Schade nieuwe camper vanaf dealer: wat zijn mijn rechten en plichten?
Re: Schade nieuwe camper vanaf dealer: wat zijn mijn rechten en plichten?
Zal wel weer net gaan als vorige topic, een vraag stellen misschien nog een kleine toevoeging en dan is het stil.
viewtopic.php?t=8456737
viewtopic.php?t=8456737
Re: Schade nieuwe camper vanaf dealer: wat zijn mijn rechten en plichten?
Misschien, maar misschien ook niet!
Tot die tijd maar on topic blijven
Tot die tijd maar on topic blijven
Re: Schade nieuwe camper vanaf dealer: wat zijn mijn rechten en plichten?
Je kunt natuurlijk ook gewoon wachten totdat ts een verdere toelichting geeft. Helaas moet dat meteen dezelfde dag voor sommigen. Anders deugt het niet. Maar ondertussen de ene aanname op de andere stapelen. En blijven herhalen dat we niet genoeg informatie hebben. Wacht dan gewoon even of die komt. En anders zijn alle antwoorden die gegeven konden worden gegeven. Niet reageren is namelijk ook een optie.
Re: Schade nieuwe camper vanaf dealer: wat zijn mijn rechten en plichten?
Voor al dat soort dingen hebben wij een rechtsbijstandsverzekering. Niet om meteen een jurist achter die dealer aan te sturen maar om advies te vragen aan iemand die er verstand van heeft.
Groet,
Martin
Groet,
Martin
- Peter LMC
- Berichten: 10101
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Schade nieuwe camper vanaf dealer: wat zijn mijn rechten en plichten?
Maar aan jullie rechtsbijstandsverzekering heeft TS niets aan.
Gewoon even afwachten tot TS even antwoord.
Gewoon even afwachten tot TS even antwoord.
Re: Schade nieuwe camper vanaf dealer: wat zijn mijn rechten en plichten?
Een goede dealer zorgt voor een correcte garantie afhandeling.
H20
Re: Schade nieuwe camper vanaf dealer: wat zijn mijn rechten en plichten?
Ik zou het onderling proberen op te lossen, want je hebt in deze tijd nog geen dezelfde andere (nieuwe) Camper?
Hans
Re: Schade nieuwe camper vanaf dealer: wat zijn mijn rechten en plichten?
dank voor de reacties.
het betreft een nieuwe camper. en ik snap sommige reacties maar de krasjes waren niet te zien vanaf een halve meter en je loopt de camper niet na met een vergrootglas. je bent dan toch in een bepaalde stemming en wordt ook volgestopt met informatie en hebt eigenlijk geen tijd om op die manier na de camper te kijken.
bij thuiskomst bleken er ook diverse beschadigingen in het interieur te zitten die wij pas zien als je de camper gaat inruimen. dat was voor ons de druppel
de verkoper beroept zich natuurlijk op het feit dat ik het maar had moeten zien bij het ophalen. De interieur delen zijn gerepareerd maar niet eens vervangen. de buitenkant wil hij niks aan doen. naast de schade baal ik met name de manier van handelen van de verkopende partij. hij kan zich simpelweg niet verplaatsen in deze situatie. Dat doet het meest pijn en versterkt de emotie alleen maar.
ik heb al veel meegemaakt in mijn leven maar bij een camper van vijf nullen van een bepaalt merk verwacht je dit niet.
toch nog weer wat geleerd. en mocht ik ooit in de luxe zijn om nog een keer een nieuwe camper te kopen dan ga ik dat wel anders aanpakken bij het afleveren.
het betreft een nieuwe camper. en ik snap sommige reacties maar de krasjes waren niet te zien vanaf een halve meter en je loopt de camper niet na met een vergrootglas. je bent dan toch in een bepaalde stemming en wordt ook volgestopt met informatie en hebt eigenlijk geen tijd om op die manier na de camper te kijken.
bij thuiskomst bleken er ook diverse beschadigingen in het interieur te zitten die wij pas zien als je de camper gaat inruimen. dat was voor ons de druppel
de verkoper beroept zich natuurlijk op het feit dat ik het maar had moeten zien bij het ophalen. De interieur delen zijn gerepareerd maar niet eens vervangen. de buitenkant wil hij niks aan doen. naast de schade baal ik met name de manier van handelen van de verkopende partij. hij kan zich simpelweg niet verplaatsen in deze situatie. Dat doet het meest pijn en versterkt de emotie alleen maar.
ik heb al veel meegemaakt in mijn leven maar bij een camper van vijf nullen van een bepaalt merk verwacht je dit niet.
toch nog weer wat geleerd. en mocht ik ooit in de luxe zijn om nog een keer een nieuwe camper te kopen dan ga ik dat wel anders aanpakken bij het afleveren.
live life.
- DiffRental
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: Schade nieuwe camper vanaf dealer: wat zijn mijn rechten en plichten?
Moeilijk te zeggen maar, "ze waren niet te zien op een halve meter".
Erg benieuwd over wat voor beschadigingen het dan gaat.
Soms hoort het er gewoon bij..........
Erg benieuwd over wat voor beschadigingen het dan gaat.
Soms hoort het er gewoon bij..........
Groeten Peter
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Schade nieuwe camper vanaf dealer: wat zijn mijn rechten en plichten?
Ja, bij tweedehands maar bij nieuw? Hoe kom je erbij!Soms hoort het er gewoon bij..........
Foutje, hij WIL zich niet in jouw situatie verplaatsen. De man zit daar om geld te verdienen en daar hoort dit niet bij want dat kost geld.hij kan zich simpelweg niet verplaatsen in deze situatie
Re: Schade nieuwe camper vanaf dealer: wat zijn mijn rechten en plichten?
Krasjes die op een halve meter niet zichtbaar zijn... Ik vind het moeilijk. Lijkt me dat je dat kan weg polijsten... Aan de andere kant op een halve meter niet zichtbaar.... Dan kan ik me voorstellen dat die dealer dat niet wil. Want dan polijst hij deze weg en ziet men wel weer ergens een ander krasje dat op 35 cm zichtbaar is. Waar houdt het dan op? Ik kan er niet over oordelen zonder de beschadigingen zelf te zien...
- DiffRental
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: Schade nieuwe camper vanaf dealer: wat zijn mijn rechten en plichten?
Zolang ik het niet zelf heb gezien kan ik er ook geen goed oordeel van geven.
Maar hoe ik erbij kom?
Heb in het verleden bedrijfsmatig wel eens wat schades gerepareerd, een paar voorbeeldjes.
Voorschade van een peugeot 205, 2 schermen en motorkap laten spuiten, klant komt terug met klacht over een stofpuntje in de motorkap.
Even kritisch over de rest van de auto gekeken, nog 5 stofpuntjes gevonden die er al af fabriek in zaten maar nooit opgevallen want auto was toch nieuw?
Voorschade van een Nissan micra, klant komt terug want de naad rechts en links verschilde wat in afstand, laten we zeggen zichtbaar als je het wist!
Moest nog wat onderdelen bij de Nissan dealer halen, loop ff door de schowroom en de naden van alle nieuwe auto's waren slechter als van de schade die ik had gerepareerd
Dus zo kom ik erbij!
Vaak worden dit soort dingen achteraf gezien door omstanders, familie buren of wie dan ook. Tja en dan ben je als trotse eigenaar natuurlijk niet erg blij.
Groeten Peter
Re: Schade nieuwe camper vanaf dealer: wat zijn mijn rechten en plichten?
En zo is het.DiffRental schreef: ↑za 09 mei 2020, 9:29Zolang ik het niet zelf heb gezien kan ik er ook geen goed oordeel van geven.