Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

UWV voert uit. Minister maakt beleid en is daarop aan te spreken.
Is ook al in meerdere media gebeurt.
Dit is blijkbaar beleid; kan UWV verder ook niets aan doen.
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2481
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door rob2 »

Wat me opvalt is dat er zoveel ondernemers zijn die na een maand geen inkomsten al zeggen dat ze op omvallen staan. Die bedrijven waren per definitie toch al niet gezond. Je moet als bedrijf toch wel wat reserves hebben of zie ik dat verkeerd?
Natuurlijk moet je als gezond bedrijf(je) reserves hebben, maar het kan zijn dat je reserves net even aan moet spreken.
Als klein ondernemertje met maar 5 m/v op de loonlijst had ik een verbouwing op de planning staan.
Je zou die maar net achter de rug hebben....... , mag/moet je toch bij de bank aankloppen....
We moeten e.e.a verbouwen komend kwartaal, maar dat gaat nu low budget ondanks dat we nu geen omzetdaling hebben.
Je weet niet wat de recessie gaan brengen, en bewaar m'n spaarpotje nog even.....
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Magirus-Deutz
Berichten: 185
Lid geworden op: di 13 aug 2019, 11:09
Locatie: Rockanje

Re: Het Coronavirus



Bericht door Magirus-Deutz »

Marco Polo schreef:
za 18 apr 2020, 16:36
UWV voert uit. Minister maakt beleid en is daarop aan te spreken.
Is ook al in meerdere media gebeurt.
Dit is blijkbaar beleid; kan UWV verder ook niets aan doen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6718391 ... et-filmpje


Mijn voorbeeld is echt de enige niet, sommigen vallen gewoon buiten de boot.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80393
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Dat betwist ook niemand. Minister is op zoek naar oplossingen voor bepaalde groepen. Maar zegt dat hij niet iedereen zal kunnen redden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Magirus-Deutz
Berichten: 185
Lid geworden op: di 13 aug 2019, 11:09
Locatie: Rockanje

Re: Het Coronavirus



Bericht door Magirus-Deutz »

Dan klopt het toch wat FrankJC naar voren brengt, niet iedereen komt in aanmerking voor hulp en vallen buiten de boot terwijl er wordt gesuggereerd dat iedereen in aanmerking komt voor financiële hulp?
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2481
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door rob2 »

Wat ik wel erg vind in deze dat er bedrijven zijn, schat- en hemeltje rijk, die nu de omzet terugvalt
vooraan staan om steun te vragen. ( bijv. booking.com)
Ik weet het, ze hebben er recht op; maar ik vind het krom.

https://nos.nl/nieuwsuur/video/2330850- ... staat.html

Hoeveel kleinere bedrijven die nu tussen wal en het schip vallen kunnen we daarmee redden?
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Sorry Magirus,

ik reageerde alleen op je bewering dat het niet flexible UWV voor die situatie verantwoordelijk zou zijn.
Dat klopt dus niet; dat is minister Koolmees.

Dit nog even terzijde ;-)
Gebruikersavatar
Magirus-Deutz
Berichten: 185
Lid geworden op: di 13 aug 2019, 11:09
Locatie: Rockanje

Re: Het Coronavirus



Bericht door Magirus-Deutz »

:thumbup:
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

O maar daar heb je helemaal gelijk aan Rob.
De banken zouden de hypotheken enz met 3 maanden opschuiven, bedrijven wordt gevraagd om de rekeningen even vast te houden
Sportclubs vragen om de contributie door te betalen ook als je niet kunt sporten
Cafe's beginnen met een soort voorschot kaart. betaal 50 euro en na 3 maanden kun je dus even gratis drinken.
Allemaal om de medemens/mede ondernemer op de rit te houden.
Faillissementen zijn er duizenden per jaar en ja heb je net een verbouwing achter de rug en je komt dit tegen leek het mij normaal dat de banken even met je mee denken. Helaas doen ze dat alleen bij eigen voordeel en ook daar kan ik schandelijke voorbeelden van geven. Maar dan hebben we het niet meer over de gevolgen van het corona virus en dat is nu het uitgangspunt.
Iedereen moet dus proberen om onze wel staat overeind te houden. Maar ik blijf er bij dat het niet ten koste mag gaan van mensen levens.
Die scheidingslijn is natuurlijk niet altijd duidelijk. Je kunt ook aan gewone griep overlijden of longontsteking die niks met corona te maken hebben.
Nee ik wens Rutte wijsheid waarbij je nu al weet dat het commentaar achteraf van links of rechts en zo nodig van voor en achter komt.
Ik heb Rutte gezien zijn verleden nooit zien zitten. Politiek gezien dan. Maar NU speciaal NU heb ik respect hoe hij zich door de zeer moeilijke omstandigheden heen werkt. Ik zou niet willen ruilen op dit moment. Dat hij een deel zelf heeft veroorzaakt door de grote bezuinigingen is om later over te oordelen als we gaan stemmen. Niet nu en niet hier dus

:cheers: :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51275
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

rob2 schreef:
za 18 apr 2020, 16:51
Wat ik wel erg vind in deze dat er bedrijven zijn, schat- en hemeltje rijk, die nu de omzet terugvalt
vooraan staan om steun te vragen. ( bijv. booking.com)
Ik weet het, ze hebben er recht op; maar ik vind het krom.

https://nos.nl/nieuwsuur/video/2330850- ... staat.html

Hoeveel kleinere bedrijven die nu tussen wal en het schip vallen kunnen we daarmee redden?
dat soort bedrijven boycotten tot ze werkelijk failliet zijn, de namen goed onthouden! , en regering als de wiede weerga die regeling aanpassen .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Zou ik doen.
NL nog verder kapot maken.
Het Chinese virus is nog niet uit het systeem blijkbaar.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51275
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

als dat bedrijf er niet meer is word nederland er alleen maar beter van.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22840
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

@hugo +1

Is net zoiets als "koppen moeten rollen".
Iemand maakt een fout en moet dan maar weg. Maar heeft -neem ik even voorzichtig aan - geleerd van de fout.
En dan komt er iemand anders die achteloos dezelfde fout maakt.

Eerst maar even de rit uitzitten.
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

rob2 schreef:
za 18 apr 2020, 16:51
Wat ik wel erg vind in deze dat er bedrijven zijn, schat- en hemeltje rijk, die nu de omzet terugvalt
vooraan staan om steun te vragen. ( bijv. booking.com)
Als er geen staatshulp is om het deel van het loon uit te betalen zijn die bedrijven erg makkelijk. Ze ontslaan gewoon het grootste deel omdat er op dat moment geen werk genoeg is. En dan komen al die mensen in de WW en dat kost het rijk ook geld. Dus proberen ze (het rijk) het met steun geven zodat de mensen hun baan behouden. Ook na de crisis.
Plaats reactie