Doorgeroeste camper: uitspraak (zonder namen)

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
adamfryslan
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 15:33
Locatie: in de buurt van leeuwarden friesland

Re: Doorgeroeste camper: uitspraak (zonder namen)



Bericht door adamfryslan »

En zou zoiets met een aankoop keuring niet aan t licht zijn gekomen ??
Hymer 574 van 2003
ad & anne marie
Gebruikersavatar
JPWGusta
Berichten: 368
Lid geworden op: wo 16 okt 2019, 22:20
Locatie: Spanje

Re: Doorgeroeste camper: uitspraak (zonder namen)



Bericht door JPWGusta »

We moeten ervan uitgaan dat dit idd aan 't licht zou zijn gekomen.
Toch, als gepensioneerd ex-garagehouder, vind ik deze praktijken intriest. Dit noem ik zuivere oplichting.
Waar is de beroepsliefde gebleven? Ik heb de laatste jaren dat ik werkte, moeten vaststellen dat deze (op enkele uitzonderingen na) helemaal blijkt verdwenen te zijn. Ik ben hierover heel droevig.

Jean Paul
Geniet van het leven, 't is zo voorbij.
Greetz, JP

West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Doorgeroeste camper: uitspraak (zonder namen)



Bericht door Kroppie »

het gaat om geld, en dan is eer ver te zoeken bij steeds meer mensen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13342
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Doorgeroeste camper: uitspraak (zonder namen)



Bericht door hathi »

Een waarheid als een koe,van de laatste2 sprekers, geld gaat tegenwoordig boven fatsoen,en moreel,over schaamte maar niet te spreken,ikke ikke ,en de rest kan......voert de boventoon
Hans
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Doorgeroeste camper: uitspraak (zonder namen)



Bericht door Bas vd laar »

Niet echt slim van de verkoper.
Hij had het beter laten maken, zo spannend is het niet, was hij van alles af geweest en iedereen blij.
Als je dat niet wilt, en vervolgens ook niet komt opdagen op de zitting, dan maak je een extra slechte beurt.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Doorgeroeste camper: uitspraak (zonder namen)



Bericht door de Jonckheer »

Het onderstreept maar weer een keer het belang van een aankoopkeuring en ook dat je niet kunt vertrouwen op een APK keuring. Maar er zullen altijd mensen zijn die het anders zien of het niet snappen en dus blijven er altijd slachtoffers van malafide handelaren. In dit specifieke geval zou je eigenlijk die firma met naam moeten publiceren zodat hij minder slachtoffers kan maken onder het motto: één oplichter minder!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Doorgeroeste camper: uitspraak (zonder namen)



Bericht door Cee Pee »

Namen zijn helemaal niet zo belangrijk, als deze bekend zou zijn gaat hij onder een andere naam wel weer verder.

Zorg dat je als koper beslagen ten ijs komt en als je zelf de kennis niet hebt neem je iemand mee die dat wel heeft.

Vaar nooit blind op de mooie verkooppraatjes want de verkoper wil alleen maar zo snel mogelijk jou centjes in zijn knip hebben.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Doorgeroeste camper: uitspraak (zonder namen)



Bericht door bupozaanstad »

Kampo ik begrijp werkelijk niet waarom je het woord KANKER moet gebruiken :bang: :bang:
kampo schreef:
zo 05 apr 2020, 9:46
Je kan er een kanker aan over houden. De uitspraak in deze zaak is helemaal geen garantie voor andere zaken.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Doorgeroeste camper: uitspraak (zonder namen)



Bericht door Cee Pee »

Nou nou, lees het even in de context van het verhaal, er ligt geen ban op dat woord hoor.
En nu schreeuw je het zelf ook met hoofdletters in het rond om er nog een keer de aandacht op te vestigen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Doorgeroeste camper: uitspraak (zonder namen)



Bericht door AadenAnke »

Ik vermoed dat met kanker KATER bedoeld wordt. Sorry voor de hoofdletters. Ik heb zelf ook zo'n apparaat dat zelf worden maakt :bang: :bang: soms heb je het op tijd door en soms niet.
Bij de APK wat nu nog goed is hoeft het volgend jaar niet meer te zijn. Ik denk dat we allemaal weleens de fout hebben gemaakt om verliefd te worden op een 2e of 13e handsje. Met alleen een vonnis lezen wil ik geen oordeel vellen dat heeft de rechter al gedaan. Ik denk dat ook hier communicatie het toverwoord was/is. Komt klant met een blerrie hoera op zaterdagmiddag binnen of belt hij eerst even voor een afspraak op een rustig moment? Laat niet weg dat een professionele handelaar kon inschatten waar het op uit loopt en beter een andere actie had kunnen ondernemen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

Re: Doorgeroeste camper: uitspraak (zonder namen)



Bericht door mMario »

Vandaag in krant het suffertje, maar nu met namen. Weliswaar verzonnen maar leest toch makkelijker. De krant moet toch ook vol.

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Doorgeroeste camper: uitspraak (zonder namen)



Bericht door jansloos »

Leids dagblad?

De handelaar heeft op 2 fronten een fout gemaakt.

Ten eerste had hij net als de koper vóóraf dat ding moeten keuren. En m niet kopen.
Óf hij heeft hem heel bewust héél goedkoop ingeruild? Ingekocht, om hem duurder te verkopen.

Al met al een goeie les om op te letten.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gorfel

Re: Doorgeroeste camper: uitspraak (zonder namen)



Bericht door Gorfel »

Gefingeerde namen staat er duidelijk.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13342
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Doorgeroeste camper: uitspraak (zonder namen)



Bericht door hathi »

Klopt,en ik vermoed het laatste Jan,duidelijk geen beleid,om over 5/10 jaar ook nog iets te verkopen,het gaat tenslotte over meer dan €20.000, en dan mag je iets meer verwachten van een z.g. garage?
Hans
Plaats reactie