Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Idem.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
roma
Berichten: 4574
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door roma »

PaulBng schreef:
di 26 mei 2020, 16:58
Het aantal patiënten dat op de IC terecht komt is blijkbaar lager dan het aantal patiënten dat daar vertrekt.
Maar vertrekken ze omdat ze beter worden, of omdat ze overlijden?
Interessante visie van Pieter Lakeman, onder de titel "Oorlog vooral tegen het volk, niet tegen Corona"

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27463
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

En dan degenen die wel oorlog tegen Corona hebben gevoerd ;-)

Italy's medical workers: 'We became heroes but they've already forgotten us' https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-52784120

70% van het medisch personeel wat de afgelopen maanden diensten draaiden in de ziekenhuizen in het Italiaanse Lombardije is opgebrand.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

roma schreef:
di 26 mei 2020, 17:18
PaulBng schreef:
di 26 mei 2020, 16:58
Het aantal patiënten dat op de IC terecht komt is blijkbaar lager dan het aantal patiënten dat daar vertrekt.
Maar vertrekken ze omdat ze beter worden, of omdat ze overlijden?
Interessante visie van Pieter Lakeman, onder de titel "Oorlog vooral tegen het volk, niet tegen Corona"

die mijnheer is niet goed bij zijn hoofd.
Heeft honderden mensen in de ellende gebracht door te roepen dat de Iedereen zijn geld van de DSB bank moet halen wegens een dreigende crisis bij die bank.

Daar was geen bewijs voor en geen enkel reden voor maar die mijnheer Lakenman was een zelfkikker die de aandacht op zijn bedrijf wilde vestigen.
Is al veel over geschreven en wij hier in Alkmaar hebben de ellende gezien welke die man veroorzaakte..
Er staat een compleet Museum te verrotten waar Scheringa zijn kunst bewaarde. daar kon de schuld van de bank wel 3 keer van betaald worden..Museum staat te koop
lakenman verdiende rond de 500.000 euro aan het faillesement van de bank volgens diverse bronnen. Zie Google en de onderstaande link


Dus war die man schrijft is shit en gekleurd...

https://www.quotenet.nl/zakelijk/a31899 ... fie-31899/


Hugo die de man een schoft noemde en nu nog steeds.
roma
Berichten: 4574
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door roma »

hwendt schreef:
di 26 mei 2020, 22:06
............Heeft honderden mensen in de ellende gebracht door te roepen dat de Iedereen zijn geld van de DSB bank moet halen wegens een dreigende crisis bij die bank...…...Hugo die de man een schoft noemde en nu nog steeds....
Gelukkig had ik op de bewuste Lakenmanochtend (okt 2009) mijn geld bijtijds van DSB overgesluisd naar een andere bank, anders was ik het voorgoed kwijt geweest. Tien minuten na mijn overboeking was de DSB volledig geblokkeerd.

Lakenmans visie over het Coronabeleid is interessant, maar dat heeft Hugo niet beluisterd en dan kan hij er ook niet over oordelen. Het roepen van "schoft" is goedkoop en gemakkelijker dan inhoudelijk commentaar geven op de inhoud van de film. Het zou je sieren als je hem met argumenten onderuit haalt en niet met gevoelens. En juist naar de argumenten van een fervent Lakenmanhater ben ik ontzettend benieuwd. Kom op Hugo, slacht hem af. Ik wacht op jouw onderbouwing.
AadenAnke
Berichten: 13282
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Of mensen nu je vriend of niet je vriend zijn of je het nu wel of niet met ze eens bent "slacht" hem/haar/ze af wat een gedachte

Aad
roma
Berichten: 4574
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door roma »

Stel je niet aan. Als jij eerder in deze topic chauffeurs als “idioten” omschrijft, neem ik dat ook niet letterlijk, hoe ongepast ik het gebruik van dit woord ook vind.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4585
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Wat hij zegt in de eerste paar minuten, is niet gebeurd.
Er zijn geen 100.000 bedrijven failliet (kapot zegt hij) gegaan.
En toen viel ik in slaap.

Theo
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80403
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Inderdaad, beetje slaapverwekkend betoog. Ik haalde het einde ook niet. Dat is ook geen inhoudelijke reactie. Maar daar heb ik ook totaal geen behoefte aan. Weer iemand met een mening. En doorrrrrrr.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18168
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Cee Pee »

Hoorde net op het nieuws dat Duitsland per 29 juni de anderhalve meter regel wil afschaffen, hopelijk volgt Nederland dat voorbeeld heel snel.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19164
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Aloys »

Interessant!
Was overigens niet op "mijn nieuws", op de vroege ochtend en nog in bed: het NOS-journaal en Jan op RTL-4. :D
Waar hoorde je dat?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80403
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Wat op het nieuws was is dat de 1,5 meter maatregels is verlengd tot 29 juni.
Hoe het daarna verder gaat is nog niet duidelijk: Daarna is de 1,5 meter mogelijk niet meer verplicht, maar het vermijden van direct contact, zoals handen schudden, waarschijnlijk nog wel.
Bron.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27463
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Een nog betere bron.

https://www.bundesregierung.de/breg-de/ ... en-1755472

In ieder geval verlenging tot 29 juni.
Dus nog geen sprake van volledige afschaffing.
Betreft ook groepsvorming.
Alleen Thüringen schijnt zijn het recht voor te behouden om afwijkende regelingen in het leven te roepen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27463
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Als je op het besluit klikt zie je onder andere deze tekst
Deshalb ist es gerade angesichts der schrittweisen Öffnung aller Lebensbereiche und damit verbundenen Zunahme an Kontakten wesentlich, dass die Abstands- und Hygieneregeln so lange in das Alltagsleben integriert bleiben, wie die Pandemie nicht durch einen Impfstoff oder ein Heilmittel überwunden ist. Solange ist auch die Nachverfolgbarkeit von Kontakten zu gewährleisten.
Wijst er niet op dat ze - de bundesregering - heel snel van de 1.5m samenleving afwillen.
Plaats reactie