Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camperaapje »

Javanes...schaam je!!!
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Het Coronavirus



Bericht door javanes »

Ik zou niet weten waarom.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

In Op1 discussies over de maatregelen en dat wij een stuk minder gedisciplineerd zouden zijn dan de Aziaten.
Het is dan aardig om in het Aziatische nieuws te lezen dat de boetes in Singapore (zogenaamd een voorbeeld) de afgelopen dagen wat verhoogd zijn.
Waarschijnlijk om die discipline af te dwingen.
Overtreding van de social distancing komt je nu op maximaal 6990 USD te staan. Eventueel in combinatie met een langdurige vrijheidsstraf.
(maximaal een jaar dacht ik)

Zou bij ons ook prima werken ;-)
Alleen een draagvlak van nul :D
En met een (semi-) autoritair systeem is dat dan allemaal wat makkelijker te regelen.
Appels en peren vergelijken.

In hetzelfde programma wordt Ab Osterhaus aangevallen als zijnde paniekzaaier.
Hij wordt er door de ex-directeur van DSM (nu gezant coronatesten) op gewezen dat er binnen de wetenschap als vanzelfsprekend discussie en verschillende denkbeelden bestaan.
Er moet echter in de uitvoering van overheidsbeleid een duidelijke lijn getrokken worden.
Waar Ad, die tegenwoordig in Duitsland woont - dus regelmatig dwars doorheen banjert .

Dat laat Ad zich - “ als gepromoveerd wetenschapper” - natuurlijk niet zeggen door een fabrieksdirecteurtje.
Wat een narcist :D
Laatst gewijzigd door Marco Polo op vr 27 mar 2020, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Thole heeft die foute inschatting al eerder toe gegeven
maar Jaques heeft een punt
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Wat in ieder geval nog niet is veranderd: er zijn verschillende meningen. Laten we dat gewoon accepteren. Schrijf niet in elk bericht dat het eind van de wereld nabij is, of dat het maar om een griepje gaat. De waarheid zit waarschijnlijk daar ergens tussenin. En we zullen pas achteraf weten wie een beetje meer gelijk had. Maar dat doet er op dit moment niet echt toe. Hou je gewoon aan de regels zoals die nu gelden. Laten we hopen dat zoveel mogelijk mensen gezond blijven. Dat dit niet al te lang duurt. En dat straks iemand over is die kan zeggen: zie je nou wel.
Afbeelding
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camperaapje »

@ Javanes: Weet je misschien nog hoe lacherig er werd gedaan voordat Corona ons land teisterde?
M.a.w: wie heeft deze impact zien aankomen...ik niet in elk geval.
En weet je ook nog hoe de berichtgeving langzaam veranderde? Laat staan als je in een ver land zit...
Ach, waar ik bemoei ik me mee, maar ik vind je reactie wel kortzichtig en verre van de "waarheid" (wat is dat eigenlijk...)
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud-572 »

We kunnen hier schrijven wat we willen, dat veranderd toch niets... 8-)

Discussiëren kan wel opluchten, mag dat wel?
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camperaapje »

Je hebt gelijk...maar laten we elkaar niet afbranden om al of niet genomen beslissingen...please...
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Satzat »

Dan toch even wat positief nieuws van mij :thumbup: , ik ben erg ziek geweest. Koorts, hoofdpijn, rugpijn (mijn zwakke plek) alsof er met messen in gestoken werd, hoesten, maar gelukkig maar een beetje kortademig en zo slap voelen als een vaatdoek. Met al mijn klachten was er geen reden de hulpdiensten in te schakelen (volgens protocol), wel per dag uiteraard dit goed in de gaten gehouden op verergeren van mijn klachten. Ondanks flink ziek beschouw ik het, als ik sommigen beelden op tv heb gezien, als milde klachten. Ben derhalve niet getest en kan niet met zekerheid zeggen dat het Corona was, maar als ik op de klachten kijk die ik had was deze wel iets meer dan een gewoon griepje. :-?

Nu vandaag gaat het een heel stuk beter. Het verkoudheidsgevoel is er nog en wat hoesten, maar geen koorts meer en heb weer wat eetlust. Voel me dus vergeleken met nog maar een dag eerder heel wat beter. Het ergste dus achter de rug. Komende week hou ik me nog aan de quarantaine voorschriften, maar hoop daarna mijn kinderen en twee klein kindjes weer fysiek te mogen zien. Mijn leeftijd is overigens 61 en mijn vrouw moest gewoon door blijven werken, ze werkt in de zorg.
Deze pandemie moet men zeker niet onderschatten! :evil:

Groeten uit de gemeente Loon op Zand, waar op 27 februari de eerste Corona patiënt in ons land bekend werd.

Mario
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Het Coronavirus



Bericht door javanes »

Camperaapje schreef:
vr 27 mar 2020, 23:15
@ Javanes: Weet je misschien nog hoe lacherig er werd gedaan voordat Corona ons land teisterde?
M.a.w: wie heeft deze impact zien aankomen...ik niet in elk geval.
En weet je ook nog hoe de berichtgeving langzaam veranderde? Laat staan als je in een ver land zit...
Ach, waar ik bemoei ik me mee, maar ik vind je reactie wel kortzichtig en verre van de "waarheid" (wat is dat eigenlijk...)
Ik heb daar in ieder geval niet lacherig over gedaan.
Waarom denkt u dat ik en vele met mij niet op reis zijn gegaan toen het zo hard ging met het virus in Italië.
Ik zag de bui al hangen en begreep dat dit niet alleen bij Italië zou blijven.
En toch zijn er mensen gewoon op stap gegaan, want er was tenslotte toch geen beperkt reisadvies afgegeven.

Daarom staan er nu meer dan 1000 campers voor Cueta te wachten tot ze over kunnen.
Misschien toch iets eerder weg moeten gaan?
Misschien is een aantal personen ook nog gewoon op vakantie gegaan ondanks het feit dat het virus in Europa was uitgebroken.
Daarom moeten nu in Nederland miljoenen vrij gemaakt worden om die "gestrande" vakantiegangers terug te halen.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud-572 »

Camperaapje schreef:
vr 27 mar 2020, 23:15
M.a.w: wie heeft deze impact zien aankomen...ik niet in elk geval.
Al heel snel was duidelijk dat het in China compléét uit de hand liep, deed dat dan echt geen belletje rinkelen?

Ik ben overigens vol lof over de aanpak van onze regering, heb echt alle vertrouwen in ze wat betreft de gekozen aanpak (en dat is wel eens anders geweest). En persoonlijk denk ik ook dat het gehele verloop van begin af aan ook zo gepland is, met de ogenschijnlijk lakse houding voor de eerste besmettingen, omdat ze wisten dat je het toch niet kunt ontlopen. Kijk maar naar de rest van de wereld, waar hebben ze het buiten de deur kunnen houden? Alles om die piek in de zorg te spreiden.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camperaapje »

Ik volsta met dat ik er anders over denk...en zelf op vakantie een beetje "onder een steen slaap" (lees: me niet zo bewust ben van de rest van de wereld)
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Het Coronavirus



Bericht door Will »

Satzat,
Dan toch even wat positief nieuws van mij :thumbup: , ik ben erg ziek geweest. Koorts, hoofdpijn, rugpijn (mijn zwakke plek) alsof er met messen in gestoken werd, hoesten, maar gelukkig maar een beetje kortademig en zo slap voelen als een vaatdoek. Met al mijn klachten was er geen reden de hulpdiensten in te schakelen (volgens protocol), wel per dag uiteraard dit goed in de gaten gehouden op verergeren van mijn klachten. Ondanks flink ziek beschouw ik het, als ik sommigen beelden op tv heb gezien, als milde klachten. Ben derhalve niet getest en kan niet met zekerheid zeggen dat het Corona was, maar als ik op de klachten kijk die ik had was deze wel iets meer dan een gewoon griepje. :-?
Ik heb exact hetzelfde gehad een dubbele longontsteking testen hoefde bij mij ook niet maar gezien de klachten geen reuk en geen smaak, 39,5 gr koorts, benauwdheid gaat ik ook steeds meer aan corona denken. En dat is ook het probleem nu we zullen het nooit weten.
Maar heel veel sterkte gewenst de hoest zal nog wel even aan houden en de vermoeidheid ik spreek uit ervaring.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud-572 »

Camperaapje schreef:
za 28 mar 2020, 0:03
Ik volsta met dat ik er anders over denk...en zelf op vakantie een beetje "onder een steen slaap" (lees: me niet zo bewust ben van de rest van de wereld)
Tja, dan is het toch ook niet zo gek dat je het niet zag aankomen? :lol:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Plaats reactie