Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Het Coronavirus



Bericht door veetee »

Totdat het te dichtbij komt, dan kijk je er wel anders tegen aan. Ik heb er al een familielid aan verloren, en begrafenis via livestream moeten volgen is best heftig...
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camperic »

Gecondoleerd. Hoe oud was het familielid en verder wel gezond zonder klachten?

De vader van mijn beste vriend was 82. Ik heb afgelopen week zijn crematie achteraf via opname moeten bekijken en kon er niet zijn voor mijn vriend zoals ik er had willen zijn. Mijn ouders zijn 80+ met gezondheidsklachten en wonen letterlijk op een steenworp van ziekenhuis Bernhoven in Uden en ik woon ook in het "epicentrum".

Niet (te) dichtbij genoeg?
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Het Coronavirus



Bericht door jurgenc »

Niet alleen ouderen: fitness instructeur: 40 jaar, verpleegster: 30 jaar, Franse scholiere 16 jaar
H20
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Het Coronavirus



Bericht door EasyBee »

Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Het Coronavirus



Bericht door jurgenc »

Uit de standaard (Belgische krant) vraag en antwoord:
Hoe gevaarlijk is de ziekte?
Dat verschilt van persoon tot persoon. Op basis van bijna 45.000 patiënten die ­besmet zijn geweest met het nieuwe coronavirus, heeft het Chinese Center for Disease Control (CDC) de volgende analyse gepubliceerd: de overgrote meerderheid – 81 procent – van de patiënten kent een ‘mild’ verloop van de ziekte. Bij 14 procent van alle ­patiënten mondt covid-19 uit in een toestand met serieuze ademhalingsproblemen en benauwdheid. 5 procent van de patiënten wordt ­‘kritiek’. Van hen overlijdt de helft.
M.a.w. 19 à 20% van degenen die besmet worden, moeten opgenomen worden in een ziekenhuis. Beademing of andere intensieve zorg. Indien de capaciteit van het ziekenhuis/-huizen bereikt is, zal de medische sector keuzes moeten maken. Wie krijgt het eerstvolgende vrije bed/beademingstoestel?

Ik kan me niet herinneren dat een zelfde soort cijfer van toepassing is op de griep.
H20
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Het Coronavirus



Bericht door jurgenc »

Cee Pee schreef:
vr 27 mar 2020, 10:09
Je krijgt er een heel vertekend beeld bij maar iedere februari/maart is er een verhoogd sterftecijfer vanwege de griepgolf en verlaagde weerstand na de winterperiode.
Dat kan eenvoudig nagekeken worden. De sterftecijfers van de voorbije jaren van dezelfde periode vergelijken met de huidige.
Een burgemeester in de buurt van Bergamo heeft die vergelijking gemaakt.

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/ster ... ~af29e55a/
Vorig jaar 35, nu 158 (heb het artikel deze keer opnieuw gelezen om de cijfers juist op te schrijven).
H20
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Het Coronavirus



Bericht door veetee »

Camperic schreef:
za 28 mar 2020, 22:32
Gecondoleerd. Hoe oud was het familielid en verder wel gezond zonder klachten?

De vader van mijn beste vriend was 82. Ik heb afgelopen week zijn crematie achteraf via opname moeten bekijken en kon er niet zijn voor mijn vriend zoals ik er had willen zijn. Mijn ouders zijn 80+ met gezondheidsklachten en wonen letterlijk op een steenworp van ziekenhuis Bernhoven in Uden en ik woon ook in het "epicentrum".

Niet (te) dichtbij genoeg?
Dankjewel. Mijn nicht, 63 jaar, wel “bevattelijke” luchtwegen.
En ook gecondoleerd. En het is geen wedstrijd in dichtbij, ik bedoelde te zeggen dat, zoals met veel zaken, je vaak anders tegen dingen aan gaat kijken en het meer impact heeft, als het dichtbij komt, dan zijn het geen abstracte getallen meer in de krant maar personen en levens die je goed gekend hebt.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camperic »

Dank je.
Ik wil er ook zeker geen wedstrijd van maken :cheers:
Was inderdaad om aan te geven dat het ook voor mij geen abstracte getallen in de media zijn en ik desondanks andere mening heb :wink:

Jouw nicht behoorde dus, helaas, ook tot de groep personen met verhoogd risico.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camperic »

Zwerfsteen schreef:
za 28 mar 2020, 15:34
Zou het echt zo zijn dat de deskundigen in de landen om ons heen het zo verkeerd hebben en de Nederlandse deskundigen het bij het rechte eind hebben?
Ik heb mijn twijfels.
De maatregelen in veel andere landen zijn gericht op het uitroeien van het virus, in NL zijn ze gericht op het er zo goed / gecontroleerd mogelijk mee om te gaan. Ik ben van mening dat als dit virus voor een pandemie van deze omvang kan zorgen we dit nooit helemaal uit kunnen roeien. Het zal altijd weer ooit ergens de kop opsteken denk ik. We kunnen ons dus volgens mij het beste voorbereiden op hoe er het beste mee om te gaan van af nu.
Laatst gewijzigd door Camperic op zo 29 mar 2020, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

Moet je nu in zelf-quarantaine Paul?
Neen.
Mijn dochter woont niet bij mij in huis. (Getrouwd, kinderen etc) Laatst gezien 16 dagen voor eerste klachten.

Maar heb nu uiteraard alleen virtueel contact.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Het Coronavirus



Bericht door jurgenc »

Camperic schreef:
zo 29 mar 2020, 10:20
De maatregelen in veel andere landen zijn gericht op het uitroeien van het virus, in NL zijn ze gericht op het er zo goed / gecontroleerd mogelijk mee om te gaan. Ik ben van mening dat als dit virus voor een pandemie van deze omvang kan zorgen we dit nooit helemaal uit kunnen roeien. Het zal altijd weer ooit ergens de kop opsteken denk ik. We kunnen ons dus volgens mij het beste voorbereiden op hoe er het beste mee om te gaan van af nu.
Uitroeien? Gewoon om te zorgen dat er niet ineens teveel volk tegelijkertijd de ziekenhuizen overspoelt. Kijk even hoeveel ziekenhuisbedden of ic-bedden een regio telt. Meer patiënten dan dat aantal plaatsen, betekent dat je een deel van de patiënten niet of onvoldoende kan helpen.
Ik hoop dat het lukt in Nederland en in de rest van de wereld.
H20
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Er zal een vaccin komen :idea:
en dan word/is het controleerbaar

tot dat er de volgende bedreigende/dodelijke ziekte de kop op steekt

is nooit anders geweest :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Maar gelukkig niet met grote regelmaat op deze schaal ;-)
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Het Coronavirus



Bericht door veetee »

Camperic schreef:
zo 29 mar 2020, 10:14
Jouw nicht behoorde dus, helaas, ook tot de groep personen met verhoogd risico.
Ja. En ik ook. En ook daarom kijk ik er anders tegenaan. Ik heb al moeite met de “gewone” griep...
Plaats reactie