Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

De examen-regeling zoals hij is. In overleg en met toestemming van het RIVM: Klik.
Scholen krijgen langer de tijd de examens af te nemen. En examens kunnen ook op afstand afgenomen worden.
Afbeelding
roma
Berichten: 4525
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door roma »

hwendt schreef:
ma 23 mar 2020, 14:08
…...Het is een schande mijnheer Rozenmöller dat U als linkse politicus ….
Lucht lekker op, maar heb je er al eens aan gedacht om je direct tot dhr. Rozenmoller te richten? Ik denk niet dat hij op het CamperForum zit, dus met jouw tirade hier bereik je helemaal niks. Stuur hem je ongenoegens, bereik je meer mee.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

Maar de leraren Dafluc die het doen moeten zijn ook vaak op leeftijd en als er bedreigingen komen over ontslag omdat men de discussie naar buiten brengt dan is dat asociaal. We zijn de tijd van bedenkelijke werkgevers wel voorbij zou ik zo denken. En als met gewoon een ondemocratisch verbod uit gaat vaardigen dan is die zaak niet pluis, Daarom moeten dit soort stukjes geplaatst worden. Niemand mag hier iemand de mond snoeren omdat je het niet met elkaar eens bent,
Zeker niet als de gezondheid sterk in gevaar is bij dit soort beslissingen.
Det zijn dan ook de woorden van een groep leraren. Zijn toch de echte belanghebbende dus wat moeten andere daar over zeggen dan..als zij het zo voelen en beleven.. Het is ook HUN veiligheid.
tevens wil de school van mijn kleinkind gewoon examen doen op school. En de overheid maar roepen NIET SAMEN SCHOLEN.. nu letterlijker kan het bijna niet :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Hier het stuk uit de Telegraaf..


Minister Slob: examens gaan door
Maar nu blijkt dat er scholen zijn die toch van plan zijn om in grote groepen examens af te leggen. Bezorgde leraren delen hun verhaal met deze krant, maar durven dit alleen als hun anonimiteit wordt gegarandeerd. „Mijn school komt net uit een bestuurscrisis. Als ik mijn mond opendoe, vlieg ik er sowieso uit”, vertelt een leraar uit Utrecht.

"Als ik mijn mond opendoe, vlieg ik er sowieso uit"
De docent werkt op een grote middelbare school in het hartje van ons land en zegt dat de schoolleiding toetsen wil afnemen in groepen van meer dan vijftig leerlingen in een zaal. „En dat gaat tegen de protocollen van het RIVM in, die uitdrukkelijk stellen dat je grote groepen moeten mijden. Ik heb de schoolleiding daarover geïnformeerd, maar zij zeggen: maak je niet druk, vertrouw ons. En als je bang bent, blijf je zelf maar thuis.”

Het enige wat er volgens deze leraar gebeurt, is dat conciërges zorgen voor 1,5 meter afstand tussen de schooltafels. „Mijn school neemt een onverantwoord risico om de examens op deze manier te organiseren. Zeker omdat nog niet duidelijk is hoe besmettelijk het coronavirus is, moet je zorgen voor kleine klassen. Ik ken scholen die dit beter organiseren.”

Leraar: ’Ik heb astma...’
Ook een leraar uit Enschede doet zijn verhaal. „Het examen is blijkbaar veel belangrijker dan mijn gezondheid. Ik moet surveilleren, maar er zitten vijftig leerlingen in onze aula. Ik heb astma, dus ik vrees enorm voor het virus. Mijn school zegt dat ze alles doen om de veiligheid te garanderen, maar ze lappen de protocollen van het RIVM gewoon aan hun laars.” Hij sprak zijn directeur aan op de onveilige situatie, maar die wilde daar niks van weten. „Het organiseren van tentamens in kleine groepen kost te veel tijd.”

De afgelopen dagen uitten leraren en schoolbesturen op sociale kanalen hun zorgen over de examens. Niet alleen over de schoolexamens, sommigen van hen vinden het door de coronacrisis namelijk onverantwoord als de centrale examens in mei ook zouden doorgaan. Hier komen namelijk ook grote groepen jongeren samen.

VO Raad: zie af van petities
Die kritiek viel verkeerd bij de VO Raad, de werkgeversorganisatie van middelbare scholen, die op zijn beurt een brief stuurde naar zijn leden waarbij zij streng werden toegesproken: „Er zijn collega’s die in de media uitspraken doen over wat zij vinden dat er met het eindexamen zou moeten gebeuren. En er zijn collega’s die een soort petitie starten. Deze initiatieven zijn ongetwijfeld ingegeven door goede bedoelingen, maar mijn hartenkreet is: doe dit niet.”

Volgens voorzitter Paul Rosenmöller van de VO Raad zorgen publieke uitingen voor onrust en verwarring. „Ik doe een dringend beroep op jullie ons op een effectieve manier te informeren en af te zien van petities en publieke uitingen (je hoeft een journalist niet te woord te staan, ik doe niet anders). Dat draagt niet bij aan eensgezinde en snelle besluitvorming.”
Hugo
Laatst gewijzigd door hwendt op ma 23 mar 2020, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

roma schreef:
ma 23 mar 2020, 14:49
hwendt schreef:
ma 23 mar 2020, 14:08
…...Het is een schande mijnheer Rozenmöller dat U als linkse politicus ….
Lucht lekker op, maar heb je er al eens aan gedacht om je direct tot dhr. Rozenmoller te richten? Ik denk niet dat hij op het CamperForum zit, dus met jouw tirade hier bereik je helemaal niks. Stuur hem je ongenoegens, bereik je meer mee.
Dat doen de leraren al. Dat ze angstig zijn om ontslag te krijgen is belachelijk. Daarom mijn stuk. Enne het staat op meer media.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Hugo, ik gaf slechts een link naar de afgesproken regeling. Daarin ook een link naar de brief zoals hij door de minister aan de Tweede Kamer is gestuurd. Ik zeg er zelf verder niks over in mijn reactie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Aloys »

Tja, de andere kant: géén schoolexamens...

Jongeren die er pakweg 2 jaar naar toe hebben gewerkt, er nu klaar voor zijn. Nog wat oefenen,
en over een week of 6 is er het landelijk CSE. Die altijd al werd afgenomen in grote zalen, met
een paar meter tussenruimte per tafel.

Als dan het CSE niet doorgaat. Tja, dan wordt het zomer, en sta je buiten zónder diploma. Je wilde
gaan studeren, maar dát moet je dan maar een jaartje uitstellen. Of zouden ze gewoon álle
eindexamenkandidaten laten blijven zitten, volgend jaar in VMBO-5, Havo-6 of VWO-7?
Dat gaat vast weer niet lukken vanwege het lerarentekort.

Mooi probleem, dat eindexamen voor tienduizenden jongeren... Ze collectief hun diploma cadeau
geven, zou dat een oplossing zijn? (Dan ben je van het probleem af! :D )

Nadeel: dan gaan ze wél collectief feestvieren, vast zónder anderhalve meter afstand... :wtf:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Het Coronavirus



Bericht door EasyBee »

Dit staat in het AD vandaag.

Mensen die zich zorgen maken over of ze wel genoeg toiletpapier hebben tijdens een eventuele lockdown, kunnen terecht op de Duitse website Blitzrechner.de. Die kan via de toiletpapiercalculator vertellen hoe lang de voorraad zal meegaan.

Toiletpapier is een van de dingen die het winkelend publiek wereldwijd heeft gehamsterd wegens de coronacrisis. De website kan toiletgebruikers geruststellen dat ze genoeg hebben of biedt bij papiergebrek een aantal alternatieven.

Mensen kunnen invoeren hoeveel rollen ze hebben en hoe vaak ze naar het toilet gaan. Verder kunnen het aantal vegen per toiletbezoek, het aantal velletjes per keer, het aantal gezinsleden en het geschatte dagen thuiszitten worden ingevuld.

Iemand met bijvoorbeeld een voorraad van tien rollen, die de typische hoeveelheid papier drie keer per dag gebruikt, zou 53 dagen kunnen overleven, zo staat er. Dat is 39 dagen langer dan de aanbevolen veertiendaagse quarantaine voor mensen met symptomen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Het Coronavirus



Bericht door Will »

Iemand met bijvoorbeeld een voorraad van tien rollen, die de typische hoeveelheid papier drie keer per dag gebruikt, zou 53 dagen kunnen overleven, zo staat er. Dat is 39 dagen langer dan de aanbevolen veertiendaagse quarantaine voor mensen met symptomen.
Heb je dan ook onder de nagels meegeteld. Sorry :cheers:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

Aloys schreef:
ma 23 mar 2020, 15:24
Tja, de andere kant: géén schoolexamens...

Jongeren die er pakweg 2 jaar naar toe hebben gewerkt, er nu klaar voor zijn. Nog wat oefenen,
en over een week of 6 is er het landelijk CSE. Die altijd al werd afgenomen in grote zalen, met
een paar meter tussenruimte per tafel.

Als dan het CSE niet doorgaat. Tja, dan wordt het zomer, en sta je buiten zónder diploma. Je wilde
gaan studeren, maar dát moet je dan maar een jaartje uitstellen. Of zouden ze gewoon álle
eindexamenkandidaten laten blijven zitten, volgend jaar in VMBO-5, Havo-6 of VWO-7?
Dat gaat vast weer niet lukken vanwege het lerarentekort.

Mooi probleem, dat eindexamen voor tienduizenden jongeren... Ze collectief hun diploma cadeau
geven, zou dat een oplossing zijn? (Dan ben je van het probleem af! :D )

Nadeel: dan gaan ze wél collectief feestvieren, vast zónder anderhalve meter afstand... :wtf:
Natuurlijk Aloys is het niet makkelijk en natuurlijk zijn de verantwoordelijke voor de keuzes altijd de klos. Er zijn geen winnaars of verliezers. dat zijn we allemaal.
Speciaal in dit geval heb ik problemen met het feit dat het uit de leraren zelf komt dat er angst is en een aantal het niet zien zitten om met tientallen bij elkaar te zitten in een zaal.
Het mag toch niet zo zijn dat als je een jaar contact heb, dat je dan stil moet blijven omdat een aantal bobo's je dwingen met dreigementen of met angsten dat je je baan kwijt raakt. De RIVM kletst soms uit twee nekken. Eerst moeten we allemaal binnen blijven en alleen in noodzaak de deur uit. Ouderen is het advies om eigenlijk maar helemaal binnen te blijven.
Daarna mogen we wel met groepen van 99 mensen samen komen ??? Hoezo met 99 man ...
het gaat dus helemaal niet goed hier . Weer 27 doden er bij en de top wordt pas over 2 weken verwacht, Gisteren een praatprogramma en daar uit kwam de mogelijkheid naar voren dat we dan wel eens op 500 doden per dag zouden kunnen zitten. Je man hoopte dat sommige maatregelen zouden helpen en dat het niet zou gebeuren.
Met dat oogpunt voor ogen is het toch belachelijk dat je 150.000 ( weet in niet hoor is lange vinger werk ) leerlingen bij elkaar zet en examen te laten doen. Stel het dan in ieder geval 2 maanden uit. Dan weet je een stuk meer. Tevens is Paul een oude rakker die op de barricaden heeft gestaan voor zijn partij. Is hij dat nu met een vet salaris plotseling vergeten..? ( maar dat is politiek en wil ik juist vermijden )
Ik neem het dus op voor de leraren die er bang voor zijn en niet durven protesteren Ja ook ik kom uit een leraren gezin...dus..
.
Als leraren anoniem hun verhaal willen doen omdat ze bang zijn ontslagen te worden dan is er iets mis. In deze periode van een internationale ramp dan moet iedereen zijn mening kunnen geven. Zeker de directe betrokkenen.

:cheers: :cheers: :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

Frankia FF2 schreef:
ma 23 mar 2020, 14:12
roma schreef:
ma 23 mar 2020, 10:22

Het zou goed zijn om op dit forum te stoppen met het geven van adviezen, het plaatsen van ellenlange citaten die overal in de media zijn terug te vinden, overbodige links, etc. Geeft alleen maar onrust en onzekerheid.
Zo is dat! :thumbup:
Hoe ernstig ook, er is zoveel meer als corona.
Doe je plicht wat ons allen is opgedragen door de overheid wat dat betreft.
En beperk je tot nieuws wat er toe doet.

Het leven gaat verder en corona gaat ook voorbij, wellicht sneller dan door menigeen gedacht...
Maak plannen voor de camper, ga iets creatiefs doen, maak je nuttig.
Kijk naar de natuur die gaat ook zijn gang, iedere dag weer verder.
Eerste lentedag een citroenvlinder gezien, mooi toch? :wink:

Groet Lia

Zo lang mensen op het strand roepen dat het toch niet zo erg is en met duizenden de bossen in trekken en in lange rijen bij de visboer staan Lia is er geen tijd om rustig aan te doen. Dat de parkeergarages in Katwijk overvol zijn met wandelaars is er geen tijd om rustig aan te doen.
IK wil nog wat jaren van mijn kleinkinderen genieten. Er is geen tijd te verliezen. Elke dag hebben we doden alleen van de Corona dan nog de nieuwe gewone griep er bij mogelijk 2000 op jaarbasis, dan de verwachting dat over 2 tot 3 weken er wel eens 500 doden per dag zouden kunnen vallen
Als iedereen nu dat deed wat van hen verwacht wordt ( Binnen blijven dus ) en smeekbede van artsen doktoren, verpleegsters,bejaarden die inmiddels opgesloten zijn dan zou dat de rust een beetje terug kunnen brengen. Nu met al die eigenwijze gekken dus nog niet

Hugo :cheers: :cheers: :cheers:
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ik vermoed dat de mensen in de randstad zich niet aan de regels houden.
Volgens de supermarkt inkoop keten was daar ook het meest gehamsterd.
In Drenthe viel het in de bossen erg mee met mensen, geen drommen en zeker niet bij elkaar.
Het is eigenlijk erg stil, waar je ook komt.
Zelfs op de wegen zie je veel minder verkeer.

Theo
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Mickel Moen »

Wat de examens betreft. Ik zit zelf in het onderwijs. De examensystematiek die wij hier kennen is ook maar een systeem. En er zijn wel meer routines die nu veranderen. Die jongens en meisjes worden nu echt niet dommer. Het onderwijs wordt wel veel slimmer in nieuwe en andere wegen te bewandelen. Het Is indrukwekkend hoe onze school Praktijkonderwijs in een paar dagen naar op afstand leren is overgegaan.
Ik denk dat we nu al kunnen stellen, dat door deze crisis het onderwijs voorgoed verandert. Kortom in plaats van vast te houden aan het systeem kun je het systeem ook wijzigen. Misschien moeten we van eindexamens wel meer naar toelatingsexamens, zoals in de creatieve sector al gebruikelijk.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Frankia FF2

Re: Het Coronavirus



Bericht door Frankia FF2 »

Speciaal voor Hugo. :wink:
Wederom heel rustig...

Groet Lia

https://www.strandpaviljoendetoko.nl/webcam/
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22717
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

PE1OPQ Theo schreef:Ik vermoed dat de mensen in de randstad zich niet aan de regels houden.
Dat is wel heel kort door de bocht.

Ik woon in de randstad (Leiden) en het is erg rustig in de stad. Iedereen houdt afstand. Nauwelijks lege schappen.

In Nijmegen daarentegen (en dat ligt volgens mij niet in de Randstad) wordt het Goffertpark gesloten om die reden....
Plaats reactie