Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8676
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Ik heb geen flauw idee wat je nu wilt beweren.
Als er geen productie meer is dan staat alles stil. Geld en pensioen is dan nog je minste zorg.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

ehehhh Rekeningen betalen
afhankelijk van pensioen en spaargeld om dat te(blijven) doen
eten inde winkel ,, of hoef jij niks te betalen :crazy:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Het ging om de opmerking over mondkapjes. Dat dat dus geen kwestie is van ergens wel of geen geld voor hebben. Maar een kwestie van vraag en aanbod. Ze zijn er gewoon nog even niet in voldoende mate. Dat mag je schandalig vinden, maar dat lost de schaarste niet op.
Afbeelding
Hefdakbus
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 19 apr 2017, 0:16

Re: Het Coronavirus



Bericht door Hefdakbus »

Dafluc schreef:
wo 15 apr 2020, 16:16
Het ging om de opmerking over mondkapjes. Dat dat dus geen kwestie is van ergens wel of geen geld voor hebben. Maar een kwestie van vraag en aanbod. Ze zijn er gewoon nog even niet in voldoende mate. Dat mag je schandalig vinden, maar dat lost de schaarste niet op.
Er waren 1.3 miljoen mondkapjes besteld maar iets van 700.000 waren ''niet goed'' volgens de overheid. Nou, volgens mij vinden ze het gewoon te duur ofzo.

Hoorde laatst ook weer gebedel op de radio, dat als je een mondkapje hebt je hem zou willen doneren aan onze ''helden'' van de zorg.

Ik denk dan (met mijn simpele verstand) als ik aan mondkapjes kan komen, waarom de overheid dan niet?! Het antwoord is simpel.. Wij leven in een bananenrepubliek met een corrupte overheid. Grote bek over andere landen maar ondertussen worden hier te pas en te onpas mensen gedupeerd.

Het klopt dat er een tekort was, maar dat is inmiddels wel iets meer dan een maand geleden. Ik zie landen om ons heen ook gewoon met mondkapjes werken etc.

Dat stoort mij ook, nu zijn alle zorgmedewerkers plotseling helden.. Ja onderbetaalde helden die met hoog risico onbeschermd mag werken. In voorgaande jaren waren er megabezuinigingen op de zorg. En? Worden er al plannen gemaakt om de zorgmedewerker ten eerste meer te betalen, ten tweede meer geld beschikbaar komt voor de zorg? Nee hoor..

Ze gooien het belastinggeld liever weg aan klimaatonzin dan dat ze het voor iets nuttigs gebruiken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Het is het wilde westen....
Of het wilde oosten wat medische hulpmiddelen betreft ;-)
Wij staan er alweer goed op wat oplichting van de Duitsers betreft qua mondkapjes.
De Duitsers wilden 10 miljoen mondkapjes bestellen via een bekende tussenpersoon.
De Spaanse leverancier kon niet leveren en toen hebben ze via Nederlandse en Ierse tussenpersonen bij een ander Nederlands bedrijf besteld.
Alleen is de bestelling en het geld niet naar dat Nederlandse bedrijf gegaan maar, onder andere, naar Nigeria.
De naam van het NL bedrijf was gekaapt.
2 Nederlanders en een Iers zijn vastgezet in verband met deze zaak.
En de States hebben de eisen voor testmateriaal verlaagd.
Worden nu overspoeld met testen die niet of nauwelijks werken.
In het beste geval tonen ze Corona aan maar maken daarbij soms geen onderscheid met andere Corona virussen zoals het gebruikelijke verkoudheidsvirus :-)

Valt niet mee als inkoper van medische materialen op dit moment.
En in het verleden wilden we er geen geld aan uitgeven.

Maar daar zijn we niet alleen in.
De Fransen kwamen er bij inventarisatie achter dat ze in 2011 voor het laatst mondkapjes aangeschaft hadden.
Weliswaar een miljard maar die dingen zijn ook niet onbeperkt houdbaar.

Volg het internationale nieuws en merk dat ze overal lopen te klooien om aan hoogwaardig beschermingsmateriaal te komen.
Laatst gewijzigd door Marco Polo op wo 15 apr 2020, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Het leuke is, de overheid zijn we zelf.
Misschien niet door een individuele keuze maar wel breed gedragen.
De globale samenleving zijn we ook zelf.
Wij willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en daarbij geven we landen die niet transparant zijn en niet of nauwelijks ter verantwoording geroepen kunnen worden - ook niet door de eigen bevolking - alle ruimte.

Maar genoeg gezeurd.
Ik ga weer even wat bestellen bij Aliexpress :D
Misschien hebben ze nog wel mondkapjes in de aanbieding ;-)
Gebruikersavatar
Magirus-Deutz
Berichten: 185
Lid geworden op: di 13 aug 2019, 11:09
Locatie: Rockanje

Re: Het Coronavirus



Bericht door Magirus-Deutz »

Ze gooien het belastinggeld liever weg aan klimaatonzin dan dat ze het voor iets nuttigs gebruiken.

:thumbup:
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22858
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

Will schreef:Er schijnt een geboortegolf er aan te komen dat snap ik ook niet zo goed dan lijkt mij 1,5 mtr. zwaar tillen. :oops:

Mvrgr.Wil
Tegen die tijd kunnen we IC-bedden ombouwen tot kraambedden...
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45225
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

. Wij leven in een bananenrepubliek met een corrupte overheid. Grote bek over andere landen maar ondertussen worden hier te pas en te onpas mensen gedupeerd.
Wat een baarlijke nonsens.
Ik zou zeggen onmiddellijk verhuizen, het zal niet mee vallen om een land te vinden waar het beter is.
Maar die laatste zin in die posting verklaart natuurlijk uit welke hoek de wind waait.


Overigens dat tekort aan mondkapjes is een schande.
Geef een beetje subsidie aan een textielfabriek en die kan mondkapjes produceren.
Marokko moest tot voor 2 weken mondkapjes importeren en er worden sinds gisteren 5 miljoen kapjes geproduceerd, textielfabriekjes ebben daar de opdracht toe gekregen.
Ik ben er van overtuigd dat als er voldoende mondkapjes waren iedereen verplicht een kapje zou moeten dragen , buiten of bij het winkelen bv, zie Oostenrijk, Frankrijk, Spanje , Marokko en landen in het Verre Oosten.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8676
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Bob Diesel schreef:
wo 15 apr 2020, 16:02
ehehhh Rekeningen betalen
afhankelijk van pensioen en spaargeld om dat te(blijven) doen
eten inde winkel ,, of hoef jij niks te betalen :crazy:
Als het geld geen waarde meer heeft zoals beweerd werd dan is die rekening geen probleem :bow:
Als alle productie stop staat is er niks meer om te kopen dus ook geen rekeningen meer.
Zij vermeende "misvatting" is dus een raar verhaal . Maar misschien komt er nog een verhelderende uitleg.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Het Coronavirus



Bericht door Premiumliner »

Iemand denkt iets en schrijft dat hij dat doet ment zijn simpele verstand.
Ik zeg: hulde voor die man want die kent zijn tekortkomingen. :-B Het verhaal getuigt inderdaad van simpelheid. :D
Nu nog alleen denken in plaats van het op te schrijven. :eh: :problem:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Nu word die link :roll:

Die gedanken sind frei

Wat inkomen/betalen en financieen aan gaat

Makkelijk kletsen ,het zijn maar cijfertjes
tot dat op de rekening de kleur van zwart naar rood gaat
dan heb je een probleem :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Hefdakbus schreef:
wo 15 apr 2020, 16:33
Er waren 1.3 miljoen mondkapjes besteld maar iets van 700.000 waren ''niet goed'' volgens de overheid. Nou, volgens mij vinden ze het gewoon te duur ofzo........ Ik denk dan (met mijn simpele verstand)
Ik heb hier verder niets aan toe te voegen.
Afbeelding
Plaats reactie