Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8649
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Camperic schreef:
vr 03 apr 2020, 20:28
Doe ik dat dan? Heb ik dat ergens geschreven?!? :roll:
Tja, als je zoveel onzin weet te produceren zul je vast zaken snel vergeten... :lol3:
Nu ik daar toch met de camper in een mooie rustige omgeving sta zet ik na de wandeling een stoel buiten en drink een kop koffie, terwijl de hond lekker rondsnuffelt en ik bijvoorbeeld een boek lees. Later eet ik er wat, ga naar het toilet en een paar uur later wandelen we nog een rondje voordat we naar huis rijden.
Is dat een probleem en niet volgens de gestelde richtlijnen? Nee.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Het probleem hier is dat er hier zijn
welke een ander hun verstand willen op leggen

En dat pikt niet iedereen :wink:
en dan zijn ze boos
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Lees het bericht onder de hier geplaatste link. Lees wat Rutte heeft gezegd. Dan weet je precies wat wel en niet de bedoeling is. Want daarin is hij echt wel duidelijk. Doe verder vooral wat je zelf vindt dat mag en kan. Laten we hopen dat iedereen daar intelligent mee omgaat (en ik richt me niet specifiek naar jou Eric). Elkaar hier de les lezen helpt inderdaad niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8649
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Het probleem is dat sommigen heel veel herhaling nodig hebben voordat ze tot begrip komen.
Het onderzoeken van de grenzen is leuk voor een puber maar hier verwacht je toch mensen met wat verantwoordelijkheids- gevoel. Ik weet het ik ben naïef op dat gebied en dat blijkt wel uit sommige reacties, maar toch. Hoop doet leven.. en als je dit topic vanaf het begin volgt zien je bij bepaalde personen gelukkig toch een gedragsverandering. (voorbeeld van "paniek" tot realisme.)
Dus het heeft zin en het werkt.. wat traag.. maar het blijkt te werken.
Zoals Lubach aanhaalde, herhaling is de sleutel hierin.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Als je lang genoeg roept dat jou mening de juiste is
maakt het dat nog niet de juiste mening
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Het Coronavirus



Bericht door tonic »

ik ga me bijna schuldig voelen.

De beleidsmakers hebben beslist dat campings open mogen blijven. Met de restrictie dat de gemeenschappelijke ruimtes gesloten moeten zijn.
Als ik op een rustig plekje op die camping ga staan ben ik asociale hond en komt een mogelijke lock-down door mij!!??
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5662
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camperic »

Als ze het maar lang genoeg blijven herhalen ga je het nog bijna geloven ook hè :wink:
seth_space schreef:
vr 03 apr 2020, 20:37
Camperic schreef:
vr 03 apr 2020, 20:28
Doe ik dat dan? Heb ik dat ergens geschreven?!? :roll:
Tja, als je zoveel onzin weet te produceren zul je vast zaken snel vergeten... :lol3:
Nu ik daar toch met de camper in een mooie rustige omgeving sta zet ik na de wandeling een stoel buiten en drink een kop koffie, terwijl de hond lekker rondsnuffelt en ik bijvoorbeeld een boek lees. Later eet ik er wat, ga naar het toilet en een paar uur later wandelen we nog een rondje voordat we naar huis rijden.
Is dat een probleem en niet volgens de gestelde richtlijnen? Nee.
Tja, helaas weer een voorbeeld van jouw blijkbaar beperkte inbeeldingsvermogen.

Mijn auto was bij de garage, wat gelukkig nog mag tijdens de intelligente lock down. Of ook niet volgens jouw interpretatie van de richtlijnen? :roll:
Mijn camper gebruik ik in dat voorbeeld als vervoermiddel waar ik anders de auto voor gebruik en zoals geschreven is de camper voor sommigen het enige vervoermiddel. Mag je die dan helemaal nergens voor gebruiken volgens jouw interpretatie van de richtlijnen?
Geen (extra) "plezier rit" met de camper dus in dat geval en als ik daar dan toch ben in een rustige omgeving zonder andere mensen, in tegenstelling tot mijn woonomgeving, dan is het volgens jouw interpretatie van de richtlijnen niet toegestaan of verstandig dat ik daar langer blijf dan anders?
Hmmm :think:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8649
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Mijn camper gebruik ik in dat voorbeeld als vervoermiddel waar ik anders de auto voor gebruik
Later eet ik er wat, ga naar het toilet
zo.. dus je plast en poept normaal gesproken in je auto? Tja, dan lijkt me duidelijk dat normen voor jou heel anders blijken te gelden :lol3: :lol3:

Of je bent gewoon wat aan het stoken hier.. dat klinkt waarschijnlijker :cheers:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5662
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camperic »

In de auto niet, poepen nooit in het bos (de hond wel :mrgreen: ), maar plassen wel :oops:
Het is blijkbaar dus zelfs socialer wanneer ik met de camper ga :D
Dank je :thumbup: :lol:
Laatst gewijzigd door Camperic op vr 03 apr 2020, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8649
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Ik heb je aan het denken gezet, het begin is er dus ;)
Graag gedaan :hug:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Het Coronavirus



Bericht door tonic »

Voor alle thuisblijvers die andere mensen veroordelen die ergens naar een RUSTIG plekje gaan. En gebruik maken van de vrijheden die de beleidsmakers bieden.

De komende tijd dus ook niet naar de bouwmarkt of tuincentra gaan. Allemaal onnodige verplaatsingen. En u weet het u mag alleen de deur uit voor belangrijke zaken.
Ook niet stiekem spullen bestellen op internet die makkelijk kunnen wachten tot na deze crisis. U zorgt voor niet relevante verplaatsingen en brengt andere mensen in gevaar.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1929
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zadowolony »

Pfffff, wat een onzinnige discussies. Teveel tijd? Verveling?
Het is gewoon Russische roulette. Soms gaat het goed, soms gaat het fout. Het is maar wat je wilt riskeren. Voor jou of voor een ander.........
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5662
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camperic »

Bij Russisch roulette zijn de kansen (het risico) voor iedereen gelijk. De statistieken geven echter aan dat het in dit geval niet zo is. Zie bijvoorbeeld ook wat ik eerder vanavond postte:
Camperic schreef:
vr 03 apr 2020, 19:38
Ben benieuwd wat de hier aanwezige "zelfbenoemde geleerden" hiervan vinden.
Diederik Gommers als antwoord op de vraag "Wat valt op aan de patiënten op de intensive care? Ze zijn zwaarder dan gemiddeld zei u eerder." in een interview vanochtend in de krant: "Ja, met een BMI van rond de 30, zwaarlijvig bijna. Dat is misschien ook niet zo heel gek: zij hebben normaal al meer moeite met ademhalen na een inspanning, dus met een infectie wordt dat lastiger."
Toch (ook) opmerkelijk wat mij betreft.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1929
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zadowolony »

Dit zijn de regels, staat geen woord Spaans in Afbeelding

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland
Plaats reactie