Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Fleurette
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 09 mar 2018, 15:40

Re: Het Coronavirus



Bericht door Fleurette »

javanes schreef:
Marco Polo schreef:
za 04 apr 2020, 13:23
Vanmorgen werd in Nordrhein Westfalen slechts 1 file van een kilometer gemeld.
Dit terwijl de wegen normaal gesproken - aan het begin van de paasvakantie - overvol zijn met Duitsers die richting de NL kust reizen.
Mensen uit dat gebied kunnen we volgens mij ook missen als kiespijn.
Hoe zou het zijn als de mensen uit de gebieden waar jij graag naar toe gaat, zo zouden denken over Nederlanders? Vindt het een vreemde opmerking. Kan met zekerheid zeggen dat het wegblijven van Duitsers in bijv. Zeeland hard gevoeld zal worden.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Cee Pee »

Het kan wel hard gevoeld worden maar ze willen ze zelf nu even niet.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marcel1962 »

Ik vind dit ook een vervelende opmerking, woon er zelf namelijk ook!
Groet Marcel, DK1NL.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

We vragen de Belgen en Duitsers heel uitdrukkelijk om vooral niet naar Nederland te komen. Daar is een reden voor. Het heeft niets te maken met hoe graag we deze mensen normaliter hier zien. Stromen toeristen zijn momenteel gewoon niet gewenst. Van eens welke nationaliteit. Daar hoeft niemand zich persoonlijk door aangesproken te voelen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

Marcel1962 schreef:
za 04 apr 2020, 15:28
Ik vind dit ook een vervelende opmerking, woon er zelf namelijk ook!
Ja en...? ? Dan geld veiligheid niet omdat u er ook woont ? Als ik er zou wonen zou veiligheid juist alles voor mij betekenen
Fleurette
Hoe zou het zijn als de mensen uit de gebieden waar jij graag naar toe gaat, zo zouden denken over Nederlanders? Vindt het een vreemde opmerking. Kan met zekerheid zeggen dat het wegblijven van Duitsers in bijv. Zeeland hard gevoeld zal worden.
Ja en........?? Failliet is nog niet de dood van een groep Coronadragers waarvan ouderen.. het zwaarst getroffen worden.
Het is toch simpel maar tja voor sommige toch niet.
Geen Duitsers Italianen Spanjolen enz in Nederland en geen Nederlanders in welk ander buitenlands dan ook Ook in binnenlands gebied als het niet strikt noodzakelijk is. En vakantie is NIET noodzakelijk
Ik woon aan de kust. Dan blijven wij dus als 71 jarige weken in huis zitten en zullen de Duitsers voor mijn deur langs wandelen. Ik wil hier geen Duitsers wie of wie dan ook als vreemde zien. En als ik ze wel zie stel ik weer de vraag "Waar is mijn fiets" wedden dat ze zich dan overbodig voelen. En voor u roept over discrimineren.. Ik ben van Duitse afkomst,, ha ha ha :bang: :bang: :bang: :bang: :cheers: :cheers: :lol3: :lol3: :lol3: :clap: :clap:

Het lijkt wel of geld belangrijker is
Laatst gewijzigd door hwendt op za 04 apr 2020, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
knutselaartje
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
Locatie: Ravenswoud
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door knutselaartje »

Eergisteren heb ik eens even naar flightradar gekeken en zag dat de Amerikanen er nog rustig op los vliegen:
Bijlagen
vliegverkeer.jpg
flightradar
vliegverkeer.jpg (100.55 KiB) 252 keer bekeken
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marcel1962 »

Beste Hugo, veiligheid staat bij mij ook hoog in het vaandel maar dat zal mij niet weerhouden iedere dag de grens te passeren om naar mijn werk te gaan waar ik overigens al een ontheffing voor heb. Ik werk altijd alleen en zal dus niemand kunnen besmetten mocht ik zelf al besmet zijn.

Overigens is het zo dat de parkeerplaatsen hier bij de winkels voor het grootste deel vol staan met Nederlandse auto’s.
Gisteren was in het Duitse nieuws dat men daarom ook gaat overwegen de grenzen met Nederland en Polen te sluiten, de rest is immers al dicht. Een beslissing hierover zal maandag genomen worden.
Groet Marcel, DK1NL.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zadowolony »

#hwend volgens mij stammen de Nederlanders bijna allemaal af van de Duitsers (Saksen), Hugenoten of Germanen, toch?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Denk dat niemand er moeite mee heeft dat jij naar je werk gaar Marcel. Die Nederlanders hebben het dus niet begrepen. Net zo min als de Belgen die hier hun boodschappen willen doen. Of de Duitsers die vinden dat ze best naar onze eilanden kunnen komen. Als dat er teveel worden gaan de grenzen inderdaad dicht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

Marcel1962 schreef:
za 04 apr 2020, 16:18
Beste Hugo, veiligheid staat bij mij ook hoog in het vaandel maar dat zal mij niet weerhouden iedere dag de grens te passeren om naar mijn werk te gaan waar ik overigens al een ontheffing voor heb. Ik werk altijd alleen en zal dus niemand kunnen besmetten mocht ik zelf al besmet zijn.

Overigens is het zo dat de parkeerplaatsen hier bij de winkels voor het grootste deel vol staan met Nederlandse auto’s.
Gisteren was in het Duitse nieuws dat men daarom ook gaat overwegen de grenzen met Nederland en Polen te sluiten, de rest is immers al dicht. Een beslissing hierover zal maandag genomen worden.
Het zal toch wel duidelijk zijn dat we het NIET over legale overschrijdingen hebben. Maar recreatieve overschrijdingen natuurlijk. Dat zal u toch wel duidelijk zijn.

Hugo :cheers: :cheers:
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Het Coronavirus



Bericht door pietb »

als duitsland de grens dicht doet mogen ze eerst alle duitsers die hier rond hobbelen weleens waarschuwen. vanmiddag op 2 jachthavens geweest 70% witte nummerborden ???? al het goede allemaal lmc 638a dubbellucht uit de lemmer
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24456
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Het Coronavirus



Bericht door javanes »

Marcel1962 schreef:
za 04 apr 2020, 15:28
Ik vind dit ook een vervelende opmerking, woon er zelf namelijk ook!
Moet u ook niet persoonlijk opvatten. Maar Nordrhein-Westfalen is één van de gebieden is met de meeste besmettingen.
Dus gewoon daar lekker thuisblijven als het kan.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marcel1962 »

Dat Nordrhein-Westfalen de meeste besmettingen van heel Duitsland heeft zijn realiseren wij ons zeker. De eerste uitbraak hier was net na de carnaval en al snel bleek dat de bron van alle besmettingen een carnavalszitting is geweest in Langbroich, nog geen 10 km hier vandaan. Sinds die tijd leven wij min of meer in een vrijwillige quarantaine en gaan we bijna nergens meer heen. Ik zeg bijna want een keer in de week boodschappen doen en werken hoort er nu eenmaal bij.

Dat de Nederlanders hier boodschappen blijven doen heb ik ergens geen moeite mee, of je dat nu hier doet of 1km verderop zal weinig verschil maken.
Groet Marcel, DK1NL.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Wij als mens kunnen wel lijntjes trekken op een landkaart en een agent, soldaat of veldwachter op die lijn neer zetten daar trekt geen virus zig iets van aan! Elk transportmiddel wat hem/haar/het vervoert is bruikbaar. Daarom niet reizen. Zij die dit wel doen zijn een mogelijk transportmiddel dus of je nu naar de super links of rechts van de lijn gaat maakt niet zoveel uit denk ik. Als het maar de dichtstbijzijnde is! De term zonder transport staat alles stil kennen jullie vast nog wel

Gr. Aad
Plaats reactie