Medicijn genaamd Ziban

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:



Bericht door M2 »

Beste mensen, zoek eens op google naar 'Zyban'. Daar wordt je echt niet vrolijk van. En als je echt pech hebt, niet oud ook. Misschien kun je dan net zo goed 3 keer zoveel gaan roken. Ben je niet sjagrijnig en heb je dezelfde mogelijke bijwerking. Te vroeg dood!
Gewoon stoppen met roken dus. En niet uitstellen! Elke ziel die rookt zouden ze eens een paar dagen in een lijf moeten stoppen dat niet rookt, voldoende in beweging is, goede gezonde brandstof tankt en op zijn tijd rust neemt. Dan deze ziel weer terug stoppen in zijn eigen lijf. Ik denk dat 100% accuut gaat stoppen met roken!!

Bij alle enquettes blijkt dat bijna 100% van de ondervraagden zegt dat gezondheid het belangrijkste bezit is. Maar er blijkt ook dat niet velen daar veel voor doen. Vanwege mijn vak als fitnessinstructeur en sporttherapeut werk ik regelmatig met mensen die echt nare klachten hebben door teveel roken. En dan bedoel ik ECHT nare klachten.

En ik snap nog steeds niet dat sommigen met de MEEST nare klachten het minst kunnen stoppen. Die hechten blijkbaar niet veel waarde aan hun lichaam.

Ja ook ik heb gerookt! Ben een goeie 25 jaar geleden van de ene op de andere dag gestopt met roken. Maar ik was er dus al redelijk vroeg achter.
Zorgen de rokers onder jullie er voor dat je er niet te laat achter komt...

groet,

Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Lycops Johnny
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:26
Locatie: Tongeren Belgie
Contacteer:



Bericht door Lycops Johnny »

dit middel deugt niet voor sommige personen
heb er zelf slechte ervaring mee !
Groetje v.
Johnny en Marleen

Adieu Stress !
Kijk en Geniet !
leef en laat leven !
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

stoppen met roken



Bericht door Opgezegd »

Ik rookte gemiddeld zes pakjes half zware van nelle per week. Op 24 december 1999, s'nachts om 00.00 uur heb ik mijn laatste sigaretje gerookt en ben gestopt. Ik heb geen middeltjes gebruikt, alleen veel water gedronken als ik zin had in een peukje.
Naar mijn mening helpt geen enkel middel om te stoppen met roken. Je moet willen, er moet een knop om. Als je dat lukt, kun je stoppen. Maar het is vreselijk lastig. En het ruikt nog steeds lekker :D , maar ik zal er nooit meer één roken.

Sterkte iedereen die wil stoppen.
Gebruikersavatar
Hymercamp
Berichten: 2477
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:00
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Hymercamp »

Hoi Martin,


Sinds mijn vrouw zwanger raakte van de eerste stopte ze van de een op de andere dag met roken. Slecht voor de baby beweerde ze. Ik zei dat ik slecht kon stoppen. Ik zal nooit vergeten wat ze toen (26 jaar geleden) tegen me zei: "Willem, als je iets écht wilt dan kun je dat, er komt echt geen hand uit dat pakje sigaretten die een sigaret in je gezicht frommelt en aansteekt....".
Er waren sindsdien geen sigaretten meer in huis, ook niet op (mijn) werkvloer. De enige moeilijke momenten waren achteraf de rokende collega's mij een sigaret "opdrongen" of tijdens feestjes waar een glaasje stond met sigaretten erin. Dan zei ik tegen mezelf: "Willem, jouw wil is sterker dan de wil van die sigaret", ik was dan gelijk weer bij de les.
Kortom sindsdien heb ik niet meer gerookt. Er mag overigens bij mij in huis NIET gerookt worden. Ik wil 's morgens niet in een stinkhol wakker worden. Men mag buiten in de tuin roken als men dat wilt. Asociaal? Ik vind van niet, voor het "genot" van de ander hoef ik niet dagenlang te boeten in mijn huis. Als ik na flink wat uiensoep of erwtensoep nogal last heb van "flatulentie" (mooi woord voor winderigheid) vindt iedere roker me asociaal als ik dit laat gaan, zelfs buiten (als het hoorbaar is :roll: ) ... Die wind is echter zo verdwenen is niet schadelijk voor anderen èn hun kleren èn huis gaat er niet van stinken bovendien.... hij moet er wel uit.... :oops: anders krijg je buikpijn... :lol:
Maar goed, dat is niet de vraag, maar die tip (vanwege die halucinaties) om even af te bouwen met light-sigaretjes maar dan wel rap drastisch minderen voordat je helemaal stopt is een hele wijze raad, dit is een veel "gezondere" manier dan het nemen van geneesmiddelen. Die moet je nemen als je ECHT niet meer anders kan. Vergeet niet dat Zyban een antidepressivum is dat, als een van de vele BIJWERKINGEN heeft dat de lust om te roken afneemt.

Groet, Willem

En denk eraan hè, jouw wil is sterker dan die rot-sigaret, er komt geen handje uit dat pakje..... :wink:
Als jouw wil niet sterk genoeg was dan had je er al helemaal niet aan gedacht dit op dit forum te bespreken :wink:
Plaats reactie