden als nieuwe hardware op mijn desktop met als besturings systeem Windows XP pro maar ik krijg geen software voor die muis geinstalleerd dus deze muis wil niet werken.

De zelfde muis op de laptop uit geprobeerd waarop Windows XP home edition draaid en daar werkte de muis wel goed. Vervolgens heb ik de muis drivers van de laptop gecopieerd naar mijn desktop maar daarmee wil de muis nog steeds niet zijn werk doen.

Welke wish kid weet een oplossing voor mij :?:
Groetjes
Afbeelding Forum Geo-neuroot
Afbeelding

Zeg maar Jij tegen Mij want ik heb een hekel aan U.
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:



Bericht door Inferno »

Zet de pc uit en weer aan zonder muis, wacht tot hij helaal is opgestart en sluit vervolgens de muis aan. Als het kan op een andere usb poort als voorheen. Als het goed is gaat XP nu detecteren en installeren, als de vraag komt of er additionele drivers van het internet gehaald mogen worden zeg dan ja. Dan zal de installer aangeven dat het usb apparaat is geinstalleerd en gereed voor gebruik....

Zo moet hij het doen. Doettie het niet? dan even op internet zoeken naar de drivers voor het specifieke type muis, meestal werkt microsoft of logitech wel maar in dit geval???

Suc6
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:



Bericht door reinolt »

Kan als een Logitech USB Wheelmouse worden geïnstalleerd. De drivers zitten vlgs. mij standaard in XP-Pro.
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Kries



Bericht door Kries »

Als de driver niet op je soft zit :
ga naar de site van de fabrikant, geef het "muismodel" in en eventueel het serienummer en dan krijg je automatisch een link naar het downloaden van de betreffende driver.
Di@k
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 16 aug 2004, 21:35
Locatie: Borger



Bericht door Di@k »

Ik heb bovenstaande informatie allemaal uit geprobeerd maar nog werkt het niet.

Hij blijft aangeven dat de benodigde software niet gevonden wordt en daarmee breekt de wizzard de installatie af. Vervolgens kan ik de pc weer opniew opstarten want er is geen werkzame muis aanwezig terwijl wel het cursorpijlje in het midden staat.

In apparatenbeheer wordt de muis niet aangeven als b.v. usb optical muis maar komt met het gele vraagteken met daarachter de tekst USB device
Groetjes
Afbeelding Forum Geo-neuroot
Afbeelding

Zeg maar Jij tegen Mij want ik heb een hekel aan U.
Gebruikersavatar
Possl-tje
Berichten: 3497
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 16:33
Locatie: Somewhere over the ocean
Contacteer:



Bericht door Possl-tje »

Di@k schreef:Ik heb bovenstaande informatie allemaal uit geprobeerd maar nog werkt het niet.

Hij blijft aangeven dat de benodigde software niet gevonden wordt en daarmee breekt de wizzard de installatie af. Vervolgens kan ik de pc weer opniew opstarten want er is geen werkzame muis aanwezig terwijl wel het cursorpijlje in het midden staat.

In apparatenbeheer wordt de muis niet aangeven als b.v. usb optical muis maar komt met het gele vraagteken met daarachter de tekst USB device
Dat slaat volgens mij op het omtbreken van de juiste driver, je kunt hem in apparaatbeheer eens even uitschakelen, pc opnieuw opstarten en dan weer inschakelen, kijk eens wat hij dan doet/vraagt.
Groetjes van Jan

Met de Pössl en TomTom, kom ik dra weerom.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
Di@k
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 16 aug 2004, 21:35
Locatie: Borger



Bericht door Di@k »

Hallo Possl-tje.

Die mogelijk heb ik ook al uitgeprobeerd. Hij blijft met dezelfde melding komen. "hardware niet geinstalleerd, juiste software niet gevonden"

Via Dell kan ik geen driver vinden, die van logitech en microsoft werken niet.
Groetjes
Afbeelding Forum Geo-neuroot
Afbeelding

Zeg maar Jij tegen Mij want ik heb een hekel aan U.
Freebird
Berichten: 249
Lid geworden op: do 27 jan 2005, 2:39
Locatie: Zuidwolde (Dr.)



Bericht door Freebird »

Di@k schreef:Hallo Possl-tje.

Die mogelijk heb ik ook al uitgeprobeerd. Hij blijft met dezelfde melding komen. "hardware niet geinstalleerd, juiste software niet gevonden"

Via Dell kan ik geen driver vinden, die van logitech en microsoft werken niet.
Di@k, al geprobeerd via Goooooogle, geef als zoekopdracht bijvoorbeeld "dell driver" op, zo kan je heel interresante dingen tegenkomen.... maar dat hoef ik jouw niet uit te leggen.

Tussen haakjes, laat de huidige software zich domweg niet installeren, of wordt het niet geactiveerd, als het wel op je laptop werkt, kan je denken aan een software conflict.

Rudi
-- MECHANICALLY INCLINED --
---- i screw up everything ! ----

_____ Afbeelding _____
Di@k
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 16 aug 2004, 21:35
Locatie: Borger



Bericht door Di@k »

Dit is de melding die ik steeds krijg.

Afbeelding

Wanneer ik nu vorige aanklik en zelf op locatie ga zoeken dan krijg ik weer deze zelfde melding.
Groetjes
Afbeelding Forum Geo-neuroot
Afbeelding

Zeg maar Jij tegen Mij want ik heb een hekel aan U.
Freebird
Berichten: 249
Lid geworden op: do 27 jan 2005, 2:39
Locatie: Zuidwolde (Dr.)



Bericht door Freebird »

Di@k schreef:Dit is de melding die ik steeds krijg.

Afbeelding

Wanneer ik nu vorige aanklik en zelf op locatie ga zoeken dan krijg ik weer deze zelfde melding.
Di@k, zit er bij de software die je hebt ook een eigen setup programma, zo ja, probeer dat eens.
Ik geloof dat ik weet waar het probleem zit en met een setup programma is dat te omzeilen.

Rudi
-- MECHANICALLY INCLINED --
---- i screw up everything ! ----

_____ Afbeelding _____
Di@k
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 16 aug 2004, 21:35
Locatie: Borger



Bericht door Di@k »

Nee, ik heb geen setup programma.
Alleen maar de drivers. mouhid.sys en mouclass.sys

Met mouseware van Logitech lukte het ook al niet.
Groetjes
Afbeelding Forum Geo-neuroot
Afbeelding

Zeg maar Jij tegen Mij want ik heb een hekel aan U.
Freebird
Berichten: 249
Lid geworden op: do 27 jan 2005, 2:39
Locatie: Zuidwolde (Dr.)



Bericht door Freebird »

Vreemd, dat de driver onder Home Edition wel en Pro niet herkend wordt.
Draaid de muis op de laptop wel met de Dell driver, of is er een andere geinstalleerd.

Op mijn systeem is een USB Logitech aangesloten, maar deze draaid onder dezelfde driver-namen als jij hebt opgegeven, dat wil nog niet zeggen dat de software ook gelijk is.
Dit zijn als ik het goed heb standaard XP drivers, PS2 of Microsoft.

Het enige wat ik van Logitech heb geinstalleerd is de driver voor het toetsenbord.

Misschien heb je wat aan deze informatie.

Rudi
-- MECHANICALLY INCLINED --
---- i screw up everything ! ----

_____ Afbeelding _____
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

Geef mij het merk maar even zal ik even de juiste drivers opzoeken. Zou kunnen met oude kaas of zo...

Heb zelfs geen verstand van muizen. Moet ik nu alles doen..

Ok Merk soort en type

[img][img]http://img238.imageshack.us/img238/9853/282dy.gif[/img][/img]

Volgens mij Di@k moet je via je nieuwe hardwere installatie eerst de oude muis verwijderen en dan de nieuwe installeren. Er zijn bijna geen muizen welke windows prof niet zou herkennen.

Hugo
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:



Bericht door reinolt »

Kijk eens achterop de muis voor het merk en type. De muis die ik van Dell heb komt van Logitech.
Op zich zijn de drivers zo te zien wel OK. Dit zijn de standaarddrivers. De versie kan wel belangrijk zijn
mouclass.sys= 5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158)
Bij gebruik van servicepack2.
mouhid.sys=5.1.2600.0(XPClient.910817-1148)

Meest gebruikte directory is C:\Windows\System32\DRIVERS\

Al eens een andere USB poort geprobeert?? Ik heb dat ook eens gehad en op een ander USB poortje werkte het toen wel.
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Plaats reactie