Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Zeker.
Is met SARS ook gelukt ;-)
Alleen, hoe meer we de natuur in de verdrukking brengen des te vaker zal het voorkomen :-)
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ontario »

Re: Het Coronavirus
Meld dit bericht Citeer
Bericht door Kroppie » zo 07 jun 2020, 12:26

goed tegen de overbevolking, alleen lullig als je er zelf mee te maken krijgt.

jos

Bob Diesel schreef:
zo 07 jun 2020, 12:29
Alleen met veel minder paniek
De heren Bob en Jos hebben kennelijk niet recentelijk één van hun dierbaren verloren.

Henk
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Meer en eerder als me lief is/was

heb het onlangs na jaren hier gedeeld
ook dat is het leven :wave:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Gelukkig maar dat het zo simpel is ;-)
De statistiek liegen niet en dood is onderdeel van het leven.
Heb overigens 1 van mijn collega’s al maanden niet gezien.
Nog steeds bezig met de nasleep van “het griepje”.
Gebruikersavatar
pfboter
Berichten: 814
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 21:04

Re: Het Coronavirus



Bericht door pfboter »

Ik word momenteel even niet goed van alle commotie rondom de protesten tegen racisme in combinatie met de weer oplaaiende discussie over Zwarte Piet
Voor mij is iedereen gelijk en respecteer ik elk geloof geaardheid en heb een bloedhekel aan rascisme....
Ik vind het ook heel erg wat er Amerika gebeurt is en dit moet inderdaad stoppen..
Maar voor iedereen die nu staat te protesteren tegen discriminatie hoor ik alleen maar black lives, zwart kleur......
Maar twee homo's die in elkaar worden geslagen en bespuugd worden valt zeker niet onder rascisme want dan zie ik deze protesten nooit..........
Als er een Israëlisch restaurant voor de tweede keer wordt vernield zie ik deze protesten niet....
Respect is niet in deze tijd met zoveel mensen bij elkaar te gaan staan; leuzen schreeuwen zonder afstand en beschermingsmiddelen en morgen weer zielig doen omdat vader moeder of andere familie op de intensive care ligt en de zorg van voor af aan voor hun leven staan te vechten ..
En dan hypocriet op het balkon te gaan staan klappen.
Je bent dan gewoon een hersenloze halve zool en je hebt geen enkel respect voor anderen in deze Corona tijd. En dan lopen drammen en dreigen over een traditie in december....waar gaat het dan nog over ?
Je stem laten horen voor rascisme sta ik volledig achter maar ga dan daar ook massaal daar staan als er weer iemand in elkaar wordt geslagen omdat hij of zij van een andere geaardheid is en grijp dit niet aan om nog even aan te geven dat zwarte piet verbannen moet worden want rasicme heeft niet alleen te maken met kleur...
Respect hebben voor alle mensen ook al hebben deze een andere mening of een ander geloof of geaardheid. Respect hebben voor elkaar en dus ook voor afspraken rondom Corona. Dit is Nederland met het recht van vrije meningsuiting en ook ieders recht op een veilige gezonde omgeving. Heb daar nou eens respect voor.
Tekst gepikt en gekopieerd!
Ps. Denk aan het milieu voordat u deze email afdrukt
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Mensen lijken zich niet veel meer aan te trekken van de corona regels:
Winkelpersoneel: klanten negeren massaal coronaregels

ANP
Klanten in winkels houden zich niet langer aan de 1,5 meter afstand en negeren ook steeds vaker de andere coronamaatregelen. Dat blijkt uit een enquête die vakbond FNV onder winkelpersoneel heeft gehouden. Van de 800 winkelmedewerkers die de vragenlijst hebben ingevuld, zegt ruim 90 procent dat klanten te dichtbij komen en niet langer een winkelmandje of -wagen meenemen. Aan de hoeveelheid mandjes en wagens die in gebruik zijn, kan de winkel aflezen of het maximaal toegestane aantal klanten is bereikt.

Ook nemen mensen weer hun kinderen mee naar de winkel, die onbegeleid rondrennen en alles aanraken. Personeel dat klanten hierop aanspreekt, riskeert een agressieve reactie.

Een derde van het winkelpersoneel vindt dat de werkgever te weinig doet om de werkplek veilig te houden. De FNV adviseert winkeleigenaren een beveiliger in te schakelen om toe te zien op de maatregelen en meer personeel in te zetten om de extra taken rond desinfectiemaatregelen beter te verdelen.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4590
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

pfboter schreef:
ma 08 jun 2020, 6:57

Tekst gepikt en gekopieerd!
Zet de naam v/d schrijver er even bij, das dan wel zo netjes.
Ik had deze blog ook gezien :D

Theo
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Pressures increasing on Indonesia and Malaysia in the South China Sea https://www.cnn.com/2020/06/07/asia/chi ... index.html

China steeds drukker in de Zuid Chinese Zee.
Met de economische problemen door Covid in China en het beeld dat daardoor zou kunnen ontstaan dat de Chinese machthebbers de controle aan het verliezen zijn, wordt door de Chinese overheid nu vol ingezet op nationalisme en de niet gefundeerde Chinese claims op vrijwel de gehele zuid-Chinese zee.
Dit is op zich al jaren aan de gang maar in het verleden werd dit altijd met stille diplomatie opgelost om de relatie met China niet onder druk te zetten.
Maar nu de macht en invloed van de Amerikanen in de regio afneemt en de Aziatische buren hun eigen problemen hebben door Covid worden de Chinezen steeds openlijk agressiever in de Chinese zee.
Ook aan de grens met India loopt de spanning tussen China en India op.
Waar ze tot op heden nog wel eens wat schermutselingen hadden die beperkt bleven tot het gooien van stenen wordt er nu echte militaire infrastructuur gebouwd in betwist gebied en artillerie aangevoerd.

Tot nu toe heeft de Chinese overheid de eigen bevolking tevreden kunnen houden met economische groei. Covid geeft nu een extra voedingsbodem voor het ruigere werk; territoriale expansie.

Elk nadeel heb se voordeel nietwaar ;-)
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Ja ooit komt het ware gezicht te voorschijn hè maar ja Alie hè dat is de vriend van ons allen

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Heb 20 jaar geleden in het westen van China en Tibet rondgereisd.
Toen vroegen westerlingen, die in die regio woonden en werkten zich al af hoe lang China zich in zou kunnen houden in de richting van de “buren’.
In die tijd is het met name beperkt gebleven tot pesterijen maar China gedurende die tijd enorm gegroeid, economisch en militair.
Er schijnen nu 2 fracties te zijn in de Chinese overheid: de behoudende die China nog steeds genoegen willen laten nemen met een wat onderdanige rol in de wereld.
En de Wolf Warriors, genoemd naar recente Chinese oorlogsfilms:
https://en.wikipedia.org/wiki/Wolf_Warrior
die China op al dan niet agressieve wijze een leidende macht in de wereld en zeker in de regio willen maken.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45235
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Mensen lijken zich niet veel meer aan te trekken van de corona regels:
Winkelpersoneel: klanten negeren massaal coronaregels
Het was vanmorgen ook op het radio 1 journaal, dat is niet best.

Zijn daar eigenlijk cijfers over?
Wat ik zie is dat mensen zich over het algemeen aardig aan die 1,5 meter houden, maar nu schijnen ze in de Achterhoek over het algemeen nogal braaf te zijn, daar kan het mee te maken hebben.

Vroeg ik gisteren nog of er cijfers waren, wordt ik op mijn wenken bediend :)

Nu zijn we ook niet verder dan ongeveer 15km van huis geweest, dus een vertekend beeld.
En vanmorgen in de VK een artikel ' Op het platteland roept men buren eerder tot de orde', kan het niet on line vinden. Vooral in het oosten en noorden heb je nog de sociale controle.

Naar AH gaan we op tijden dat het er erg rustig is, eerst 2x tussen 7 en 8 geweest maar dat is een belachelijke tijd als je gewend bent om niet voor 12 uur te gaan slapen. vervolgens 's avonds tegen 19.00 uur maar een nadeel is dat er weliswaar weinig klanten zijn maar wel veel vakkenvullers en bepaalde versproducten zijn uitverkocht, zoals brood.
Nu een paar keer om 9.30 uur geweest, voor de drukte uit.

Morgen voor het eerst naar het Museum More in Gorssel, nog geen 9km van ons huis. On line kaartjes kopen, allerlei regels i.v.m. corona op hun site en gisteren kregen we nog extra een mailtje om nog eens wat regels te benadrukken.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Ik heb vanochtend voor het eerst in 3 maanden weer zelf boodschappen gedaan.
Op maandagochtend negen uur is er hier bij de Jumbo op het dorp bijna geen mens. :thumbup:
De moeders, die de kinderen, om half negen, weer naar school brengen, zijn dan al in de winkel geweest en de rest is er nog niet.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Korsou
Berichten: 80
Lid geworden op: do 09 jul 2015, 23:17
Locatie: Drenthe

Re: Het Coronavirus



Bericht door Korsou »

Bericht de mainstreammedia (zo beter, Thole :wink: ) ook over het aantal besmettingen, ic-opnames en voorspelde doden naar aanleiding van het protest in Amsterdam van vorige week waar men met 5000 personen aanwezig was en zich niet aan de 1,5 meter hield?

Een perfecte 'test' en de media zal er ongetwijfeld over berichten, want nu kan toch aangetoond worden hoe besmettelijk het virus is of........

......zal 'opiniepeilertje' Maurice de Hond dan toch het gelijk aan zijn zijde krijgen en laat de media deze zeer belangrijke informatie voor het volk maar voor wat het is.....

Wordt vervolgd!
License to chill !!!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80416
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Ik zou met zo'n gedachtengang in China gaan wonen.
Afbeelding
Plaats reactie