Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marcel1962 »

Ik vrees ook dat op vakantie gaan dit jaar er niet van gaat komen.

Vraag mij ook af hoeveel bedrijven dit de kop gaat kosten, is het misschien de juiste tijd om net die specifieke camper te kopen die je al lang aan het zoeken bent?

Spijtig ook voor de campingeigenaren die nu een heel seizoen aan zich voorbij zien gaan...
Groet Marcel, DK1NL.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Aloys »

"Grote" plannen hadden we voor dit voorjaar, in de zomer (juli/aug.) zouden we thuisblijven, zo was de planning.
Ik denk nu dat we blij mogen zijn als we van het najaar nog een reisje kunnen maken...

Nu, thuis zittend, dat betekent ook: veel tijd voor de radiohobby. Dus veel (internationale) contacten, geheel zónder risico! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marcel1962 »

Juist Aloys, ieder nadeel heeft ook weer zijn voordeel!

Ben hier druk om een oude Yaesu FT-101E op te knappen. :-B
(voor de niet zendamateurs hier, dit was in de jaren 70 de VW Kever onder de kortegolf zenders)
Groet Marcel, DK1NL.
Gebruikersavatar
Bubbles11
Berichten: 3716
Lid geworden op: vr 14 mar 2014, 14:05
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bubbles11 »

Onze reis was ook voorbij voordat ie begon, op donderdag inpakken, op zaterdag weer uitpakken. Voorlopig, misschien wel heel lang, heeft dat oudje (de camper) vakantie. :(
Martine
------------------------------
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery

https://www.youtube.com/watch?v=97XJsr3TX0A

- - - - - - -
reisverslagen:
https://bubblesinbulgarije.reismee.nl/
https://bubbles-in-marokko2023.reismee.nl/
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Het Coronavirus



Bericht door KTManiac »

roma schreef:
ma 23 mar 2020, 10:22
..
..
Het citaat (bron Geen Stijl):
..
..
Na die laatste 3 woorden ben ik klaar met lezen hoor...
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Ik heb ook de Telegraaf app maar even gewist ;-)
De sensatiekrant van paniekerig Nederland :D
Nu nog Ab Osterhaus zover krijgen dat ie zijn eigen wijnvoorraad op gaat zuipen in plaats van die van de NPO :-)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

De Telegraaf – waar je best iets van mag vinden – is volgens mij de best gelezen krant van het land. Op de gratis Metro na. Laten we nou niet gaan roepen welke krant je beter wel of niet kunt lezen. Dat is als met omroepen en politieke partijen. Ieder zijn voorkeur.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Was ook een persoonlijke actie en indruk.
Wat anderen ervan vinden moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten ;-)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Kijk, er wordt wel geroepen dat we naar China (en andere Aziatische landen) moeten kijken als voorbeeld.
En alles rigoureus op slot gooien.
Maar in China wordt ook hele strenge censuur toegepast en heel veel kritiek op de overheid weggepoetst om de bevolking niet te demotiveren of in paniek te laten raken.

En ja, dat gaat niet werken in NL.
Dus dan maar zelf wat censuur toepassen ;-)
roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door roma »

KTManiac schreef:
ma 23 mar 2020, 12:36
roma schreef:
ma 23 mar 2020, 10:22
..
..
Het citaat (bron Geen Stijl):
..
..
Na die laatste 3 woorden ben ik klaar met lezen hoor...
Wat een dooddoener, meneer KtManiac. Het ging mij er om te laten zien hoe "viroloog" Ab Osterhaus de toenmalige minister Klink anti-griepvaccins liet aankopen, die ongebruikt de vuilnis in gingen, hetgeen uiteindelijk om een bedrag van 700 miljoen Euro bleek te gaan. ZEVENHONDERD MILJOEN Euro belastinggeld weg gegooid. Jouw en mijn geld. Dankjewel AB voor deze ongelofelijke verspilling en zelfverrijking.

Ik had er beter aan gedaan om Geen Stijl niet als bron te noemen, maar bv een Medisch magazine als Nursing:
https://www.nursing.nl/kamer-eist-einde ... rs005280w/
of de Handelingen van de Tweede Kamer.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -1463.html

Dat lijken me toch twee onverdachte bronnen. En elke keer als ik Ab nu op tv zie, denk ik: "OMG, 700 miljoen Euro's weg gegooid."
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Dat punt is gemaakt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

Vandaag een hoop commotie om het feit dat de OV raad de examens gewoon door wil laten gaan. Dus soms gewoon zalen met tientallen jonge mensen bij elkaar.

School examen moet doorgaan zegt de OV raad

Wat denkt die VO raad wel niet wie ze zijn ?
Voorzitter Paul Rosenmöller van de VO Raad roept dat de leden niet naar buiten mogen komen met kritiek op het feit dat met de examens gewoon door moet laten gaan.
Wat voor een imbeciel moet je zijn als iedereen roept om geen groepjes te vormen, dat het een schande is dat zoveel Nederlanders naar het strand gaan, dat ze in de rij staan met 30 man met 30 centimeter er tussen om een gebakken visje te kopen.
Dat de overheid het veroordeeld dat sommige zich totaal niet aan de adviezen houden die gegeven zijn.
Jullie hebben zeker nog geen ouders mogen zien wegkwijnen en dat jullie daarna niet eens afscheid konden nemen omdat een overledene direct de kist in gaat ivm besmetting.
Hoe kun je jongeren laten weten dat dit een zeer ernstige ziekte is met duizenden doden ( want die gaan we halen ) en dat die jongeren thuis moeten blijven en dat het geen vakantie is.
Om daarna het goddeloze voorbeeld te geven om al die jongeren bij elkaar neer te zetten. Jongeren die mij en vele bejaarden kunnen aansteken met hun besmetting. Die voor bezette bedden gaan zorgen terwijl die voor veel ernstiger gevallen niet beschikbaar zijn.
Het is een schande mijnheer Rozenmöller dat U als linkse politicus dit gewoon durft te roepen en te verdedigen.Wat zijn uw belangen in dit geheel,? Waarom krijg ik steeds meer de pest aan alles wat links is..terwijl ik 20 jaar geleden links stemde, waar is de oude linkse hoek met belang bij zijn burgers en minderbedeelde
Nu allemaal dure baantjes en dan verander je van principe ? Het volk met zijn gezondheid problemen zijn u het aller belangrijkste en het volk is links, rechts en alle partijen die daar bij horen. En als we aan het volk denken MOETEN we thuisblijven tot beter tijden.Dus geen samenscholingen in welke form dan ook.
Hugo Wendt SR :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Frankia FF2

Re: Het Coronavirus



Bericht door Frankia FF2 »

roma schreef:
ma 23 mar 2020, 10:22

Het zou goed zijn om op dit forum te stoppen met het geven van adviezen, het plaatsen van ellenlange citaten die overal in de media zijn terug te vinden, overbodige links, etc. Geeft alleen maar onrust en onzekerheid.
Zo is dat! :thumbup:
Hoe ernstig ook, er is zoveel meer als corona.
Doe je plicht wat ons allen is opgedragen door de overheid wat dat betreft.
En beperk je tot nieuws wat er toe doet.

Het leven gaat verder en corona gaat ook voorbij, wellicht sneller dan door menigeen gedacht...
Maak plannen voor de camper, ga iets creatiefs doen, maak je nuttig.
Kijk naar de natuur die gaat ook zijn gang, iedere dag weer verder.
Eerste lentedag een citroenvlinder gezien, mooi toch? :wink:

Groet Lia
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8458
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Het Coronavirus



Bericht door EasyBee »

Zo, dat lucht op.
Gaat het weer een beetje Hugo?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie