Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1942
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zadowolony »

Manlief doet nu de boodschappen, ik blijf thuis. Maken gebruik van de zelfscanner, en ontsmettingsmiddel in de auto zodra de boodschappen zijn gedaan.
We wandelen en fietsen wel, het is hier dunbevolkt en kom amper iemand op straat tegen.

Moeders moet wel elke dag eten worden gebracht. Vreemde is dat de thuiszorg die elke dag komt op geen enkele manier is beschermd. Dus die hoppen van oudje naar oudje. Alternatief is dat ze niet meer komen zeggen ze, maar dat is natuurlijk geen oplossing.
De huishoudelijke hulp heeft zich ook ziek gemeld, en ik kan het niet over nemen.

Als mijn moeder niet dood gaat van het virus, dan wel van verveling op dit moment!! Dat is ook een probleem voor vele ouderen. Hun handen en voeten doen niet meer wat ze willen of hun zicht is slecht, ze zijn afhankelijk van ons.
In eerste instantie haalde mijn moeder haar schouders op, maar toen ik aangaf dat als zij besmet is ik met mijn astma niet meer kom, is ze toch voorzichtiger geworden.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

hwendt schreef:
za 21 mar 2020, 23:24

Je merkt pas of je gelijk heb als je langzaam aam het stikken bent omdat je longen wegrotten.
Als je hoort fluisteren "Nee geef maar op hij red het niet )

Hugo
Pas echt erg gaat het worden, als ze moeten gaan kiezen tussen jou en b.v. een longarts, die besmet is geraakt tijdens zijn werk.
Dan ben ik benieuwd, wie ze gaan kiezen.
En dat er gekozen moet gaan worden, zal bijna onvermijdelijk zijn, als wij ons gedrag weigeren aan te passen.

En áls je doodgaat aan corona, dan doe je dat wel alleen, want je geliefden mogen niet meer bij je komen.
Misschien ook iets om over na te denken.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gorfel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Gorfel »

Laten we nu maar hopen dat er geen ziekenhuizen getroffen worden door een hack of cyberaanval zoals een paar maanden geleden de uni in Maastricht. Ook dat is niet ontdenkbaar, maar dan is de ramp echt niet meer te overzien.
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camperaapje »

Will schreef:
zo 22 mar 2020, 0:57
Screen Shot 03-22-20 at 12.45 AM.PNG

Om het te nuanceren met het aantal doden in Nederland een staatje van de griep vanaf 2010 t/m 2019. Ik ga niets bagatelliseren want het is bittere ernst nu. Het is een bericht van het ministerie van Volksgezondheid.

Mvrgr.Wil
Dat is inderdaad goed om te beseffen.
Het gaat nu echter om het SPREIDEN van het aantal zieken, de verspreiding gaat razend snel zodat er geen capaciteit is voor zorg.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

hopelijk gaat er ook geen energiecentrale de lucht in door een terroristische aanval
krijgen we geen hoogwater meer en duurt het nog ff voor dat :?: :?:
de hemel op ons neer valt

Hopelijk blijkt dat er een medicijn wel blijkt aan te slaan
en dat de Artsen en personeel ,de juiste behandeling weten te vinden
en dat we over een xxx aantal weken opgelucht en met schone longen
weer op een normale wijze mogen door leven :!:
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op zo 22 mar 2020, 9:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2063
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Grumble »

Ten eerste: Ik ben wel blij met die eigenwijze mensen die elkaar opzoeken.
Die worden besmet en zorgen voor groepsimmuniteit, waar je gewoon een besmetting nodig hebt!
Als niemand besmet is krijg je geen groepsimmuniteit, daarom is ook een lockdown geen goed idee.

Ten tweede: het klopt dat er met elke griep epidemie er honderden/duizenden sterven, alleen dat gaat niet zo snel als met het corona virus, zodat de medische zorg het wel aankan én de corona influenza heeft, behalve de zeer snelle besmetting, longontsteking als één van de bijwerkingen.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Het Coronavirus



Bericht door appellover »

Ik heb dat al vanaf mijn prille jeugd ,juist die dingen doen die verboden waren ,die zijn het mooist .
Zag gister oproep voor “schijt aan corona” feest.
Kom niet naar het strand ,nou dan gaat men juist lijkt wel.
Heb huisarrest ,vervelend maar geen drama van maken .
Gewoon geduldig wachten.


Met vriendelijke groet
Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80416
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Een andere kijk op de totale lockdown: Klik.
Afbeelding
Uitgeschreven

Re: Het Coronavirus



Bericht door Uitgeschreven »

Straks is een groot deel van de bevolking immuun geworden en zul je zien dat het virus gaat muteren.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19175
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Aloys »

Ja, of er komt weer een nieuwe, of meerdere tegelijk! Jij bent wel lekker positief :D
Verder nog iets om ons wat op te vrolijken?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Een total lockdown zorgt er in elk geval voor (misschien) dat de druk op de ziekenhuizen wat verlicht wordt, over 14 dagen.
Maar een gedeeltelijke lockdown zal de curve misschien wel platter maken.
Als iedereen gewoon lekker naar die bouwmarkten en naar het strand blijft gaan zal dat niet gaan gebeuren.
Gelukkig nemen veel meer bedrijven hun eigen verantwoordelijkheid en blijven gewoon dicht.
Hornbach gaat vandaag ook niet open.
Mijn hart gaat uit naar al die ondernemers, die geen omzet meer draaien.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Uitgeschreven

Re: Het Coronavirus



Bericht door Uitgeschreven »

Het positieve is, Aloys, dat we een kleinere maar heel sterke bevolking zullen krijgen. Zorg dat je daarbij hoort!!
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Het Coronavirus



Bericht door frank_h »

O309B schreef:Straks is een groot deel van de bevolking immuun geworden en zul je zien dat het virus gaat muteren.
Dat doet het vast, dat doet het griepvirus ook elk jaar. Maar dat werkt slechts gedeeltelijk, er blijft een bepaalde immuuniteit. Dit virus zal blijven, maar straks wordt het gewoon een onderdeel van de seizoensgriep, deel uitmaken van e griepprik en er zullen ieder jaar mensen aan sterven net zoals de gewone griep. Het probleem nu is dat er nog niemand weerstand heeft. Die inca's zijn grotendeels uitgeroeid toen de Spanjaarden naar midden america voeren en het griepvirus meenamen. Inca's hadden daar geen weerstand tegen, de Spanjaarden werden even ziek en daarna weer beter.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door doov »

De mening van Jan en Simonne is inmiddels wel duidelijk.

Ik haak af.
Facebook is inmiddels inspirerender dan het camperforum.
Dat zegt genoeg.
Plaats reactie