Girotel Zakelijk: vreemd emailtje...

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
De Boompjes
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 13 mei 2005, 12:56
Locatie: Beek-Ubbergen



Bericht door De Boompjes »

Postbank-phishing overspoelt Nederland

Uitgegeven: 4 juni 2005 11:58
Laatst gewijzigd: 4 juni 2005 12:45

AMSTERDAM - Nederland wordt momenteel overspoelt met nep-mailtjes die afkomstig lijken van de Postbank. In de e-mail worden rekeninghouders van de bank opgeroepen om in te loggen op de website die staat vermeld in de nep-mail.

De e-mail heeft verschillende afzenders. Van AnnelieseByrd@postbank.nl tot DellyBennefeld@postbank.nl. De mails zijn zogenoemde phishingmails. Phishing-mails lokken internetgebruikers naar nagemaakte sites van bekende bedrijven of organisaties. Zij worden vervolgens gevraagd om vertrouwelijke gegevens als creditcardnummers of pincodes in te vullen. Met de gegevens kunnen criminele organisaties valse passen maken of andere fraude plegen.


Door een html-link op te nemen naar een goed gelijkende of professioneel ogende banksite zet men de lezer op het verkeerde been. Als de naam van de site ook nog lijkt op de echte bank is de verwarring optimaal en de kans van slagen het grootst.

De Postbank is inmiddels op de hoogte van de fraude en roept alle ontvangers op om niet in te gaan op de e-mail.

Hieronder de tekst van de valse mails:

Dear Postbank Customer,

This email was sent by the Postbank server to verify your e-mail address. You must complete this process by clicking on the link below and entering in the small window your Postbank online access details. This is done for your protection - because some of our members no longer have access to their email addresses and we must verify it.To verify your e-mail address, click on the link below:

(link verwijderd)

bedoelen jullie dit?
Laatst gewijzigd door De Boompjes op za 04 jun 2005, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Possl-tje
Berichten: 3497
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 16:33
Locatie: Somewhere over the ocean
Contacteer:



Bericht door Possl-tje »

Ben benieuwd hoeveel mensen hierin stinken :?[/quote]

http://www.nu.nl/news/536327/50/Postban ... rland.html
Groetjes van Jan

Met de Pössl en TomTom, kom ik dra weerom.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
Nico
Berichten: 832
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 7:57
Locatie: Rotterdam
Contacteer:



Bericht door Nico »

Postbank waarschuwt voor nep-mail

Gepubliceerd op zaterdag 04 juni 2005

RIJSWIJK (ANP) - In naam van de Postbank zijn zaterdagochtend e-mails verzonden, waarin de ontvanger gevraagd wordt zijn bankgegevens door te geven. Een woordvoerster van de bank liet zaterdag weten dat waarschijnlijk criminelen uit Rusland achter de nep-mails zitten.

Bovendien is het mogelijk dat de criminelen met de klantgegevens geld van de rekeningen opnemen. In het e-mailtje staat een link naar de internetpagina, die een precieze kopie is van de echte postbanksite. Op de nep-site vragen de criminelen om de gebruikersnaam en het wachtwoord van de gebruiker.

Ook moeten bezoekers drie zogenoemde TAN-codes invullen. De Postbank gebruikt die codes om transacties te bevestigen.

Nico
Gebruikersavatar
vwbusje
Berichten: 777
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:45
Locatie: Amersfoort
Contacteer:



Bericht door vwbusje »

Als je op de link gaat staan zie je onderin je scherm waar die werkelijk heen gaat.
Bij mij was het een MSN account met .LI (litouwen??)
Afijn de postbank zal natuurlijk nooit aan zijn klanten een mail in het engels versturen dus 1,2,3, delete...........

Leo
EuraMobil_John
Berichten: 818
Lid geworden op: ma 07 feb 2005, 22:30
Locatie: Zuidwesthoek

postbank



Bericht door EuraMobil_John »

Ben er net ingetuind. Shit 18000 euro kwijt. Nu kan ik mijn nieuwe camper volgende week niet afhalen..............balen, rijdt er dadelijk een rus in een nieuwe mercedes van mijn centen.............. 8) 8)

Zo had het kunnen zijn........... maar gelukkig bij de Rabo.........

Eerder ook al gemeld. De financiele instellingen in Nederland doen dit echt niet op deze manier. Dus wees geen oen, en let op je poen !!
Een dag nie gelache is een dag nie geleefd.

(zonder euramobil is niet lache)
Gebruikersavatar
Jan De Wind
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 21:44
Locatie: Achterhoek



Bericht door Jan De Wind »

Zou die Postbank echt zo gammeleritis in elkaar zitten dat je op deze manier je geld kwijtraakt? Zou zeer kwalijk zijn.

Mailwasher gebruikte ik bij m'n vorige provider. Ik heb hem nu niet meer nodig. Staat er geen betere versie (meer) als die freeware op http:// (Adres door Aloys verwijderd i.v.m. virus-risico.)
Gast



Bericht door Gast »

http://*************/ ?[/quote]

Jan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:



Bericht door Stef »

Jan De Wind schreef: Staat er geen betere versie (meer) als die freeware op http://***********/ ?
Ik adviseer de pagina die in de link wordt aangegeven niet te gebruiken. De programma's zitten vol met virussen.

Gr,
Stef.
Gebruikersavatar
Jan De Wind
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 21:44
Locatie: Achterhoek



Bericht door Jan De Wind »

Ja, dat klopt, xxxxxxxx is zwaar geboobytrapt.
Maar iedereen heeft toch wel een goede Virusscanner.....
Plaats reactie