Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Het Coronavirus



Bericht door tonic »

Sportclubs, voetbalstadions, sportscholen, bioscopen, theaters, buurthuizen, kroegen, feestzalen, kermissen, jaarmarkten, rommelmarkten, feestzalen, discotheken, concertzalen, musea, dierentuinen, pretparken, dierentuinen, festivals, bowlingbanen, sauna's, zwembaden en andere plaatsen zijn expliciet gesloten door de mensen die er verstand van hebben.

Campings mogen vooralsnog open blijven als de gemeenschappelijke ruimtes maar gesloten zijn. Daar is echt wel over nagedacht. Anders hadden zij zeker in het bovenstaande lijstje gestaan. Dat heeft niks met dommer dan een hond te maken. Zolang er maar niet teveel mensen tegelijk komen.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Het Coronavirus



Bericht door bupozaanstad »

Ik ben blij dat ik hier in de polder woon en dat dit gebied voor de dag toeristen niet aantrekkelijk is. Als het zondag echt prachtig weer is dan gaat de zendapparatuur het campertje in, stoeltje voor de wederhelft, paar blikjes fris en koffie mee en we zetten hem ergens in de polder neer. Prachtige plekjes op een paar kilometer van huis waar je nooit iemand tegen komt. Ik loop meer risico in de supermarkt waar ik een keer in de week kom dan met het campertje in de polder als patiënt die 5 jaar geleden de diagnose longkanker kreeg. Ik ben van mening dat je niet op een camping moet komen, men adviseert 1,5 meter afstand maar hoesten in de wind is dan echt een heel ander verhaal en kom je vele meters te kort met 1,5 meter, een buurman op 8 meter afstand is dus een risico. Ik hoop zondag even te kunnen genieten van mooi weer want het binnen zitten is ondanks dat we dit wel moeten doen ook heel slopend.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Er zijn in ons land 25 veiligheidsregio's. In 14 daarvan zijn de campings nog open. Wel zijn alle gemeenschappelijke voorzieningen gesloten. Geen sanitairgebouw open. Maar ook geen toilet kunnen legen of vers water kunnen innemen.
Bron.
Verder lijkt me wat Rutte zegt onder de eerder geplaatste link toch echt heel duidelijk. Gewoon een kwestie van horen wat hij zegt en lezen wat er staat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Het Coronavirus



Bericht door rongreven »

@tonic
Honden begrijpen commando's.
Sommige mensen niet.
Het heet "intelligente lockdown".
Die "sommige" mensen die dat niet begrijpen gaan zorgen voor een "harde lockdown".
En gaan dan als hardste roepen "wij hebben dat niet geweten".
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

er word gezegd "blijf thuis", en dat is gezegd tegen alle nederlanders, dus ook tegen diegene met een camper, moeilijk he

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland

Re: Het Coronavirus



Bericht door Abe »

Rutte zegt: "Een frisse neus halen, mag nog steeds. "Maar doe dat op je eigen balkon, in je tuin of in je eigen buurt."
Hij zegt niet: "Rijd met je camper lekker het land door en ga op een rustige camping staan en haal daar een frisse neus"

Niks meer, en niks minder.
Een ieder die dan nog niet snapt dat ie thuis moet blijven adviseer ik een uitstapje naar parkeerplaats van een ziekenhuis waar je de verwanten in hun auto kunt zien wachten op nieuws vanuit het ziekenhuis. Men wacht in de auto omdat men niet bij zijn/haar geliefde mag. Alleen zorgen dat je 1,5 meter afstand houdt. Voor de rest lekker een bakkie nemen op een stoeltje in de zon naast de camper.
Groeten Abe
Afbeelding
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camperic »

rongreven schreef:
vr 03 apr 2020, 19:19
Honden begrijpen commando's.
Sommige mensen niet.
Het heet "intelligente lockdown".
Die "sommige" mensen die dat niet begrijpen gaan zorgen voor een "harde lockdown".
En gaan dan als hardste roepen "wij hebben dat niet geweten".
Tja, als je dan toch met honden blijft vergelijken ..... ik ben blij dat mijn hond blijkbaar intelligenter is dan sommige leden hier 8-)
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Raar dat ik hele volksstammen zie gaan en staan
werken ,de hond uitlaten , frisse neus halen
je gooit of de zaak dicht , of niet
en niks maar ,, want ze was zwanger en niet een beetje zwanger,, want dat ging ook niet
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camperic »

Ben benieuwd wat de hier aanwezige "zelfbenoemde geleerden" hiervan vinden.
Diederik Gommers als antwoord op de vraag "Wat valt op aan de patiënten op de intensive care? Ze zijn zwaarder dan gemiddeld zei u eerder." in een interview vanochtend in de krant: "Ja, met een BMI van rond de 30, zwaarlijvig bijna. Dat is misschien ook niet zo heel gek: zij hebben normaal al meer moeite met ademhalen na een inspanning, dus met een infectie wordt dat lastiger."
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Cee Pee »

Rutte zei nog wel wat meer hoor,
Ga naar het parkje om de hoek dat je normaal overslaat. Ga niet naar de hotspots, maar kies een rustig plekje", zei Rutte. Voor mensen die een luchtje gaan scheppen, blijft gelden dat de 1,5 meter afstand moet worden bewaard
.

Dus wat is er nu op tegen om dat rustige plekje dan ook op te zoeken?
Laatst gewijzigd door Cee Pee op vr 03 apr 2020, 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Het Coronavirus



Bericht door rongreven »

Camperic schreef:
vr 03 apr 2020, 19:34
rongreven schreef:
vr 03 apr 2020, 19:19
Honden begrijpen commando's.
Sommige mensen niet.
Het heet "intelligente lockdown".
Die "sommige" mensen die dat niet begrijpen gaan zorgen voor een "harde lockdown".
En gaan dan als hardste roepen "wij hebben dat niet geweten".
Tja, als je dan toch met honden blijft vergelijken ..... ik ben blij dat mijn hond blijkbaar intelligenter is dan sommige leden hier 8-)
Dat bedoel ik, ik wens jou veel intelligentie toe.
Vraag het anders even aan je hond, die begrijpt waarom jij je aangesproken voelt.
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camperic »

Quod erat demonstrandum :angel:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

De quarantaine stress slaat al aardig toe.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Het Coronavirus



Bericht door tonic »

Hier komen we niet uit dus laten we het Rutte vragen :lol3: :lol3:
Mijn hond heeft geloof ik zijn mail adres.
Plaats reactie