Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
metatoon
Berichten: 9609
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Het Coronavirus



Bericht door metatoon »

Ja Marco.
Als dat zo is!!!!

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Geen idee.
Het is een standpunt (in dit geval van WHO)
Het is maar een griepje is ook een standpunt.
Afstand houden is onzin is ook een standpunt.

Dus waar discussiëren we dan nog over :P ;-)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Ik heb er moeite mee. Moeite met mensen die vinden dat wat zij vinden door iedereen gevonden moet worden. Ik heb een tractor dus je moet naar me luisteren. Ik wil iets, de regering niet, dus de regering is slecht bezig. De jeugd is het gedoe moe en gaat zijnes weegs. Dus de jeugd is slecht. Toen ik vroeger jong was moest ik bruine bonen eten. Waarom moet dat nu dan niet meer? We moeten er een politiestaat van maken, dat zal iedereen leren. Het is maar een griepje. Schandalig, het blijkt dat er mensen op vakantie gaan. Sjonge. Het begint wel vermoeiend te worden allemaal.
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Gobert schreef:
zo 26 jul 2020, 17:33
Sliep jij ook op de dam toen Hugo en zijn kornuiten die schoon veegde?
Nee dat was voor mijn tijd. Die mooie hele grote happenings heb ik niet mee kunnen maken :hug:

Gr. Aad
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

thole schreef:
zo 26 jul 2020, 23:12

@Jan, ik hoor geen standpunt van de regering over mondkapjes, maar misschien kan het zijn dat ik Grapperhaus niet serieus genoeg neem.🥱
Die staat op het stand punt dat het geen toegevoegde waarde heeft en dat afstand bewaren en handen wassen meer effect heeft.

Theo
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Het Coronavirus



Bericht door Gino608D »

Als iedereen zich gewoon aan de nu geldende regels houdt dan is er volgens mij niets aan de hand. Echter zie ik bijna niemand zich daar meer aan houden. Met die maatregelen hebben we het virus aardig in weten te perken. Eigenlijk willen we mondkapjes omdat niemand de regels hanteert. Ik vind dat de omgekeerde wereld.

Ik kan je vertellen dat die mondkapjes aardig vervelend beginnen te worden als je ze een paar uur moet ophouden. Ik moest namelijk in een Belgisch ziekenhuis zijn. Verder hebben niet medische mondkapjes geen nut als niet iedereen het doet. Ze zijn bedoeld om verspreiding te voorkomen en niet om jezelf te beschermen.

Donderdag zag ik in een niet nader te noemen winkel nog twee ouderen geheel vrijwillig met een mondkapje lopen. Op zich niets mis mee. De man had echter het kapje niet voor zijn neus en de vrouw had het kapje naar beneden, omdat ze aan het bellen was. Maar ja, het zal ze wel een veilig gevoel hebben gegeven.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Maar goed, het standpunt van de overheid is dus ook nog steeds het standpunt van de WHO.
Mondkapjes hebben alleen toegevoegde waarde als je het eerste voor elkaar hebt.

https://apps.who.int/iris/rest/bitstrea ... 0/retrieve

Als je het goed bekijkt is de WHO eigenlijk nooit echt gedraaid wat hun standpunt over mondkapjes betreft.

De halve wereld ziet mondkapjes als oplossing voor als men de basis voorwaarden voor het voorkomen van verspreiding niet goed kan krijgen.
De WHO staat er echter nog steeds op dat de basis goed moet zijn.
En dan heb je feitelijk ook de mondkapjes niet nodig ;-)

Gelukkig maar als je ziet hoe ze gebruikt worden :D
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Cee Pee »

metatoon schreef:
zo 26 jul 2020, 23:50
........En voor Cor vraag ik me af of je het tijdens je geplande reis met alle gekkigheden die je hebt ingepland het voor elkaar gaat krijgen zonder mondkapje naar Griekenland af te reizen.
Griekenland is voor dit najaar van de baan maar niet door corona.
Ik zal het één keer uitleggen.
Vorig najaar in Griekenland raakte ik naar het ziekenhuis vanwege galstenen en aangezien Anny Alzheimer heeft was er toen een groot probleem want die kan niet alleen blijven, gelukkig kon ik dat toen met Griekse kennissen oplossen.
Dat wil ik dus voorkomen en vandaar dat we nu met nog een stel zouden gaan.
Nu heeft die vrouw een ongelukje gehad en kan ze dit najaar niet naar Griekenland en vanwege het voornoemde gaan we niet alleen.
Voorlopig doorgeschoven naar voorjaar 2021
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Cor, wat een pech.
Je had je er nog wel zo op verheugd, zoals gewoonlijk.
De lente lijkt nog ver weg maar voor je het weet.....
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
metatoon
Berichten: 9609
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Het Coronavirus



Bericht door metatoon »

Cor
Dank je voor je antwooord.
En ik hoop voor jullie dat de mogelijkheid zich voordoet om in het voorjaar jullie reis als nog kunt maken.
We hebben of hadden wat mening verschil, maar die dingen gebeuren.
Niets persoonlijks verder.

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Cee Pee »

Meningsverschillen houden het forum levendig zolang we maar fatsoenlijk blijven.👍

En we kunnen wel wat in de buurt doen Duitsland en Frankrijk zijn ook niet verkeerd natuurlijk.

En half september is ook de nieuwe zorgwoning klaar dus met wat klussen is het zomaar weer voorjaar.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Going »

Het lijkt dat velen die dit topic een contributie hebben gegeven toe zijn aan het volgende.
https://www.nu.nl/gezondheid/6066867/he ... komen.html
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
metatoon
Berichten: 9609
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Het Coronavirus



Bericht door metatoon »

Cor
Zo ist maar net.
Veel succes met je bezigheden. :-B
Gr Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Hubert Bruls, burgemeester van Nijmegen heeft een interview gegeven aan het NRC.
Hij geeft aan dat vooral de grote steden in het westen stijgende cijfers laten zien qua besmettingen.
In het noorden en oosten is dit veel minder.
Cijfers zijn wel zorgwekkend maar vooral het lokale karakter van de besmettingen is voor hem reden om niet voor een landelijke mondkapjesplicht te gaan.
Hij gaat uit van een gevoel van urgentie bij de bevolking en kan het bijvoorbeeld in zijn stad Nijmegen naar zijn zeggen niet verkopen om op dit moment van de bevolking te eisen dat ze aan de mondkapjes moeten terwijl de cijfers laag zijn.
Met invoering van de noodwet na de zomer wordt de situatie met de noodverordeningen geformaliseerd.
Maar hij wijst erop dat elk van de 355 Nederlandse gemeenten ontheffing kan krijgen van deze wetgeving.
Iedereen die diversiteit in de regelgeving haat kan zijn lol op in het najaar waarschuwt hij ;-)
Laatst gewijzigd door Marco Polo op ma 27 jul 2020, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie