De camperaar geobserveerd in Normandie

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
joepienl
Berichten: 284
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:39
Locatie: Bergschenhoek



Bericht door joepienl »

hoi
wij zwerven al een jaar of twintig , of je dat nu met vouwwagen , caravan of camper doet ieder doet het op zijn eigen manier. Wij hebben zeker een jaar of 6 met een T3 omgebouwd als camper rond getoert met 2 kinderen en hond . Nu rijden we rond met wat meer comfort maar dat wil niet zeggen dat we anderen niet meer zien.
De T3 genaamd (Joepie)heeft zijn charme en ons overal gebracht en nog steeds . De james/cook genaamd (coekie) brengt ons ook overal en heeft ook zijn eigen charme.
wel is het verschil dat we met de T3 altijd wat te doen was wat meer rommelen , en met de MB ben ik klaar (soms wel jammer)
groet
Aad
Globecar Globescout 2006
kijk wat je heb , niet wat je mist
devanessies

Afbeelding
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Normandie



Bericht door Will »

Beste mensen,

Als je naar Normandie of Bretange wilt gaan DOEN het is daar onzettend leuk en mooi en indrukwekkend gelijk.
Voor de slecht verstaanders ik heb dit stukje met een vette knipoog geschreven en mijn indruk proberen weer te geven.
En Autostar alles is goed tussen mijn oren, ik zeg altijd maar zo ieder trekt de schoen aan die men past. :wink:

Mvrgr.Wil
Stannalux
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 18 apr 2004, 13:18
Locatie: Nederland
Contacteer:



Bericht door Stannalux »

Neem maar een ding van mij aan! DROPLULLEN kom je overal tegen.
Maar gelukkig zijn mijn ervaringen wel behoorlijk positief.
Wat mij wel de laatste tijd op valt is dat in Goch wel een bepaald sfeertje hang van de vaste bezoekers, en daar krijg je ook niet een bek vol van.
Nou ja dan niet, wie niet komt is vrij van terug gaan. Kan mijn eigen biertjes ook wel opdrinken. Maar over het algemeen heb ik wel gauw contact op een camperplaats, en dat vinden ik en mijzelf wel prettig.
AfbeeldingAfbeelding
Liedwien
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 08 jun 2003, 0:21



Bericht door Liedwien »

Marius schreef:Het heeft vastniks te maken met het type camper dat je hebt, of wat voor sociaal mileu je verkeerd ... Mensen die geen stom woord zeggen kom je overal tegen, mijn overbuurman, of het meerendeel van mijn collega's.
Of mijn vriendin als ze haar dag niet heeft.. zo zie je maar ze komen in alle soorten en maten, en bewegen zich ook in alle soorten en maten voort..:)
Precies! Je mag dan de jongste zijn Marius, maar volgens mij sla je de spijker op z'n kop. 8)
Gebruikersavatar
van der Vaart
Berichten: 459
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:01
Locatie: Friesland



Bericht door van der Vaart »

Het is ons niet opgevallen dat camperaars met een dikke beurs of zeer grote lening niet met ons VWLTers willen praten.
de meeste mensen vinden het juist leuk en beginnen vaak zelf een praatje over de bus.
vr groet Pietsje
Mieke tVD
Berichten: 6037
Lid geworden op: za 27 nov 2004, 14:33
Locatie: Z Limburg



Bericht door Mieke tVD »

Ik heb in èèn van de laatste maanden van vorig jaar hier een topic geopend over mentaliteit, omdat ik dat wat Will beschrijft juist op een Camping begon te merken. (onze caravan was maar een kleintje, een Kip-campact met hefdak)
Ik wilde daarmee peilen hoe de doorsnee Camperaars zijn. Wij hadden toen net voor het eerst in ons kampeerleven een camper gekocht en ik dacht dat camperbezitters nog veel erger zouden zijn.

Maar ik heb me vergist :!: :lol: wij zijn werkelijk nog niet èèn tegengekomen die niet goeiendag zei, of even een praatje maakte, al was het maar een paar minuutjes.Zelfs een beetje hulp ondervonden :D
Het groeten onderweg heb ik zelf moeite mee, niet omdat we dat niet willen maar je bent elkaar zo vlug voorbij en ziet vaak ook niet zo vlug of de persoon nu zwaaide of even op zijn hoofd krabde. Bovendien ben je als bestuurder druk met het verkeer.

Groetjes Mieke
Een gelukkig mens is Zij/Hij die tevreden is.
kanarie

klets altijd wel



Bericht door kanarie »

altijd wel aanspraak onderweg zowel met onze knalgele lt die er 00k uitzag als 26 jaar oud als met onze ducato .wat me wel opvalt is dat ik bijna altyd buiten zit en het merendeel binnen blijft .
groetjes kees
Nina
Berichten: 1007
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 22:05

Re: klets altijd wel



Bericht door Nina »

kanarie schreef:altijd wel aanspraak onderweg zowel met onze knalgele lt die er 00k uitzag als 26 jaar oud als met onze ducato .wat me wel opvalt is dat ik bijna altyd buiten zit en het merendeel binnen blijft .
groetjes kees
Tja helaas is de negen jaar dat ik camper dit nogal veranderd. Toen had je nog geen schotel tv, toen zat je nog buiten en hoorde je iedereen om je heen murmelen bij kaarslicht of maakte je een praatje. Nu zitten velen binnen om vooral SBS6 niet te missen. De aankomst is niet meer gelijk de stoelen naar buiten maar de schotel uitdraaien en daar blijft het dan soms ook bij..
Camperen om de wijde wereld te ervaren maar niet zonder tv.... jammer jammer jammer.
Anthoma
Berichten: 2437
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 19:50
Locatie: Beek en Donk

normandie



Bericht door Anthoma »

Beste Wil , Ook wij Jan en Annie zijn nog maar enkele weken terug van een rondreis door Frankrijk . 3100Km . Wij kwamen heel veel zwaaiers tegen zeker 80% van de campers die wij tegen kwamen. Ook hebben wij in vele talen met mede camperaars gesproken . Een paar enkelingen die de mond niet open deden .Dat zal wel zo blijven . Mocht je ons tegen komen kom zeker op bezoek wij vinden dit leuk en altijd in voor een praaaatje. Voor op onze camper staat Thomax .
Tot ziens waar dan ook in Camperland
loes burger
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 19:27
Locatie: Rotterdam
Contacteer:



Bericht door loes burger »

Net terug en nog moe van het (terug)zwaaien, in vele talen kletsen, andere campers bewonderen, verbazen over het koste wat het kost (of eigenlijk niet mag kosten) staan op stenen parkings in de verzengende hitte van sommige "vrijbuiters", maar ieder zijn meug. Gelukkig weer nieuwe groene camperplaatsen gevonden. En zoals al 14 jaar voornamelijk genoten.
En dat van die huurcampers zal zeker ook waar zijn, want wij zijn 14 jaar geleden ook met een huurbusje begonnen en waren nog zo stom, dat we ons niet afgevraagd hadden waar het spoelwater bleef tot het verschrikkelijk begon te stinken :oops: Een portapotty waren ze vergeten mee te geven (misschien wel beter :lol: ) . Vrij staan was er toen nog niet bij; we hadden er zelfs nog nooit over gehoord.
We hebben 9 jaar een busje gehad en toen zwaaiden we alleen naar mede-busjes (niet naar die grote dikkoppen :wink:) en zwaaiden terug.
De keren, dat we op een camping staan hebben we meestal contact met andere camperaars en mensen die met hun (meestal kleine) caravan rondtrekken, dus is het kennelijk het verschil in mentaliteit, dat trekt.
Normandie en Bretagne is zeer de moeite waard, maar dat is heel Frankrijk.
Gast



Bericht door Gast »

Wil,

Je bent een jaloers kreng en dat zwaaiende handje past er goed bij.

Bert W
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

Wij plannen gewoon een route welke we (ongeveer) willen rijden. Of we nu Jan-Jaap of Miep tegenkomen, daar maken wij ons niet druk om. WIJ zijn lekker aan het genieten, en als de buurman geen goedemorgen wil zeggen dan moet hij dat helemaal zelf weten. Wij zeggen hooguit tegen elkaar dat het een sjagrijnige man lijkt en gaan over tot de orde van de dag. TV hebben we niet mee en de enige radio die we aan boord hebben is de autoradio, welke maar zelden aanstaat. Zo af en toe koop ik een krant, van 1 of 2 dagen oud, en ga die lekker buiten zitten lezen. Mocht er iemand een praatje komen maken dan heb/neem ik daar alle tijd voor. Als Jan-Jaap liever met z'n schotel/laptopje/of weet ik veel wat speelt moet ie dat lekker doen. Is dan waarschijnlijk zijn manier van vakantie vieren. Ik ga daar absoluut geen energie in steken om mij daar aan te ergeren. Kom ik per ongeluk ergens waar de sfeer mij niet aanstaat, ach dan start ik de motor en ga verder. Dat is het grote voordeel van het bezitten van een camper.
Groeten Abe
Afbeelding
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

Anonymous schreef:Wil,

Je bent een jaloers kreng en dat zwaaiende handje past er goed bij.

Bert W
Zucht.....................................
Groeten Abe
Afbeelding
Gebruikersavatar
cjoosten
Berichten: 3332
Lid geworden op: vr 16 apr 2004, 20:54
Locatie: Roggel



Bericht door cjoosten »

Marius schreef:Mooi geschreven will..:)

En jep heb ook een oud ducatotje, en mijn vriendin heet dan wel geen mien, maar bij elke berg/bult, vertel ik haar gerust stellend dat we uit eindelijk wel boven komen.. :lol:

Ps: ons valt dit alles niet zo op trouwens, wel valt ons op dat we de jongste mensen zijn op elke camperplaats waar we komen (ikke 28 en mijn vriendin 31), en ons campertje de oudste..:)
Meestal zijn wij de jongsten. We hebben dus nog niet samen op een plek gestaan...................................... :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie