Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

ieder voor zich en :?: :?: voor ons allen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19175
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Aloys »

De cijfers gaan wel de goede kant op, dat is positief nieuws: https://nos.nl/artikel/2329478-de-coron ... names.html
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Het Coronavirus



Bericht door hathi »

Klopt, cijfers voor wat ze waard zijn? Je wordt de laatste dagen door de media om de oren gegooid met cijfers zodat er geen touw meer aan vast te knopen is, we gaan het ervaren.
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

https://translate.google.com/translate? ... cronaca%2F

Ook de Italianen zelf leren het nog niet ;-)
Priester van een stadje bij Rome luid de klokken en draagt de mis voor vanaf zijn balkon.
Prompt een samenkomst voor dat balkon van de gelovigen van zijn parochie.
Mag niet dus de omwonenden woedend en de lokale politie moest de gelovigen verspreiden.
Ergens anders een voorbereidende dienst voor Pasen die tegen het einde door de politie beëindigd is.

Het Italiaanse leger schijnt in de buurt van Rome een dorpje volledig van de buitenwereld afgegrendeld te hebben.
In Nerola bleek een hotspot te zitten en daar hebben ze nu een medisch onderzoeksproject van gemaakt.
Het dorp in quarantaine en iedereen word getest en in de gaten gehouden.
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Ach de Ieren de Italianen las net op nu.nl een tapas bar in ons eigen Nederland gisteren gesloten door de politie 27 personen aanwezig! :bang: :bang: :bang: denk een brandmerk op het voorhoofd niet behandelen bij besmetting of zoiets? Dan praten we over de 1 voor de ander te stellen ivm leeftijd, leeftijdsverwachting en kwaliteit van leeftijd. Je zal toch iemand van 70+ zijn kans op leven moeten ontnemen voor zo'n idioot!
Blij dat ik geen arts ben en nooit die beslissing hoeft te nemen!

Gr. Aad
Will
Berichten: 3561
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Het Coronavirus



Bericht door Will »

Dafluc schreef:
ma 06 apr 2020, 10:48
Je snapt de timing niet? Wat als de aantallen weer omhoog gaan en het over een week realiteit is? Dat ze dan een houvast hebben als ze in de praktijk voor dit soort keuzes komen te staan.
Voor de goede orde het wordt als het er door komt in de wet vastgelegd en dat is voor altijd bindend met alle gevolgen van dien.
Die corona is mag ik hopen over een paar maanden voorbij maar dat wetsvoorstel blijft bindend.
Het moet niet zo zijn dat zo'n zwaar onderwerp op basis van emoties er nu door moet komen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Geen beter tijdstip dan nu Will.
Er is geen hond die zijn vingers wil branden aan deze materie in “vredestijd”.
Alles wat je hierin besluit kost kiezers.

Wordt geen emotioneel besluit maar een besluit gedreven door noodzaak!

Gommers gaf aan dat het misschien anders verwoord had moeten worden in het verhaal van de intensivisten maar misschien heeft hij het wel met opzet zo opgesteld om de politiek voor het blok te zetten.
En daar heeft hij dan ook gelijk in.
Het is lekker makkelijk om de artsenij maar “voor God” te laten spelen maar dit gaat om keuzes van de samenleving als geheel.
Gorfel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Gorfel »

Wel een keuze van leven of dood.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door MonRoe »

Camper_01 schreef:
ma 06 apr 2020, 10:33
Beste Monique,
Veel beterschap toegewenst door mij vanuit het tweestedenziekenhuis voor U en uw ouders. Ben zelf gelukkig niet besmet heb gisteren hiervan de uitspraak met een 2e controle hiervan vernomen. Overigens ben zelf 75
Dank je wel en voor jou ook beterschap en blijf het in de gaten houden.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Will
Berichten: 3561
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Het Coronavirus



Bericht door Will »

Besluiten nemen uit noodzaak zijn nooit goede besluiten als ze voor de eeuwigheid wordt vastgelegd.
Deze maatregel wordt net als de privacywet een rekbaar begrip in tijden van nood.
De artsen passen het nu ook toe in samenspraak met familie en naasten na eer en geweten.
Ik heb het zelf mee gemaakt met mijn broer ook een zwaar COPD patient die is ook op een waardige manier heen gegaan in overleg.
De volgende stap zal dan zijn op basis van hoe gezond heb je altijd geleefd, gerookt, gedronken, jammer dan de ander gaat voor.
Maar jullie zijn waarschijnlijk nog jong maar ik hoop in mei 70 jaar te worden en vanaf deze leeftijd daar gaat de discussie straks over.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5708
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camperic »

Dát er in nood keuzes moeten worden gemaakt is mag duidelijk zijn, maar er zijn wel meer variabelen waar op geselecteerd zou kunnen (moeten?) worden.

Zoals ik eerder postte
Diederik Gommers als antwoord op de vraag "Wat valt op aan de patiënten op de intensive care? Ze zijn zwaarder dan gemiddeld zei u eerder." in een interview vanochtend in de krant: "Ja, met een BMI van rond de 30, zwaarlijvig bijna. Dat is misschien ook niet zo heel gek: zij hebben normaal al meer moeite met ademhalen na een inspanning, dus met een infectie wordt dat lastiger."
Leeftijd is iemand niet aan te rekenen, levensstijl en BMI als gevolg daarvan meestal (niet altijd!) wel wat mij betreft.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Gorfel schreef:Wel een keuze van leven of dood.
Wij hebben als samenleving ook de keuze gemaakt hoe de gezondheidszorg ingericht is.
Met ons stemgedrag.
Is wellicht geen individuele keuze maar wel een gedragen keuze.
En dan zou je nu tegen de artsen zeggen.
We hebben je voor deze uitzonderlijke situatie misschien te weinig gereedschappen gegeven maar dat is dan even niet anders.
Zoek het verder maar uit.

@ will.
Besluiten zijn nooit voor de eeuwigheid.
Voortschrijdend inzicht zal ook ook op dit soort besluiten van invloed zijn.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Camperic schreef:
ma 06 apr 2020, 13:07
Dát er in nood keuzes moeten worden gemaakt is mag duidelijk zijn, maar er zijn wel meer variabelen waar op geselecteerd zou kunnen (moeten?) worden.

Zoals ik eerder postte
Diederik Gommers als antwoord op de vraag "Wat valt op aan de patiënten op de intensive care? Ze zijn zwaarder dan gemiddeld zei u eerder." in een interview vanochtend in de krant: "Ja, met een BMI van rond de 30, zwaarlijvig bijna. Dat is misschien ook niet zo heel gek: zij hebben normaal al meer moeite met ademhalen na een inspanning, dus met een infectie wordt dat lastiger."
Leeftijd is iemand niet aan te rekenen, levensstijl en BMI als gevolg daarvan meestal (niet altijd!) wel wat mij betreft.
Beetje hellend vlak dit.
Want zo kan ik nog wel meer groepen opnoemen.
Rokers bij voorbeeld.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Snap je nu waarom artsen aandringen op een breed gedragen protocol :D
Plaats reactie