Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Dafluc schreef:
za 11 apr 2020, 15:26
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Want waar komen nu de mondkapjes vandaan die we nodig hebben? Uit datzelfde China inderdaad. Als we toen niks hadden gestuurd hadden ze nu misschien ook aan een ander land geleverd. Alhoewel, het zijn Chinezen. Dus die geven niet alleen hun laatste stukje tape. Die verkopen je meteen hun hele camper.
Voor een goede prijs ,ik ook :-B
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gorfel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Gorfel »

"Met de kennis van nu"??
Ik kan je de volgende inschattingsfout nu al wel voorspellen...... De maatregelen van nu zo snel mogelijk versoepelen, zodat je eind mei begin juni een 2e golf en nog heviger erover heen krijgt.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

AadenAnke schreef:Als de koppen rollen en er verder niets veranderd dan schieten we er dus niets mee op. Ik heb liever dat de koppen blijven met de wetenschap van nu en straks de fouten/misstanden in het systeem gaan aanpakken.
Daar kan ik me wel in vinden.

Dat er ook niet nogmaals een opmerking wordt gemaakt als de befaamde "er zijn geen directe vluchten met China".
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Het Coronavirus



Bericht door freedom2 »

Wat ik niet begrijp, na 188 pagina's, er zijn er hier die alles beter weten of kennen. Waarom zijn deze personen zelf niet politieker of wetenschapper geworden. Het is gemakkelijk gif te spuwen op een ander. Zelfde, commentaar geven op Duitser, maar in de beginne kwamen Nl naar B om te tanken wegens goedkoper, tot B grenzen sloot. Hypocrisie?
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Ja stel Rutte (beslist niet mijn vriend),had op 7 februari naar aanleiding van de berichten van de WHO Nederland op slot gedaan? Dan had het heel Nederland in de Haag gestaan met stukken touw, 100 m3 brandhout, pek en veren. Niemand had dat geaccepteerd! Dus zelfs als hij het had geweten (wat voor ons altijd de vraag zal blijven) en had kunnen overzien had hij en zijn regering niet kunnen handelen! Nog steeds roepen mensen het is een stevige griep, natuurlijke selectie, het zijn de oudjes en de zwakke. Moet onze economie hiervoor naar de klote geholpen worden? Ik had hem opdat moment ook voor gek verklaard mijn vakantie afnemen wie is die idioot. Nu heeft hij het later gedaan en roemde we hem tot gisteren hier allemaal. En nu is er een artikel in de Volkskrant (naar mijn mening een van de laatste kwaliteitskranten) nu moet hij en de rest van de club hangen? Nee dat verdient hij niet!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

freedom2 schreef:
za 11 apr 2020, 16:43
Wat ik niet begrijp, na 188 pagina's, er zijn er hier die alles beter weten of kennen. Waarom zijn deze personen zelf niet politieker of wetenschapper geworden. Het is gemakkelijk gif te spuwen op een ander. Zelfde, commentaar geven op Duitser, maar in de beginne kwamen Nl naar B om te tanken wegens goedkoper, tot B grenzen sloot. Hypocrisie?
Pot en ketel verhaal
En juist TOT de grenzen dicht gingen ,was het toegestaan
je bent aan het stoken :thumbdown:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Dus is het oversteken van de Duitse grens ook toegestaan want niet gesloten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

voor de Duitsers
Maar dat is dus niet slim
zeker niet omdat het een richtings verkeer is
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Je gaat me toch niet vertellen dat jij de grenzen liever dicht zou zien?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Voor ons zijn ze dat toch :?:

Wij mogen niet ,,meer,, gaan tanken bv
Duitsers staan hier in de file vanochtend ,bij de euro handels onderneming
tuin/bouw centrum

Ik zou liever zien dat alles weer bij het oude word
voorlopig ook een droom
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op za 11 apr 2020, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marcel1962 »

Een richtingsverkeer...?
Vergeet het maar!
Groet Marcel, DK1NL.
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Het Coronavirus



Bericht door freedom2 »

Beste BOB,
Heeft niets te zien met stoken, maar met realiteit. Misschien alles eens weer rustig lezen ,ook je eigen schrijven.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

. thole schreef: ↑za 11 apr 2020, 13:55
Niet alleen in Nederland was men te laat met het nemen van maatregelen. Wereldwijd heeft men de situatie niet goed ingeschat,
dat kun je met de kennis van nu vaststellen. Een paar landen, bv Griekenland en Marokko ( waardoor wij ons aanvankelijk veilig voelden daar) hebben op tijd maatregelen getroffen, wat zich vertaald in het relatieve lage aantal besmettingen en doden tot nu toe.
Om dan nu kritiek te hebben en te willen koppen snellen is wel erg makkelijk.
Die landen hadden dan ook al meer kennis omdat het virus daar pas later aankwam.
Er was toen al veel meer bekend.
Cor van Griekenland weet ik het niet van Marokko wel.
In Nederland de 1ste coronapatient op 27 feb. , in Marokko 4 dagen later . Meteen werden er maatregelen genomen, festivals afgelast, niet meer dan 100 mensen op een bijeenkomst.Telkens werden die maatregelen aangescherpt, zelfs moskeeën werden gesloten. De Marokkaanse regering sloot een dag eerder de grens dan Spanje en een totale lockdown was ook in een vroeg stadium, nl op 20 maart, er waren toen nog maar 61 besmettingen.


We hebben nu een paar keer in het buitengebied gewandeld en gefietst en kwamen weinig mensen tegen.
Voor het eerst een stukje door Zutphen gefietst op weg naar de moestuin van mijn broer die aan de andere kant van de Ijssel ligt. We kwamen vlak langs een winkelstraat en schrokken hoeveel mensen we zagen lopen. We waren te ver weg om te zien of de 1,5m afstand werd gerespecteerd maar druk was het wel.
Terwijl we in Spanje en Frankrijk geen kip op straat zagen 2,5 weken geleden, nu voor het eerst dus een kijkje in de stad. :DD

Wat ik ook niet begrijp dat kerkdiensten niet helemaal verboden zijn maar er nog 30 mensen mogen komen, vrijheid van godsdienst? In deze tijden moet niets meer heilig zijn.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Maranopreis »

We moeten wel begrijpen dat de huidige insteek van onze intelligente lockdown is om de zorgcapaciteit beheersbaar te houden. Dat houdt in dat besmetting fasegewijs moet gaan plaatsvinden. Epidemiologen houden het erop dat zo’n 60 procent van de bevolking besmet zal raken met Covid-19. Wellicht is dit nog te weinig om de norm voor groepsimmuniteit te bereiken om onze meest kwetsbare groep te beschermen. Ondanks dat het aantal besmette (of reeds gehad) personen vele malen groter is dan de huidige officiële cijfers (te weinig testcapaciteit) duurt het nog een hele tijd voordat we de 60 procent bereiken. Is het dan te stoppen door binnen te blijven en blijft het dan weg? Zolang het virus nog rondwaart vrees ik van niet. Bovendien en ondanks dat we op de drempel van ons pensioen staan ( nog 4 weken) zal de schoorsteen toch overal weer moeten roken en zullen sectoren weer moeten opstarten anders vallen we economisch helemaal om en gaan veel ondernemingen failliet. Met als gevolg verdere bezuinigingen met wellicht ook wel negatieve effecten voor de zorgsector.

Voor wat betreft de politieke verantwoording. Die gaat er heus wel komen. Maar om nu al te beweren dat ‘ze’ het allemaal fout hebben gedaan is kolder. Helemaal met het besef dat je nu nog lang niet kan beoordelen of de maatregelen gezien inhoud en tijdstip de juiste waren, daar is het veel te vroeg voor.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Plaats reactie