Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

Ik snap het ook niet zo goed.
Tonic zie ik alleen maar een mening geven, niks meer en niks minder. Je merkt dat Tonic keuzes moet maken en dat is zeer moeilijk.
Ja ook wij hebben keuzes moeten maken. Geen kleinkinderen meer hier terwijl ze dat wekelijks deden.
Een traan als ze op Skype komen en we bijna dagelijks even kletsen.
We hebben de deur dicht voor vrienden die belde of we thuis waren. Moesten uit Arnhem komen. Jammer vriend maar ik wil je niet op bezoek, Gewoon helemaal niemand hier binnen.
Ja dan zijn dat moeilijke keuzes.

Als u gefrustreerd raakt door een andere mening moet u gewoon de bladzijde omslaan. Of iemand als vijand vermelden en u ziet geen berichten meer van die persoon.
Het is een forum kijk eens bij Wiki wat een forum is.... voor iedereen en alle meningen..

Hugo...
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Ik kan de vraag niet beantwoorden Tonic. Ik zou kunnen invullen dat je bij de eerste reactie denkt ' makkelijk praten het is niet je eigen moeder'. Maar ik vond het een mooi 'gesprek' tussen twee mensen die duidelijk weten waar ze het over hebben. Wens jullie beiden veel sterkte in deze moeilijke tijd. Dat we het snel achter ons kunnen laten.
@Easybee: dat de spullen momenteel schaars zijn begrijp ik nog. Dat dit de instelling is van een thuiszorgorganisatie daar zakt mijn broek van af. Ze nemen je niet in vaste dienst omdat dat voor hen goedkoper is. En dan mag je zelf voor je bescherming zorgen? Schandalig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18104
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Cee Pee »

Ik zou die spullen die ik nodig heb ook weer doorberekenen naar die thuiszorginstellingen, als zzp'er stuur je toch een rekening voor geleverde diensten.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Is het probleem niet meer om ze überhaupt te krijgen?
Volgens mij loopt iedereen aan dat spul te trekken.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Het Coronavirus



Bericht door EasyBee »

@DafLuc
Klopt, ze nemen je niet in dienst, want dan kunnen ze makkelijk van je af.

@Cee Pee
Nee, je krijgt de gewerkte uren betaald en eventueel de kilometers. Dat is het.

@Marco Polo
Inderdaad. Zie als kleine zelfstandige maar aan die spullen te komen.

Resultaat : ze gaat niet meer naar cliënten die lichamelijke verzorging nodig hebben.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Niet alleen zit de hele wereld achter materialen aan; ook de leveranciers hebben last van het virus

https://www.thestar.com.my/business/bus ... h-lockdown

Top Glove in Maleisië heeft last van de Movement Control Order (soort beperkte lockdown) die op dit moment van kracht is in het land.
Normaal gesproken levert Top Glove vanuit met name Maleisië en Thailand 60% van alle rubber handschoenen op de wereldmarkt maar ze zitten zonder verpakkingsmateriaal.
De dozen leverancier van het bedrijf heeft slechts toestemming om met de helft van de werknemers productie te draaien.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

https://www.straitstimes.com/asia/east- ... 4#cxrecs_s

Ook China moet alle zeilen bijzetten om een nieuwe virusuitbraak te voorkomen.
Vanuit het binnenland worden geen nieuwe besmettingen gemeld maar het aantal besmettingen wat vanuit het buitenland afkomstig is stijgt gestaag.
Mensen die binnenkomen vanuit het buitenland gaan naar gecentraliseerde quarantaine inrichtingen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18104
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Cee Pee »

EasyBee schreef:
do 26 mar 2020, 0:25
@Cee Pee
Nee, je krijgt de gewerkte uren betaald en eventueel de kilometers. Dat is het.
Dat is toch te bezopen voor woorden, als jij een zzp'er inhuurt voor een klus dient de opdrachtgever voor de materialen te zorgen of je schaft het zelf aan en berekend het door.
Zie het als dat je een timmerman vraagt om bv een dakkapel te maken dan kom je ook niet weg met alleen een uurloon.
Hier is gewoon een schijnconstructie bedacht om zo goedkoop mogelijk personeel te hebben.
Maar we dwalen af dus laat ik het hier maar bij.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Dafluc schreef:
wo 25 mar 2020, 23:10
Ze nemen je niet in vaste dienst omdat dat voor hen goedkoper is. En dan mag je zelf voor je bescherming zorgen? Schandalig.
Dat noemen ze de beroemde marktwerking.
In de thuiszorg is de CAO behoorlijk uitgekleed, en moesten de werkers al zelf voor hun werkkleren en schoenen zorgen.
Zelfs een gratificatie bij zo veel jaar in dienst is terug gebracht tot een bosje bloemen.
En dan weer door gaan!
Een vakbond is zo van de vorige eeuw, hebben mensen niet meer nodig.
Het zelfde feit zie je gebeuren met de testen voor corona virus, Roche bepaalt wie en hoe vaak je kunt testen.
Marktwerking noemen ze dit.

Theo
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Helaas.
Commerciële partijen mogen testen aanbieden maar WHO draagt zorg voor voldoende faciliteiten om de samples te analyseren

http://www.euro.who.int/en/health-topic ... -in-europe
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Dat klopt op zich wel maar er is een tekort aan vloeistof voor de testen, en deze komt van Roche.
En de fabrikant wil de samenstelling niet delen maar de productie in eigen hand houden.
https://nos.nl/artikel/2328393-bijna-mo ... tests.html

Theo
Laatst gewijzigd door PE1OPQ Theo op do 26 mar 2020, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Het Coronavirus



Bericht door kampertjes »

tonic schreef:
wo 25 mar 2020, 22:46
kampertjes schreef:
wo 25 mar 2020, 18:34
Ik heb wel eens eerder mijn connectie met dit forum uit frustratie opgezegd. Krijg weer die neiging na het lezen van de bijdrage van Tonic.
@Zadowolony; sterkte met je moeder
Nou ben ik toch benieuwd!??
Ja dat snap ik.
Allereerst mijn excuses. Ik heb denk ik jou reactie niet goed begrepen. Ik las jou latere reactie waarin je je achtergrond als thuishulp (en ook jou dochter) uitlegde. Vanuit die achtergrond en de nodige frustraties die er in deze tijd bijkomen snap ik het beter.
Wat bij mij totaal verkeerd overkwam is de toon: “waarom kom je nog binnen bij je moeder, zet het eten maar voor de deur” en “die benen wikkelen kun je toch ook wel even zelf”. Alsof je de kippen gaat voeren.

Zadowolony heeft in dit forum onlangs nog verteld dat de zorg voor haar moeder en dochter haar zwaar valt. En er zo naar uit had gekeken even paar weken met de camper er op uit te kunnen wat nu niet lukt.
Nou ja, dit soort dingen samen met zoveel onzin wat hier en elders rond geschreeuwd wordt maakte dat ik boos werd. Ik reageer nooit op emotionele onderwerpen en zal me weer inhouden...

Niet boos zijn en sterkte met je werk en Zadowolony met moeder en dochter. Doe wat je hart je ingeeft. Lichamelijke gezondheid is belangrijk, maar welzijn wellicht nog meer. Eenzaamheid is verschrikkelijk. Dus met de nodige voorzichtigheid zou ik toch maar bij moeder op bezoek blijven gaan.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Mooie reactie, chapeau :thumbup:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zadowolony »

prima en dank.
Net eten gebracht.
Moeders gesproken via de hal op flinke afstand . Zij snapt het gelukkig wel. Moet ook gezond blijven voor dochterlief.
Blijf haar uiteraard wel eten brengen.
Het is voor iedereen moeilijk, we moeten er met zijn allen doorheen!
Nu lekker naar buiten. Lekker tuin weer!
Plaats reactie