Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
AadenAnke
Berichten: 13251
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Aan het einde is dan de vraag waar zit je aan het eind van het verhaal aan de goeie of de verkeerde kant pech of mazel of "Eigenschuld dikke bult" zoek het zelf maar uit! Of jij heb pech maar we helpen je wel wat? Als dat je antwoord is komt gelijk weer de vraag en tot hoever dan? Dat we na afloop moeten kijken wat ging er goed wat ging er fout en wat kan beter is duidelijk, dat we keuzes zullen moeten gaan maken of dit risico nog een keer willen lopen of niet lijkt mij simpel. Maar tot nu toe ben ik blij in Nederland te leven waar we wel een klap gaan krijgen maar niet lam geslagen worden. Ik hoop oprecht dat wij de zwakken in elke vorm en door elke oorzaak hier in Nederland in de EU en de rest van de wereld niet laten dood vallen! Dat klinkt bijna als een kerst gedachte maar dat past weer niet bij mijn afkomst :cheers:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

:thumbup: :hug:
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Het Coronavirus



Bericht door Premiumliner »

Bob Diesel schreef:
do 09 apr 2020, 17:35
Aad,ik ben ook zo rood als
maar tegen coruptie en wanbeleid helpt het weinig
dan ben ikbhet met Geert en Thierry eens
geen €€ weg gooien :idea:
maak het maar over aan onze eigen werknemers welke eind vd maand niks krijgen ,en dan rood gaan staan
en stop meer in onze eigen economie ipv de maffia

Bob :thumbup:
Klinkt een beetje als eigen volk eerst. Maar zo denken sommige zuidelijke landen net zo!
En die Italiaanse regering is bijna net zo erg als de vorige Griekse.
Zoals in de media ook geschreven, de coronacrisis moet niet gebruikt gaan worden om de achterliggende problemen uit het verleden op te lossen.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zadowolony »

Als men nou eens eerst wat zaken zou harmoniseren , zoals gelijktrekken van de pensioengerechtigde leeftijd dan zou voor die landen misschien ook een hoger welvaartsniveau haalbaar zijn?
Nu willen ze ons geld, maar vertikken het om volgens dezelfde regels te spelen . Dat moet je niet belonen!
AadenAnke
Berichten: 13251
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Ook weer te simpel gedacht hoor. Pensioen gerechtelijke leeftijd (onze AOW) is er wel lager maar het bedrag ook. Net als hier worden mensen bij het bereiken van die leeftijd ontslagen en dat is dan weer goedkoper in het ziekte verzuim. Met een AOW van 500 euro gaan wij niet akkoord. Pensioen zoals wij dat kennen hebben ze niet. Een vergelijk tussen appels en peren zeg maar. Dat van ons zal er waarschijnlijk meer op achteruit gaan dan dat van hun! Simpel omdat het van hun zo laag is dat er weinig meer af kan.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zadowolony »

Stop maar, worden het niet eens, andere discussie
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Het Coronavirus



Bericht door Will »

Aad schreef,

Maar tot nu toe ben ik blij in Nederland te leven waar we wel een klap gaan krijgen maar niet lam geslagen worden. Ik hoop oprecht dat wij de zwakken in elke vorm en door elke oorzaak hier in Nederland in de EU en de rest van de wereld niet laten dood vallen! Dat klinkt bijna als een kerst gedachte maar dat past weer niet bij mijn afkomst
Blijven dromen als de realiteitszin weer is terug gekomen dan zitten de meeste bejaarden ook weer alleen want dat zaten ze voor de corona ook.
De hulpverleners en onderwijs zijn weer de piespaal en moeten leuren om een beetje meer geld en loon. De verkopen schieten weer omhoog want dat deden ze na 2008 ook en sparen is een vies woord geworden. De lasten schieten omhoog want gemeenten zitten nu alweer in de min en dan begint ook het gemopper weer. De zorg premie gaat met sprongen omhoog want het heeft ook wat gekost en terecht uiteraard.
Nee probeer dit jaren zestig gevoel nog maar even vast te houden, er zitten ook nog " mooie " momenten aan het corona.
Heb ik een erg negatief beeld geschetst, ik hoop het ook dat het allemaal niet waar wordt.

Mvrgr.wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31965
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Raar he , als het een failliet land betreft willen er ook nog welke het jarenlange gespaarde geld weg gooien
Het op de pof leven en schulden maken goed praten en dan geld in de bodemloze put gooien

Als hier iemand zegt dat het toch wel allemaal onbetaalbaar word
en de bodem van de spaarpot in zicht komt dan word er gezegd
Moet je de camper maar wegdoen , had je maar beter moeten oppassen , had je maar :bang: :bang: :?: :?:weet ik veel

Ze mogen mijn spaarpot ook weer vullen , gewoon het Elly & Bob gaan op vakantiefonds spekken
maar dat willen ze ook niet ,, snap ik niet :mrgreen:

als je naar de voedselbank moet ,ondanks dat je zelf voor een cao ,op de fabriek werkt
en je vrouw ook bij een uitzend bureau 20 uur mag opdraven , dan ben je een sufferd :roll: echt niet
zo ver is het hier door de bezuinigingen gekomen

Overal was jaren lang geen geld voor behalve voor zeeeer :!: bekwamen mensen ,
, en nu zo maar een Miljard en nog veel meer over voor iedereeen behalve die het echt nodig hebbeb
Maak een fractie over naar die sufferds , kan je die bank ook opdoeken ,, o NEE :DD :DD banken worden gered

Moest ik ff kwijt,, en nu eerst een Corona :cheers: :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Beetje in verhouding blijven zien: 1 miljard voor landen in het zuiden voor medische zorg. Daar staat een pakket van 10 tot 20 miljard tegenover voor ons eigen land.
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13251
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Ach ja Boudewijn de Groot had er in een liedje al stukje tekst over toch? Mooie jeugd herinnering ???????
Ach dromen zijn bedrog zong Marco en dat zal best wel zo zijn. Maar ik wil geloven in het goede van de mens! Ik zal er vaak door teleurgesteld worden maar droom dan verder over hoe mooi het had kunnen zijn.
Straks zijn de mensen in de zorg weer de lul omdat er bezuinigd moet worden. Straks zijn de leerkrachten weer de lul omdat er bezuinigd moet worden. Ook de politie agenten, buschauffeurs en al die andere die nu door moeten, draaien straks op om de hulp aan de zzpr's en bedrijven al dan niet terecht wordt gegeven weer op te brengen. Ik schat zo in dat er dan weer miljoenen en miljarden verdiend worden door bedrijven die nu hun flex personeel naar huis hebben gestuurd en het eigen personeel gedeeltelijk door de gemeenschap laten betalen en straks zeggen we komen van ver en hebben harde klappen gehad we moeten eerst weer wat vlees op onze botten krijgen.
Ja John Lennon had er ook een liedje over. "" je mag me een dromer noemen maar misschien op een dag zal je met me mee dromen "" een enigszins vrije vertaling van stel je eens voor :hug: :hug:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31965
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Zo veel wil ik nu ook weer niet :-B

Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

En wat is de overeenkomst tussen de KLM en een ZZP-er? Ze gaan allebei failliet na een maand crisis omdat ze allebei niet gespaard hebben. Alleen jammer voor die ZZP-er dat de minister liever met een vliegtuig op de foto gaat.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

En het verschil? Dat de KLM er mede voor zorgt dat er tig duizend man aan het werk worden gehouden.
Is iets wat een ZZP’er per definitie niet doet :D
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Eigenlijk is het simpel.
We zijn een exportland.
We leven van de export
Is van belang dat we zoveel mogelijk vriendjes hebben in de wereld om, liefst zonder veel belemmeringen, naar te exporteren.
Export ligt nu stil en wat detailhandel en horeca volledig.
Economie draait nog voor 40%
Als je je dus afsluit voor de rest van de wereld weet je nu al dat je economie gehalveerd word.
Veel dingen onbetaalbaar, Beurs omlaag, pensioenen omlaag, lasten astronomisch omhoog.
We stevenen volgens het IMF sowieso al af op de grootste recessie van de afgelopen 90 jaar dus ook al blijven wij aan de rit dan hebben we nog een probleem als het buitenland onze goederen niet meer kan betalen.
Uiteindelijk zullen Italië en de andere zuidelijke landen het van ons “winnen”.
Gewoon in het grotere belang.
Plaats reactie