Hoezo zelfvoorzienend?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door Bob Diesel »

Afgelopen week gefietst , geen terras cafe oid open
ook geen toiletten open , komt een moment dat je een keer moet
voor de man iets makkelijker als de vrouw,
sluit je alles moet je dit gewoon verwachten , ook dit is natuur
koning,keizer,admiraal ,ze moeten allemaal
wat een gezeik :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Magirus-Deutz
Berichten: 185
Lid geworden op: di 13 aug 2019, 11:09
Locatie: Rockanje

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door Magirus-Deutz »

Zat mensen die op de fiets op vakantie gaan en kamperen, ook die moeten wel eens.....
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door de Jonckheer »

Inderdaad is het wat openbare toiletten betreft droevig gesteld in ons land. Daar wordt al heel lang over geklaagd maar niets aan gedaan helaas. Toen ik mijn bus ging ombouwen begon ik met de natte cel, douche en toilet, zoals thuis. Ik begrijp ook helemaal niet waarom de gemiddelde camper niet een cassette maar een (vermaler) toilet plus tank aan boord heeft. Even boven een losplaats, kraan open en storten maar is toch een stuk sympathieker dan gesleep met een cassette om de dag. Ook al omdat je geen chemische of andere troep nodig hebt. Cassette toiletten zijn ontworpen voor caravans want die kun je niet, zoals een camper dat wél kan, even verrijden naar een stortplaats. Met een beetje tank doe je zomaar een week voordat ie vol is. Daar is bijna altijd wel een plek voor te bedenken. Wij doen alles in de camper, geen probleem.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door Marco Polo »

Eigenlijk is dat inderdaad in de gemiddelde camper ook wel een beperking.
Dag of 4 met het water is zonder problemen mogelijk; zelfs met een normaal 2 persoonshuishouden.
Maar die cassette is zo vol (dag of 2 hooguit) bij regulier gebruik.
Kan je weer een 2e mee gaan slepen zoals o.a. Hugo maar dan moet je die ook weer kwijt.
Kan je beter in een vaste tank hebben.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door gjvonk »

Qua gewicht ben ik toch erg blij dat ik een Thetford c200 cassette toilet heb en geen constructie met een vermaler en zwart watertank. Dat is voor de categorie >4.500 kg denk ik geen issue, maar alles tot dat gewicht is over het algemeen toch redelijk beperkt qua mogelijkheden om naast 100 of 120 liter vers water, en een grijswatertank ook nog eens een vermaler installatie met bijbehorende afvaltank mee te slepen. Een vermaler werkt volgens mij alleen naar behoren als je tegelijkertijd doorspoelt. Dat kost dus meer water.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk


Laatst gewijzigd door gjvonk op ma 25 mei 2020, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door Bob Diesel »

Nico benadert alles van een 12 mtr ik hoef nergens op te letten instelling
en sleep ook nog een aanhanger met auto voor het sjouwerk mee
kon zo maar een kermisklant zijn :wink:

Hier ook 2 cassette,s , en een camper met een apart vak voor die 2 e cassette

Feit is ,dat er niet tot geen openbare toiletten zijn, dus voel je aandrang kan/mag je niet zo als je wilt
dat de cafe,s en restaurant dadelijk wel open mogen,ik neem aan de toiletten ook
echter op campings ed Mogen de voorzieningen echter pas na 30 juni open, paradox :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door hathi »

Als ik dit lees,vind ik het niet gek dat we Corona hebben,met al die viezerikken ,want handen wassen is er dan ook niet bij :P
Hans
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door gjvonk »

Net als Bob, heb ik ook een 2e cassette. Kan dus met zijn 2-en gemakkelijk 4 dagen toe...

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Buscamper fan
roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door roma »

hathi schreef:
ma 25 mei 2020, 12:17
Als ik dit lees,vind ik het niet gek dat we Corona hebben,met al die viezerikken ,want handen wassen is er dan ook niet bij :P
Wat een klinkklare onzin. Poepen is een doodnormale menselijke behoefte. Vraag je maar eens af wat frisser is: een eind het bos inlopen om je behoefte te doen, eventueel een kuiltje graven of een openbaar toilet bezoeken waar je deurhandgrepen, lichtknoppen, wcbril, papierhouder, waterkraan, spuitfles toiletverfrisser aanraakt. Hoezo virusbesmetting, hoezo viezerikken? Draai jij er bij jezelf een kurk in?
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door Marco Polo »

In de juiste volgorde moet het toch aardig goed komen als je tenminste de handen kan wassen ;-) :D
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door Dafluc »

Er zijn twee Veiligheidsregio's waar toiletten wel en douches/wasgelegenheden nog niet open zijn. Dat zijn Flevoland en Gooi en Vechtstreek.
Afbeelding
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door Will »

Vroeger in dienst, wakker worden en dan op de Hudo een bruine draaien dat waren nog eens tijden.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door B1gcheese »

Het komt bij mij niet eens in mijn hoofd om in de bosjes te gaan poepen, daarvoor heb ik juist een toilet aan boord. En een extra cassette mocht dat nodig zijn. Bij een CP nabij Kevelaer ook wel eens mensen de bosjes in zien duiken. Ranzig volk.

In dienst hadden we ook latrines maar wel met een diep gat en een pio schep om de boel toe te dekken. Later werden dat Dixi's.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hoezo zelfvoorzienend?

Bericht door hathi »

roma schreef:
ma 25 mei 2020, 12:44
hathi schreef:
ma 25 mei 2020, 12:17
Als ik dit lees,vind ik het niet gek dat we Corona hebben,met al die viezerikken ,want handen wassen is er dan ook niet bij :P
Wat een klinkklare onzin. Poepen is een doodnormale menselijke behoefte. Vraag je maar eens af wat frisser is: een eind het bos inlopen om je behoefte te doen, eventueel een kuiltje graven of een openbaar toilet bezoeken waar je deurhandgrepen, lichtknoppen, wcbril, papierhouder, waterkraan, spuitfles toiletverfrisser aanraakt. Hoezo virusbesmetting, hoezo viezerikken? Draai jij er bij jezelf een kurk in?
Dat bedoel ik nu,...geen handen wassen ,en dat iedereen wel eens moet poepen is me ook niet vreemd
Hans
Gesloten