De 60-min maatschappij?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: De 60-min maatschapij?



Bericht door isoplus »

Ik hou meer van het oplossen van technische problemen, dat is meestal wel te doen :wink:
De 60-min maatschappij gaat het om allerlei reden niet worden verwacht ik, maar mocht het wel zo worden dan zal ik toch echt opgesloten moeten worden.
Zolang ik nog goed functioneer en geen beroep hoef te doen op verpleging en / of verzorging wil ik zelf bepalen waar ik ga of sta, en ik denk velen met mij.
Mooi en goed leven gehad met soms vallen en weer opstaan, bang voor het einde ben ik niet hoewel ik mij wel eens zorgen maak over hoe dat dan gaat.
Met mijn naasten is in alle openheid vastgelegd dat er geen ingewikkelde levensverlengende handelingen verricht worden mocht de man met de zeis zich melden.
Gelukkig leven we in een land waar je zoiets nog in redelijke mate zelf kunt bepalen, dus mocht het doorgaan dan zal ik ongehoorzaam zijn maar zorgvuldig trachten anderen niet in gevaar te brengen.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: De 60-min maatschapij?



Bericht door TestCase »

Over vastleggen handelen bij mogelijk bezoek man met de zeis ook met huisarts hierover praten niet alleen met naasten. Meegemaakt dat huisarts toch ging behandelen 'want ik heb geen kennis van deze wens'.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: De 60-min maatschapij?



Bericht door Joske »

Ja, en zelfs dan is het nog mogelijk dat een plaatsvervanger gaat behandelen => ziekenhuis => die ziet dat er een niet-behandelverklaring is => geeft bij de familie aan dat ze weer naar huis wordt gestuurd! Eigen ervaring met mijn moeder!
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: De 60-min maatschapij?



Bericht door Jan en Simonne »

Als ik dit lees, snap ik dat er mensen zijn, die het op hun borst laten tatoeëren...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: De 60-min maatschapij?



Bericht door Cee Pee »

Of zo'n plaatje
niet-reanimeren-penning.png
niet-reanimeren-penning.png (38.11 KiB) 176 keer bekeken
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: De 60-min maatschapij?



Bericht door AadenAnke »

TestCase schreef:
ma 27 apr 2020, 22:15
Wat bedoel je hiermee nou precies Aad?
(Zeg ik het verkeerd of bagatelliseer ik de risico's?)

//Kees.
Dat de kans om besmet te raken voor iedereen even groot is! Alleen zijn de gevolgen van die besmetting voor ouderen meestal heftiger. Al hoewel er ook jongeren zijn zonder onderliggend lijden die er dood aan gaan. Maar als je ouder bent tikt het gewoon harder aan blijkt. Ook het herstelen gaat bij jongeren meestal voorspoediger. Maar de kreet dat ouderen meer kans hebben op besmetting is niet terecht! Aldus mijn zwager die verpleeghuisarts is.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: De 60-min maatschapij?



Bericht door seth_space »

Uit een recent artikel blijkt dat de weerstand naarmate de leeftijd toeneemt verder afneemt.
Waar een jong mens de besmetting kan weerstaan zal een oudere gemakkelijker besmet raken.
Dat lijkt me dus wat strijdig met die uitspraak.. toch?
(al blijft de kans om een besmetting op te lopen gelijk)
Laatst gewijzigd door seth_space op di 28 apr 2020, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: De 60-min maatschapij?



Bericht door AadenAnke »

Besmet zijn is het zelfde maar in het ziek worden en in welke mate zit het verschil. De een beetje keelpijn of wat hoesten de ander 3 weken IC

Gr. Aad
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: De 60-min maatschapij?



Bericht door seth_space »

Volgens het RIVM
Bij geen van de 137 patiënten onder 20 jaar die getest zijn, is een besmetting aangetroffen. Dit bevestigt het beeld dat kinderen minder snel besmet en ziek worden dan volwassenen.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... oronavirus
Dus niet alleen ziekteverschijnselen maar ook besmettingsgraad ligt lager.
Bij heel jonge kinderen lijkt het virus zelfs niet "aan te slaan".
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: De 60-min maatschapij?



Bericht door AadenAnke »

Beetje vreemd? Ziek zijn zonder besmetting? Dus zonder virus in je lijf?

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: De 60-min maatschapij?



Bericht door Dafluc »

Kunnen we het erover eens worden dat het risico op ellende voor ouderen hoger is dan voor jongeren? En dat mensen die al last hebben van bepaalde aandoeningen ook sneller problemen krijgen dan gezonde mensen? Dan zijn we er eigenlijk uit en bedoelen we allemaal zo'n beetje hetzelfde.
Afbeelding
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: De 60-min maatschapij?



Bericht door staal571 »

Wat ze volgens mij hier willen bereiken is een maatschappij waarin de verzorgingshuizen leeg of bijna leeg raken en dat schiet al behoorlijk op en scheelt lekker in de kosten en ze houden een hoop AOW over, en verder bevreemd het mij dat wij als enig land in Europa geen mondkapjes hoeven te dragen want stel je voor daarmee zou de groepsimmuniteit wel 5 jaar gaan duren en dat mag niet.
Laatst gewijzigd door staal571 op di 28 apr 2020, 16:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De 60-min maatschapij?



Bericht door Marco Polo »

Ik zie een complot :D
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: De 60-min maatschapij?



Bericht door staal571 »

Dat is ook mijn idee
Plaats reactie