Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27476
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Nou lijkt me de uitbreiding van de SARS-CoV-2 testcapaciteit een wat vlotter antwoord op het probleem wat je schetst :wink:

Het is natuurlijk wel de meest gewenste actie op het probleem wat Bob aangaf.
Virussen zijn van alle tijden maar ze hebben steeds meer impact in de huidige globale samenleving.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31979
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Marco Polo schreef:
zo 29 mar 2020, 12:54
We horen je nog wel als je pensioen weer gekort gaat worden vanwege economisch zwaar weer :P :P :P
Shit happens ;-)
Dat was al niks, kan je weinig van korten
en is overleefbaar :cheers: :wink:

Ben geen grootverdiener met mega salaris geweest ::S
dus ook geen mega pensioen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Het Coronavirus



Bericht door Vopper »

:thumbup: :clap:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
AadenAnke
Berichten: 13286
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Volgens mij heb ik zaterdag nog iets van haar langs zien komen in topic corona en camperen
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Cee Pee »

De datum en tijdgroep van de laatste activiteit is ook niet ingevuld, er staan streepjes.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31979
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

gewoon geen zin meer in doorzeveren :roll:

die streepjes staan
bij meer
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door MonRoe »

ze leeft nog hoor, ik heb haar vandaag nog via whatsapp "gesproken".
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27476
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

:thumbup:
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

janmetdoka schreef:
zo 29 mar 2020, 22:10
Heeft er iemand de laatste dagen nog wat van Simonne gehoord?
Die lijkt ineens onder de radar te zitten en dat lijkt me niks voor haar.
Met Simonne is alles goed Jan. Ook zij zit opgesloten on een nieuw huisje. Dus druk zat. Ik spreek of beter schrijf haar dagelijks dus maak jullie geen zorgen..

Hugo
jurgenc
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Het Coronavirus



Bericht door jurgenc »

Will schreef:
zo 29 mar 2020, 13:50
De grootste vijand op het ogenblik is het woord " waarschijnlijk " steeds meer huisartsen worden geconfronteerd met patienten die waarschijnlijk het corona virus hebben zeker weten doen ze het niet . Zij moeten dan ook reageren al zijn de corona, maar ook op de omgeving van de betrokkene wat leid tot verwarring en meer werk en onjuiste cijfers. Twee derde van de besmette patienten is het een gok of ze echt wel het corona onder de lede hadden. Daarom vind een vooraanstaande viroloog dat er zo snel mogelijk een denktank moet komen van genetica, virologen, natuurkundigen en laboranten om voortaan op de toekomst beter voorbereid te zijn.

Mvrgr.Wil
In Brussel heeft een ziekenhuis ook alle niet-COVID-19 patiënten die binnenkomen voor botbreuken, blindedarm ... getest op de aanwezigheid van het COVID-19 virus. 8 % is besmet, zonder dat ze klachten of symptomen hadden.
H20
jurgenc
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Het Coronavirus



Bericht door jurgenc »

Ik vermoed dat toeval ook een grote rol speelt in de verspreiding. In Thailand was 1/4de van de besmettingen terug te leiden tot de bezoekers van een bepaalde Thai boks wedstrijd. In Spanje en Italië denkt men aan twee grote voetbalwedstrijden.
In België valt bijv het grote verschil in aantal besmettingen op tussen de provincies Limburg en Luik Naast elkaar gelegen en beide redelijk druk bevolkt. Zou de carnaval een rol spelen of het feit dat er relatief gezien de Limburgers die recent op skivakantie zijn geweest meer richting Italië / Oostenrijk gingen en de Luikenaars (Franstalig) eerder richting Frankrijk?
H20
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

janmetdoka schreef:
zo 29 mar 2020, 22:10
Heeft er iemand de laatste dagen nog wat van Simonne gehoord?
Die lijkt ineens onder de radar te zitten en dat lijkt me niks voor haar.
Dankjewel Jan, dat is lief van je.

Simonne was het een beetje moe en dacht "jullie bekijken het maar hier met z'n allen".

Ik vraag me af, of die mensen hier, die er zo luchtig overheen fietsen en zelfs met statistieken komen over de "normale" sterftecijfers, er echt zo over denken, of op hun manier bezig zijn de moed er in te houden.
Ja, ik weet het, "dood gaan we allemaal" en ook deze "je moet toch ergens aan dood gaan", maar echt, "stikken in mijn eigen pus" staat niet op mijn lijstje en ik denk zomaar op niemands lijstje.

Er zijn kennelijk mensen, die gebaat zijn bij strakke regels.
Maar zelfs die werken niet altijd: 100 km mag ook wel 110 zijn en 3500 kilo heeft ook nog een marge van 10%.
Het vervelende alleen van deze corona regels: als je je er niet aan houdt, gaan er ook veel anderen dood, in plaats van jij alleen.
En daar word ik bang van, dat ik, als iemand in de risicogroep, afhankelijk ben van dat soort mensen.

Maar aan de andere kant, eerlijk is eerlijk, daadkrachtige leiders daarin hebben we ook niet.
Interview met Rutte van de week:
V: dus we mogen niet met meer dan 3 mensen tegelijk op het strand?
A: nou ja, 4 mag natuurlijk ook wel, maar het gaat meer hierom bla bla bla...
Daar hoeven we het dus niet van te hebben.

Van wie dan wel?
In 2016 is er een rapport gemaakt, waarin klip en klaar staat, dat we, als land, niet zijn voorbereid op een pandemie.
Daarna is de macht overgedragen aan de ziektekosten verzekeraars, zijn er ziekenhuizen gesloten en is er bezuinigd op de gezondheidszorg.

Okee, regeren is vooruitzien.
Dat niemand de situatie in China als voldoende ernstig inschatte, dat is jammer.
Maar toen kwam het naar Europa, toen hadden we in principe nog de tijd.
Maar nee, ook toen gebeurde er niets, het zou wel loslopen.

Dan naar nu.
Er is een ernstig tekort aan:
IC capaciteit
Medicijnen
Mondkapjes
Beschermende kleding
Menskracht
Beademings apparatuur.
Test apparatuur en -benodigdheden.
En ik zal vast wel iets vergeten.

Beademingsapparatuur is pas 2 weken geleden besteld, ik noem dit misdadig nalatig.
Test apparatuur, alleen Groningen heeft genoeg, die hadden daarin een vooruitziende blik.
En dat is het hem juist, dat gebrek aan de vooruitziende blik.
Kennelijk wil niemand een "doemdenker" of "paniekzaaier" genoemd worden, maar hoe slim is dit?

Er is een verschil opgetreden deze week in het inschatten van de benodigde IC bedden.
Hoe kwam dat?
Omdat het zo geroemde IRVM met de "verkeerde cijfers" rekende.
:wtf:
Gelukkig hadden de IC's zelf meer hersens en hebben ze niet geluisterd naar dat RIVM.

Ik zit in zelfopgelegde quarantaine.
En ik ben heel blij, dat ik al 2 maanden geleden begonnen ben met het aanleggen van voorraden, doemdenker als ik ben.
Ik ben blij, dat ik de deur niet meer uit hoef voorlopig, want ik vertrouw niet op het 'gezonde verstand" van anderen.
Niet aan het gezonde verstand van de bevolking, maar ook niet aan dat van onze leiders.
Maar dat wisten jullie al.

Mensen: blijf veilig en blijf gezond!
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie