Asperger

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Mieke tVD
Berichten: 6037
Lid geworden op: za 27 nov 2004, 14:33
Locatie: Z Limburg



Bericht door Mieke tVD »

Wat zijn er toch akelig veel ziekten :shock: Ik heb eens een moeder over haar dochter met Downsyndroom horen zeggen: Dit is ons zonnetje in huis :lol:
Waarmee ik wil zeggen: dat ze ook heel lief kunnen zijn.

Ik wens U allen heel veel sterkte! maar ook veel vreugde met Uw kind.

Mieke
Een gelukkig mens is Zij/Hij die tevreden is.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen



Bericht door Jan en Simonne »

Wij hebben een zoon met Asperger, hij werd pas op z'n 14e jaar gediagnosticeerd.
Dan ga je als compleet gezin al die jaren wel door een hel.
Simonne
Fam. Benink
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 17:17
Locatie: Noord Brabant



Bericht door Fam. Benink »

................
Laatst gewijzigd door Fam. Benink op wo 27 sep 2006, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't dream your life but live your dreams!
Gebruikersavatar
Carel Camperfreak
Berichten: 12802
Lid geworden op: za 13 nov 2004, 22:26
Locatie: ut noorden v/h land
Contacteer:



Bericht door Carel Camperfreak »

Ten eerste ik wardeer je openheid :!: en als je ons de uitslag heb geschreven ik hoop echt dat je zoon een plekje in de maatschappij wordt gegeven.
Wel was ik benieuwd welke school hij heeft gevolgd na de lagere school :?:
Caravan Camper Check
voor uw (aankoop) camperkeuringen
Mieke tVD
Berichten: 6037
Lid geworden op: za 27 nov 2004, 14:33
Locatie: Z Limburg



Bericht door Mieke tVD »

Ik heb een vraagje, mischien dom, ik weet het niet. Kun je bij het Aspergersyndroom ook spreken van verschillende nivaus/graden (kan het juiste woord eigelijk niet vinden op mijn eigen harde schijf/hersenen :lol: )

of zijn deze patiënten toch min of meer allemaal gelijk?
Kunnen ze het b.v een klein beetje hebben? of juist heel erg?

Mieke

Fam. Benink.. Zeker!!! duimen we voor U mee.
Een gelukkig mens is Zij/Hij die tevreden is.
Gebruikersavatar
Joke
Berichten: 893
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 18:08
Locatie: Maassluis
Contacteer:



Bericht door Joke »

Mieke tVD schreef:Ik heb een vraagje, mischien dom, ik weet het niet. Kun je bij het Aspergersyndroom ook spreken van verschillende nivaus/graden (kan het juiste woord eigelijk niet vinden op mijn eigen harde schijf/hersenen :lol: )

of zijn deze patiënten toch min of meer allemaal gelijk?
Kunnen ze het b.v een klein beetje hebben? of juist heel erg?

Mieke
Ja Mieke, maar dat geldt zo'n beetje voor allerlei ziekten en syndromen.
Groetjes,

Afbeelding

Geluk is niet het doel, maar het middel om te leven.
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

Beste Fam. Bennink,

Ik wens julie alle sterkte en geluk, en zoals eerder gezegd, ook ik mag hopen dat er een "lekker plekkie" gevonden word voor hem in deze (toch al niet gemakkelijke) maarschapij.

Ook Annika en ik moeten nog maar zien wat de toekomst hier zal bieden voor onze allerliefste Hanna.
(Zelf wil ze "iets met dieren", maar wat daar haalbaar van blijkt te zijn, ik weet het niet, een gedachte waar ik mee speel is om eens te kijken wat de mogenlijkheden eventueel zijn als part-time vrijwilliger bij een assiel, of kinderboerderij, je moet ergens beginnen)

En om nog even in te haken over de verschillen onderling tussen de "aspergers",
Ja, die verschillen zijn er heel duidelijk, ik heb weet van Aspergers die fulltime werkzaam zijn, en daarin (met hulp en ondersteuning) goed functioneren in het "normale" bedrijfsleven, ik heb ook weet van Aspergers die "thuis" zitten om dat werkelijk niets wil lukken, zelfs de sociale werkvoorziening niet.
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

Fam. Bennink

Tja, ik heb geen idee wat ik moet zeggen. Maar ik vindt dat ik wel even moet reageren. Al was het alleen maar om te laten weten dat er mensen zijn die ECHT begrijpen wat je nu beleeft. Ik kan niets anders doen dan jullie sterkte wensen. Ik hoop dat jullie net zo positief zijn ingesteld als wij en altijd (willen) blijven hopen dat het ooit beter wordt. Na weer een teleurstelling is een dip onvermijdelijk. Kop op. Ik weet niet of jullie hulp van buitenaf (willen) hebben, maar bij onderstaande organisatie zou je eens aan kunnen kloppen. Hebben wij best wel positieve ervaringen mee, alleen ons probleem was groter dan zij aankonden. Ze hebben wel erg hun best gedaan.
http://www.mee.nl/
Groeten Abe
Afbeelding
Fam. Benink
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 17:17
Locatie: Noord Brabant



Bericht door Fam. Benink »

..............
Laatst gewijzigd door Fam. Benink op wo 27 sep 2006, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't dream your life but live your dreams!
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle



Bericht door mariët »

Laten we hopen dat het allemaal gaat lukken. Met al die kinderen die in deze prestatiegerichte en diploma-eisende maatschappij tussen wal en schip dreigen te vallen.

Zo ook mijn Daniël. 15 jaar oud en een wereldzoon. Maar helaas, 7 jaar lang op de basisschool gepest en nog eens gepest. De school deed niks en Daan vertikte het om van school te veranderen omdat hij niet weg wilde lopen voor de problemen........ Herhaalde klachten van mijn kant leverde op school niet meer reactie op dan: Wij merken er eigenlijk niks van!

Het kind is gesloopt, totaal veranderd van karakter, vertrouwt niemand en zit het liefst alleen op zijn kamer.
Nu, na 2 jaar middelbare school en super-begeleiding van school uit, gaat hij eindelijk akkoord met een vorm van therapie. Hij gaat geholpen worden! Vorige week hebben we het intakegesprek gehad en alles ziet er veelbelovend uit. Daniël wil geholpen worden en vertrouwt eindelijk een mens buiten ons gezin.

Ik hoop zo dat mijn oude Daniël weer tevoorschijn zal komen, als is het maar een klein stukje.

Verder wil ik hier nog heel nadrukkelijk zeggen: Onderschat nooit hoe ongelofelijk veel impact pesten kan hebben.
Ik hoef ouders onder jullie niet uit te leggen hoe het voelt als je je 12-jarige hoort zeggen dat hij liever dood zou willen zijn omdat toch niemand om hem geeft.......
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Olof en Belinda
Berichten: 1371
Lid geworden op: za 31 jan 2004, 16:18



Bericht door Olof en Belinda »

Mag ik hier gewoon ook even stil van worden?!
Gr. Belinda
Mieke tVD
Berichten: 6037
Lid geworden op: za 27 nov 2004, 14:33
Locatie: Z Limburg



Bericht door Mieke tVD »

Inderdaad, ook ik word hier stil van.

Sterkte Mariët en heel veel succes voor Daniël

Mieke
Een gelukkig mens is Zij/Hij die tevreden is.
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

Klinkt (helaas) zeer bekend :cry:

Maar ik mag inderdaad voor Daniel, en uiteraard ook voor julie zelf (zeker niet in mindere mate) hopen dat de nu ingeslagen weg soelaas gaat bieden, thumbs up :!: :D
Gebruikersavatar
Joke
Berichten: 893
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 18:08
Locatie: Maassluis
Contacteer:



Bericht door Joke »

Frodo schreef:Klinkt (helaas) zeer bekend :cry:
Ja, het klinkt zeker erg bekend , maar laat de moed nooit zakken er is en blijft altijd nog hoop.
DANIEL : SUCCES :!:
Groetjes,

Afbeelding

Geluk is niet het doel, maar het middel om te leven.
Plaats reactie