Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Cee Pee »

Hier al zes weken niets.
De hele crisis slechts 12 stuks waarvan de helft toeristische import.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Het Coronavirus



Bericht door appellover »

Word vaak beknot in mijn vrijheid,telefoneren in mijn eigen auto,waar bemoei jij je mee ,gelul,boete 350€ in Portugal.
Ook in Portugal ,Armacao ,in zwembroek in de auto naar strand,riem niet om,moet ik toch zelf weten,vrijheid.Gelul 175€ boete.
Vind een mondkapje dan reuze meevallen,maar 95€ .
Houd me maar aan de regels als aow er.
“De armoe houd je netjes” zei mijn moeder zaliger.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27451
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Is beter dan rond te moeten gaan bellen naar al je contacten dat je Corona hebt ;-)
En dat ze in quarantaine moeten .
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Het Coronavirus



Bericht door appellover »

Ook een manier om te “ontvrienden”
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Oud-RIVM-directeur voor landelijke mondkapjesplicht, hekelt 'vrijblijvend beleid'
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/234327 ... eleid.html
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80392
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Ik vind het niet verwarrend dat hier iets niet hoeft en in bijvoorbeeld Italië wel. En ik vind het ook niet vreemd dat iets in Rotterdam wel moet en in Groningen niet. Is uitgelegd en was wat mij betreft simpel en duidelijk. Dus wat mij betreft tot zover alweer een deskundige.
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Iets met IQ test...
Als ik de commentaren hoor op het nieuws...
Nee, het is natuurlijk logisch, dat het lokaal of regionaal geregeld kan worden
Nu nog zorgen, dat het ook inderdaad mág.
Maar jezelf zo ver ingraven, dat je er bijna niet meer uitkomt zonder een heleboel weerstand, is ook niet handig.
Ik vond dat meneer Coutinho het goed verwoordde:
Maar in een pandemie moet op het zogenoemde voorzorgsprincipe worden gehandeld, niet op bewijs, zegt de microbioloog. "Voor heel veel dingen is geen wetenschappelijk bewijs. Voor 1,5 meter afstand houden ook niet en toch doen we het allemaal. Die maatregelen moet je gewoon durven nemen."
Veel inzichten kunnen veranderen door voortschrijdend inzicht.
Flexibel meebewegen lijkt me dan niet zo vreemd.
Wat vandaag niet hoeft, zou morgen wel eens heel handig kunnen zijn.

Ik snap echt dat halsstarrige verzet niet.
En wat betreft: "weer de zoveelste deskundige", dit is de oud directeur van het RIVM.
Als corona een paar jaar eerder was geweest, hadden we hier dus allang andere maatregelen genomen.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4574
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Waar ik al eerder heb aangegeven bang voor te zijn, het graaien van de managers is begonnen.
https://nos.nl/artikel/2343283-zaans-zo ... agers.html
En het personeel staat er bij en moet gewoon harder werken, de uitwassen van het mark denken.
Iedereen voor zich, en jij bent de dombo.

Theo
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45218
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Ik snap echt dat halsstarrige verzet niet.
En wat betreft: "weer de zoveelste deskundige", dit is de oud directeur van het RIVM.
Als corona een paar jaar eerder was geweest, hadden we hier dus allang andere maatregelen genomen.
Ik dacht gisterenavond hetzelfde toen ik Coutinho zag, behoedzaam formulerend toch kritiek op het beleid van het RIVM.
Het kon wel eens liggen aan het karakter van Jaap van Dissel dat er geen mondkapjesplicht in bepaalde situaties is.
Zo'n plicht kan regionaal dan verschillen, kijk maar in veel ander landen in Europa, oa Duitsland, België en Spanje.

Stel dat over een maand de besmettingen de pan uit lopen en de regering besluit alsnog tot een mondkapjesplicht, hoe geloofwaardig ben je dan nog, welk draagvlak zal er dan nog over zijn?

En ook in het nieuws, de mondkapjesplicht in England en Schotland wordt uitgebreid.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Ik vind dat zorgelijk, ze verliezen echt hun geloofwaardigheid op deze manier.
Met de stelligheid waarmee de dingen gezegd worden daar, maken ze het alleen maar moeilijk voor zichzelf.
De dingen, waar ze nu op moeten terugkomen, zijn nu veel lastiger te communiceren naar de buitenwereld.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4574
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

De andere kant, is het aantal besmettingen in de landen met kap verplichting nu echt lager dan in ons land?

Theo
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80392
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Tja, als je toch alles in twijfel trekt speelt de geloofwaardigheid nou niet echt een grote rol. Kijk naar de cijfers en zoek de verschillen. Wat het oplopen van de besmettingen betreft zien we die overal. Dus lijkt het er niet op dat ze het ergens beter doen. Of dat wij het zo fout doen. En ja, als we nog onder Napoleon zaten dan zat iedereen met corona nu in een Pesthuys. Ik geloof niet dat de heer van Dissel het alleen voor het zeggen heeft. Dus hoeveel het uitgemaakt had is koffiedik kijken. Ik ben er wel van overtuigd dat het niet had uitgemaakt wat Rutte had gezegd op de persco. Of welke maatregelen er waren genomen. Een deel van de Nederlanders is het moe, een ander deel is simpelweg tegen. Hoe dan ook.
Afbeelding
PE1OPQ Theo
Berichten: 4574
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Als de emoties spelen dan doen feiten er niet aan toe.
Dat is altijd al zo geweest met mensen, dus is het verstandig om er aan toe te geven ook als het verstand zegt dat het niet werkt?
En het verstand, wie zijn verstand? Cijfers zijn niet zo maar met elkaar te vergelijken tussen landen.
Zelfs al niet eens in Nederland zelf.
Wat is dan wijsheid om te doen? Ik weet het niet zo maar even hoor.
En dan de verhalen van dat 1 persoon zijn mening doorslag gevend is, daar geloof ik in het polderland Nederland eigenlijk niets van.

Theo
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45218
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

De andere kant, is het aantal besmettingen in de landen met kap verplichting nu echt lager dan in ons land?
Dat denk ik niet maar dat bewijst niets, anders was het aantal besmettingen misschien hoger geweest.
Wat je wel hoort en leest, met een mondkapje besef je dat er wat aan de hand is, hier is het virus onzichtbaar.
Je hebt mensen die doen of er niets meer aan de hand is.

In Marokko was er een mondkapjesplicht, werd met militair toezicht gehandhaafd, dat moet je niet willen natuurlijk.
Sinds de versoepelingen daar is het aantal besmettingen fiks gestegen, nu weer een mondkapjesplicht.

Maar de zon schijnt, geen pretje om met een mondkapje te lopen buiten zoals in sommige landen verplicht is( en hier in delen van Rotterdam en Amsterdam). Afstand is het belangrijkste. En maar hopen dat de toespraak van Rutte geholpen heeft.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Plaats reactie