DVD op USB Stick

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: DVD op USB Stick



Bericht door pepon »

Ach ja natuurlijk, dat is als ik via een laptop kijk.
In de TV zit al een speler natuurlijk.

Ik verbind de stick of externe schijf dan via de USB poort van mijn Akai-aled1909TWE TV en zoek de VIDEO_TS map van de film daar dan mee op.

Een USB stick of externe schijf start niet automatisch een film zoals bij een DVD, dus die moet je handmatig starten.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: DVD op USB Stick



Bericht door Arie55 »

met 128 GB stick, kom je niet 'ver'. Je zal moeten denken in enige TB. Als je de dvd geript hebt om op die stick te zetten, ben je na 128/4 is het na ongeveer 32 films wel gedaan. In mijn beleving is 'heel veel films' toch wel wat meer dan 32. Ga eens kijken naar een externe harddisk met enige TB.

Mocht je een stick of harddisk gebruiken, denk dan aan het 'veilig' verwijderen van een usb geheugen opslag aan het aangesloten apparaat.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: DVD op USB Stick



Bericht door des »

:thumbup: komt goed ik ga aan het testen .
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: DVD op USB Stick



Bericht door Will »

Ik zit te meer denken aan een NAS mee te nemen en dan bekabeld op de laptop te bekijken. Daar kan je toch al gauw 4 TB op kwijt misschien kan.je ook direct op de tv aansluiten ook thuis makkelijk.

Mrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: DVD op USB Stick



Bericht door TestCase »

AVI comprimeert slecht of nauwelijks dus levert grote bestanden, geen goed idee op USB stick dus. MPEG comprimeert wel en een DVD is al MPEG eigenlijk waardoor AVI overbodig is.
Pak een DVD ripper, al een paar genoemd, en maak er zo één MPEG bestand van, nu zijn het nl. meerdere bestanden.
Probeer het uit met 2 DVD’s op de stick, bestanden een zinnige naam geven, en kijk of de tv deze afspeelt én je een film laat kiezen. Soms moet je ze niet in een folder/map zetten en de USB stick moet meestal FAT32 geformateerd zijn.
Is je stick te klein dan kun je er ook voor kiezen een portabledisk te gebruiken, is eigenlijk gelijk aan stick. Kies dan het kleine fysieke formaat want anders levert de tv niet voldoende stroom om de disk te laten draaien, probeer dit eerst.

//Kees.



AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: DVD op USB Stick



Bericht door Gino608D »

Ik heb een raspberry pi met daarop OSMC geïnstalleerd (osmc.tv). Hier heb ik een externe harddisk aan gekoppeld die door ook door USB wordt gevoed.

Ik kan alle formaten afspelen. Voordat ik van huis ga synchroniseer ik even alle media vanaf mijn NAS naar deze harddisk.

Verder vind ik DVD'S een achterhaald formaat, omdat de kwaliteit niet je van het is.

De zeldzame keer dat ik een DVD converteer gebruik ik de tool makemkv. Hiermee kun je een DVD kinderlijk simpel converter naar een bestand.

Handbrake is overigens ook een oplossing. Ik zag deze al voorbij komen, maar die tool is wellicht al iets te ingewikkeld.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: DVD op USB Stick



Bericht door TestCase »

Raspberry Pi gaat prima via HDMI aan de tv, zou ook mijn keuze zijn. (Heb en wil echter geen tv in de camper.) Gebruik dan wel een Pi 3b of beter/hoger. TS vroeg echter een simpeler stick oplossing vandaar. En dat DVD slecht van kwaliteit is, hij heeft de DVD's al en dat verschil zie je toch amper op zo'n kleine camper tv, maar je hebt gelijk nu gebruik je geen MPEG meer wanneer je de keuze hebt.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: DVD op USB Stick



Bericht door hwendt »

Veel problemen kun je uit de weg gaan met je laptop.

Veel tv toestellen hebben een HDMI aansluiting of de 16 polige verbindings- kalel welke je van je Laptop achter je TV kan aansluiten. Zo ook je HDMI

Je kunt dan alle extensies met je laptop afspelen. Stikkie met avi of noem maar op, Je laptop speelt bijna alles af.

Heb je toevallig een kleine hard disk van een oude laptop of een kleine Hd externe diskje welke je op de USB direct kan aansluiten, dan ben je spekkoper. mijn tv speelt bijna alles af. Maar de AVI is de makkelijkste want dan zet je 500 films op een 500 gig schijfje. Deze zijn te downloaden op spotnet geheel gratis.
Bij Alie zijn er snoertjes te koop welke je direct op een laptop schijfje kan plaatsen en bij mij werk die gewoon als ik dat schijfje op mijn TV aan sluit

Hugo
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: DVD op USB Stick



Bericht door hurktoilet »

r3mco schreef:
ma 27 jul 2020, 22:02
Kijk ff op internet naar het programma Handbrake, is gratis (opensource).
Werkt snel en goed naar diverse formaten.
Gebruik het zelf ook een enkele keer. Mag eigenlijk op geen enkele pc ontbreken als je met beeld /video bezig bent.
Je hebt er kennelijk kijk op. Weet je ook een progje waarmee ik een serie foto's kan combineren tot een mp4-filmpje? Met irfanview kan ik er wel .exe of .scr filmpjes van maken, maar ik wil filmpje dat ik gewoon op fb kan plaatsen. Met google wel paar freeware mogelijkheden gevonden, maar die zijn te beperkt qua bestandsgrootte of aantal foto's.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: DVD op USB Stick



Bericht door TestCase »

https://www.microsoft.com/en-us/windows ... vie-editor
Voldoet niet? Zit standaard op Windows 10.

@Hwendt:
Gratis van spotnet downloaden? Illegaal en diefstal bedoel je zeker? (Die winkeldief uit de Bijenkorf dacht zeker ook dat het gratis was toen je hem oppakte?AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding)



//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: DVD op USB Stick



Bericht door Will »

Ook ik maakt van al mijn foto's een filmpje met M.Soft video editor werkt perfect.

Mrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: DVD op USB Stick



Bericht door travelscout »

Wij spelen (ook) oude dvd's af.
Maar dan alleen nog van een geheugenkaartje in de gsm (250Gb)..
Kabeltje USB phone -> HDMI-tv en opgelost.
Overigens internetten we zo ook al.
Een verademing tov het phone schermpje.
Scheelt ook nog weer een lading stroom van de dvd spelert in de tv...

en jam kan natuurlijk vast ook nog wel draadloos....
Paul.
Gebruikersavatar
JohnN
Berichten: 484
Lid geworden op: vr 30 jul 2010, 10:19
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: DVD op USB Stick



Bericht door JohnN »

Werkt dat met een iphone?

John
John
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: DVD op USB Stick



Bericht door TestCase »

Ik heb nog nooit een iphone gezien waar een sdcard in past. Kan wel met extern (usb) geheugen maar dan heb je geen poort meer over op de iphone voor een hdmi kabel want daar zit dat geheugen al in.

//Kees.


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie