Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

Nee, ik reageer op een eerdere opmerking dat Ok kapjes er vooral zouden zijn om het personeel te beschermen. Dat is dus niet zo.

Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Het Coronavirus



Bericht door veetee »

Dat ligt aan de situatie denk ik: in het geval dat de patient open op de operatietafel ligt, is dat zo - in geval een arts/verpleegkundige bij een corona-patient Is zal het toch meer zijn om die arts/verpleegkundige te beschermen...
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

Allicht, maar opereren tegen corona helpt niet. Kan natuurlijk zijn dat er een verkeersslachtoffer met corona op tafel komt. Maar met een modern down flow plafond is het personeel al behoorlijk veilig.

Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Het Coronavirus



Bericht door Yvonne57 »

Als je goed luistert naar het laatste mondkapjes-verhaal van Jaap van Dissel, dan hoor je dat hij het heeft over stoffen mondkapjes. Ik denk dat hij dat heel bewust zo gezegd heeft. Ik hoor daarin: als je een mondkapje op zet, dan neem een goede, want die werken. Liefst dus een medische, maar dat mag hij niet zeggen, want anders zijn er niet genoeg voor de zorg.
Yvonne
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Iedereen aan de FFP3 ;-)

Hou gewoon afstand; lijkt me zinvoller en dan hoef je de Chinezen niet nog verder te sponsoren als dank voor “bewezen diensten” :-)
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

je hebt soms van die berichten welke door je hoofd blijven spoken.
Heb er geen last van hoor :D
Het gaat over de GGD welke geen brononderzoek meer gaan doen wegens te weinig mensen.
En dat ze nu mensen gaan opleiden, en dat duurt vier week.
Wat ik me nu afvraag, wat heb je nu als GGD gedaan om in te spelen op de verwachte 2e golf?
Mijn conclusie is, niets!
Je hebt in de rustige periode welke achter ons ligt, niets gedaan om mensen op te leiden.
Je hebt niets gedaan om de riool monster locaties te vergroten, dat moet ook eind deze maand op 300 stuks liggen.

Ik krijg het gevoel dat er overal achter de feiten aan gelopen wordt, als of er geen sturing lijkt te zijn.
En daarom bleef mij het bericht van geen mensen en geen brononderzoek meer zo door het hoofd spoken.
Helaas hoor ik deze bezorgdheid van mij niet meer terug in de media, die hebben het over dor hout snoeien en feestende jongeren.
En daar schande van spreken, als of de jongeren geen opvoeding hebben gehad en manieren hebben geleerd.
25% v/d besmettingen zijn jongeren, dat betekend dat 75 % geen jongeren meer is.
Ik zeg dan het overgrote deel is dus geen jongere, waarom er dan zo de nadruk op de jongere gelegd moet worden.?
Omdat het goed bekt en de beelden zo sprekend zijn?
Ik weet het niet hoor, wel dat ik me er oncomfortabel bij voel.
Een stemmetje zegt me, ergens klopt er iets niet.

Theo
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

het is natuurlijk veel meer gewoon , commentaar hebben op jongeren, omgekeerd is er ws minder commentaar, die jongeren denken:laat die ouwe maar lekker lullen, dat gezeik. :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

In Ierland (NL code oranje) hebben ze vanaf vandaag mondkapjes plicht in de winkels.
Max 2500€ boete en of 6 maanden in de bak voor overtreding.
En de Ieren kunnen hun verdriet niet eens verdrinken in de pub.
Die blijven waarschijnlijk tot het einde van het jaar verplicht gesloten.
“Wat is Ierland zonder pubs?” vraagt men zich daar af :-(
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

En nu is er weer iemand die zegt dat sneller testen belangrijker is dan contact onderzoek.

Kunnen ze al die experts niet bij elkaar in een zaal zetten tot er witte rook uitkomt?
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Tegen die tijd is de halve wereldbevolking al overleden aan allerlei virussen :D
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door jheeck »

Kijk maar uit dat dat dan geen super-spreader-event wordt.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Cee Pee »

Hadden we eindelijk na maanden eens een paar dagen geen reacties op dit topic en nu verstoor je de stilte weer.😡
Het is hier toch alleen maar een herhaling van zetten.😉
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

In Duitsland testen ze zich dan wezenloos ook bij terugkerende reizigers.
Alleen de uitslagen van die testen komen vaak met grote vertraging of helemaal niet bij de geteste personen.
En niet alleen in Beieren.
Testen om het testen.
40 miljoen euro per week.
Plaats reactie