Hoezo zelfvoorzienend?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door willemzon »

Er is nog nooit zo veel in de buitenlucht gepoept als nu, volgens de Telegraaf.

Het verbaast mij niets ik ken zelf ook diverse camperaars die hun toilet nooit gebruiken of alleen 's nachts, of alleen om te plassen en dan voor de grote boodschap een restaurant of camping op zoeken, maar dat zal nu moeilijk gaan.

Ik ken een camperaar die zonder gene vertelde dat ze bij geen toilet altijd in de bos zaten te schijten. Kun je niet maken vertelde ik.

Je ziet ook vaak in adv. bij campers staan dat de toilet nog nooit gebruikt is, dan kijk ik hier niet van op.
Ik snap dat gewoon niet, die toilet zit toch niet voor niets in een camper
Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
aquagoog
Berichten: 1811
Lid geworden op: wo 29 jul 2009, 20:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoe zo zelfvoorzienend

Bericht door aquagoog »

Ik snap dat soort mensen niet. Zo smerig. Ook voor de corona gebruikten wij het toilet in de camper gewoon daar voor waarvoor het bedoeld is. Ik vind openbare toiletten vaak niet echt hygiënisch en ga dan liever in mijn camper. Ja het ding moet regelmatig geleegd worden maar zo veel werk is dat nou ook weer niet.
Wij stonden een paar weken terug op een camping grenzend aan een natuur gebied, het viel mij op een gegeven moment op dat het koppel uit een ook daar staande camper bus wel heel regelmatig afzonderlijk van elkaar een kort wandelingetje in dat natuur gebied maakte. Tot ik de hond daar uitliet en wat tegen kwam. Toen viel het kwartje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk


Groet
Catharina

Reizen is een driedubbel plezier: verwachting, avontuur en herinnering.

Volg onze trips op https://olliontour.nl/
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Hoe zo zelfvoorzienend

Bericht door AadenAnke »

Ja de maatschappij zit vol met viezeriken dus ook onder camperaars helaas. De mens is nu eenmaal gewoon een beest hoe geciviliseerd we ons ook voordoen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Hoe zo zelfvoorzienend

Bericht door Marco Polo »

Schijt aan alles als niemand het ziet :D
En soms zelfs dat nog niet eens ;-)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Hoe zo zelfvoorzienend

Bericht door Dafluc »

Denk nou niet dat dit pas in het coronatijdperk is ontstaan. Camperplaats Maastricht heeft bijvoorbeeld noodgedwongen een santairgebouw geplaatst. Reden: omwonenden klaagden over de poep in de bosjes rondom. Niet te bewijzen dat dat van de camperaars komt? Kom op zeg. Denk je nou echt dat er anderen naar de afgelegen camperplaats gaan om daar hun behoefte te doen. En dan te wijzen naar de campers? Dacht het niet. Er was toen nog geen corona. Kwestie van geen fatsoen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door Aloys »

willemzon schreef:
ma 25 mei 2020, 10:07
Er is nog nooit zo veel in de buitenlucht gepoept als nu, volgens de Telegraaf.
Dit gaat natuurlijk niet specifiek over camperaars, maar over álle recreanten. En pakweg 99% zijn
van die recreanten zijn dagjesmensen, wandelaars, fietsers, zonaanbidders enz. enz. En voor die
mensen zijn er nu amper toiletten beschikbaar, dus wat moeten ze dan? Soms moet je wel...

We stonden op een camperplaats van een camping. Die had overdag van 08.00 tot 22.00 uur de
toiletten geopend 'voor dagrecreanten'. Een dag later vonden we, tijdens een fietstochtje, een
geocache op het terrein van een camping. Hele aardige mensen. Op mijn vraag echter of ik even het
toilet mocht gebruiken was het antwoord: "Nee, helaas, dan krijgen we een bekeuring van € 10.000."

Dus waarom nu de hand in onze eigen boezem (als camperaar) te steken?
Dit gaat over álle Nederlanders, waarvan 'slechts' zo'n 0,5% een camper heeft.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door PE1OPQ Theo »

Ik herinner me nog de topics over een gratis AH big bag welke in de afvalbak werden gekieperd, vol met de inhoud van de WC.
Dit gedrag is heel normaal, en vele zullen dit doen, ook hier op het forum maar dat gaan we nu niet zeggen :-B
Gewenst is dan om op te merken dat het vies is en niet sociaal.
Kom op zeg haal het pakje boter van onze hoofden.....
Ik heb geen sanitair in de bus, en ben afhankelijk van anderen voor deze zaken.
Plas ik wel tegen een boom aan? Jazekers.

Theo
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door Mickel Moen »

In relatie met prioriteiten stellen denk ik. Toen ik mijn busje inbouwde stond het toilet in de top 5 van prioriteiten.
In gebruik ook.

Zelfvoorzienend is een relatief begrip. Altijd al gevonden, dat leden op dit forum die daar de sier mee wilden maken of zelfs de exclusiviteit van de camper/camperaar wilden benadrukken, onbetrouwbaar zijn.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door Camperic »

Het zal wel meer voorkomen nu sanitairgebouwen zijn gesloten. Wij gebruiken het toilet in de camper ook het liefste alleen om ('s nachts) te plassen en voor het overige het sanitair op de camping of bij camperplaats. Uiteraard mits hygiënisch daar! Nu kan dat niet en hebben we afgelopen weekend uiteraard het toilet voor alles gebruikt. Dat zal echter helaas niet iedere camperaar doen verwacht ik :(

Ik heb ook voor het eerst een Dometic green tab gebruikt i.p.v. de Theford blauwe vloeistof. In tegenstelling tot de belofte "Snelle afbraak van fecaliën zonder vorming van gas of nare luchtjes" is mijn ervaring anders :-?
Wie gebruikt het ook en wat is de ervaring?
Wat zou ik toe kunnen voegen tegen de stank die toch ontstaat? Een beetje afwasmiddel?
Laatst gewijzigd door Camperic op ma 25 mei 2020, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door Autocaravana »

Er is nog nooit zo veel in de buitenlucht gepoept als nu, volgens de Telegraaf.
Zullen we afspreken voortaan niet meer op berichtgeving van de Telegraaf af te gaan?
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door Aloys »

Ik had nou juist het idee dat het nu eens géén fake-nieuws was! :mrgreen:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door hwendt »

Als mensen met een camper standaard het in de bosjes doen is een dikke bekeuring bij heterdaad zo rond de 400 euro. Is immers een milieu delict en niet goedkoop.
Soms komen we allemaal wel eens in de problemen, juist als je het netjes wil doen en je gewoon geen gelegenheid vindt om je cassette te legen. Wij hebben 2 cassettes dus kunnen 6 dagen voort zonder probleem. Als ik langs een openbaar toilet loop zal ik zeker even plassen nee zitten doe ik daar niet met of zonder corona.
Het lozen van de cassette doe ik zodra ik een loosplek zie. Ook als ik het in de morgen heb geleegd en er amper wat in zit.

Sommige camperaars doen het in een plastic zakje die ze later in een grote vuilcontainer gooien. In Spanje heb je van die enorme bakken en daar heeft niemand last van. Je kunt in de camper store zelfs een inlegmandje kopen waar een plastic zak precies over heen past. Als je hondenpoep daar in moet gooien snap ik verder het probleem niet.

Plassen in een grote fles of jerrycan heb ik ook al van gehoord. Nee voor ons niet nodig maar bedenk dat elke liter vocht in je cassette is ruimte dus een fles of jarrycan vind ik acceptabel als je die later op een juiste gelegenheid leegt. Midden in een Forest oftewel kilometers groot bos... ? Heb er geen moeite mee . Honden poepen en piesen tonnen stront per jaar en en de kreet is dat het in de bossen of andere ruimtelijke plekken gewoon toegestaan is.
Het gaat dus om gebruik van je gezonde verstand sommige systemen zoals hier boven kunnen hier duidelijk wel en daar duidelijk niet...........
Wat moeten kampeerders onderweg ? altijd improviseren, busjes zonder potie of andere toiletsoorten, improviseren. In Duitsland heb je om de 10 kilometer een parkeerplaats met een toiletgebouw, in Frankrijk en Spanje heb je overal openbare toiletten. Vaak schoon en fris ruikend. Loop hier eens door een stad of dorp. Helemaal niks soms prijzen tot 1 euro toe als je geen consumptie neemt. En ja dat is vragen om moeilijkheden.

Toiletten MOETEN gefaciliteerd worden op vele plekken in de stad. Boete voor wild plassen ? Ja terecht maar waar is die openbare toilet dan..???

Ik bedoel eten , drinken , slapen, wonen, zijn de basisbehoefte van de mens. Daar horen ook toiletten bij..

Voor de duidelijkheid ik onderstreep de meningen zoals boven omschreven en in gesprekken staan vele dit te veroordelen.

Tot ik met vrienden in Frankrijk stond en 1 daarvan zijn vuile water weg liet lopen in het grind. Maar de stank en het schuim was dus geen vuil water. Die loosde zijn zeik in de vuilwatertank en stond ik in de zeik. Mogelijk via de wasbak en een fles of zo.

Hugo goede morgen allemaal..... :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3:
Is dus ook geen vriend meer .......
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door Marco Polo »

Je hebt het over grote afvalcontainers - in Spanje - waar niemand last van heeft van de poepzakken.
Alleen worden die dingen wel geleegd in zo’n kraakwagen of perscontainer.
Beetje ranzig als daar op een gegeven moment de menselijke poep en pies uit komt zeiken.
En gaan die wagens vaak nog wel naar een vuilverbrander waar het niet altijd direct in een verbrandingsoven verdwijnt.
(Of er onverbrand uit komt; zelf wel eens o.a. de pampers uit een oven staan harken toen deze in storing viel).
Toch even wat anders dan als het in het riool direct naar een zuiveringsinstallatie gaat en waarbij het personeel daar er nog beter rekening mee kan houden.
Met de huidige coronacrisis moet toch wel duidelijk zijn dat mens op mens besmettingen heel wat waarschijnlijker zijn dan dier op mens besmettingen ;-)
roma
Berichten: 4525
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door roma »

Niets poept zo lekker als in een groen maisveld of tussen de hoge frisruikende gele zonnebloemen. Een echte aanrader.
Gesloten