Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: Zou het Coronavirus onze reis verstoren?



Bericht door Satzat »

bupozaanstad schreef:
vr 28 feb 2020, 10:05
Precies, gewoon wat hygiëneregels in acht nemen; hoesten/niezen in de elleboog, neus snuiten in een papieren zakdoek, regelmatig handen goed wassen (>20s) en zonodig 2m afstand houden tot iemand die veel hoest/niest. En geen Telegraaf lezen. Lijkt me voorlopig voldoende.
Precies! En verder doorgaan met leven. Meer kun je toch niet doen. De extra uitzending gisterenavond op NPO1 gaf veel goede info.
De gemeente geeft vandaag met diverse instanties een persconferentie, we zullen wel horen welke maatregelen er genomen worden hier.

Kreeg zojuist bericht dat mijn broer vanmorgen uit het Elisabeth TweeSteden ziekenhuis is ontslagen om thuis verder uit te zieken. Ze zullen waarschijnlijk zo min mogelijk risico nemen met de broze gezondheid van hem (geen Corona virus, wel een dubbele longontsteking).
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Zou het Coronavirus onze reis verstoren?



Bericht door Janpinz »

Wat is dat nou weer voor een .....-advies, om bepaalde kranten niet te lezen?!? :x
Dat soort commentaar kunnen we wel missen...
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Zou het Coronavirus onze reis verstoren?



Bericht door hwendt »

Jammer dus/.... ik had een stukje humor beschreven betreffende Corona. O nee niks over de gene die het verwijderd heeft maar ik blijf gewoon met een vraag zitten.

We worden overgoten met media informatie elk uur van de dag elk nieuws programma is het een hoogte punt.
Is er geen ander nieuws dan. Zelf artsen melden dat de Mexicaanse griep vele doden heeft gekost zo ook de geitenziekte die vele honderden doden heeft gekost.
Deze ziekte is eigenlijk niks anders dan de hierboven genoemde soorten en slachtoffers.
Dan schrijf ik een stukje volledige overtrokkenheid betreffende deze ziekte juist om mensen even in de spiegel te laten kijken met waae zijn we nu mee bezig.
Boodschappen gedaan Ü ook ? geen handzeep meer, geen na vul flacons vele producten uitverkocht mensen met 20 blikken soep in hun kar... kom op zeg , laten we normaal doen.
Een stukje humor breekt het geheel even niks meer en niks minder..... en de zwartkijkers lezen gewoon verder toch...

Dat was de bedoeling van mijn stukje. Had ook verplaatst kunnen worden naar Off Topic natuurlijk maar weghalen vond ik ............

Hugo

:hug: :hug: :hug:
Laatst gewijzigd door hwendt op vr 28 feb 2020, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Zou het Coronavirus onze reis verstoren?



Bericht door Dafluc »

Prima punt Hugo. Dat heb je nu ook gemaakt. Maar we willen dit topic serieus houden. Had het in off-topic gestaan had ik het inderdaad laten staan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Zou het Coronavirus onze reis verstoren?



Bericht door bupozaanstad »

Luc ik snap dat je het graag serieus wilt houden maar als ik de topic titel lees: "Zou het Coronavirus onze reis verstoren?" is daar dan eigenlijk wel een serieus antwoord op te geven? Ik persoonlijk denk het niet, zeker niet als je alle berichten in de media leest en hoort. Er wordt door de media een grote gekte van gemaakt, een land als China is niet te vergelijken met Europa. Neem Wuhan bijvoorbeeld, die stad heeft net zo veel inwoners als wij in heel Nederland en die zitten daar allemaal op elkaar gepropt, wij zitten her behoorlijk verspreid en dat is eigenlijk in heel Europa zo. In grote steden is de kans op besmet raken vele malen groter dan ergens op het platte land.

We kunnen er wel heel serieus over doen maar ik denk dat we beter onze Hollandse nuchterheid kunnen behouden.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Dick-B
Berichten: 1314
Lid geworden op: di 16 nov 2004, 15:27

Re: Zou het Coronavirus onze reis verstoren?



Bericht door Dick-B »

Normaal, April tot eind Juni Hongarije,croatie, Bosnie,
Juli, tot +- Oktober NW, ZW, normaal dan,
Maar wat is normaal tegenwoordig?,
Je gaat toch wat meer nadenken over bepaalde reisjes,
gr.Dick.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31960
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Zou het Coronavirus onze reis verstoren?



Bericht door Bob Diesel »

Wou je thuis blijven dan :?:
Op 10 km afstand van ons ook een geval geconstateerd

als je weet dat je gaat vallen ,dan ga al vast liggen, doet het geen pijn :wink:

en ander schreef het ook al
.
Afbeelding

LEEF . start die camper en geniet :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Dick-B
Berichten: 1314
Lid geworden op: di 16 nov 2004, 15:27

Re: Zou het Coronavirus onze reis verstoren?



Bericht door Dick-B »

Bob,Als 81+,wordt je toch een beetje voorzichter wat de gezondheid betreft,
Maar we blijven echt niet thuis zitten,
gr.Dick.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31960
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Zou het Coronavirus onze reis verstoren?



Bericht door Bob Diesel »

:thumbup: :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Zou het Coronavirus onze reis verstoren?



Bericht door Marco Polo »

Is ook allemaal niet zo ingewikkeld.
Gewoon hygiëne in de gaten houden - soms wat lastig op een camperplaats :D - en het nieuws waar eventueel gebieden afgesloten worden.
Over een paar weken zal het wel weer warmer worden en dan zijn we zo van het gezeur af.

We hebben net een verre reis erop zitten naar Azië waarbij we veel gevlogen hebben en soms ook bij de hotels gecontroleerd werden.
Dan knijp je hem soms wel een beetje.
Dat je geen koorts krijgt en ergens gedwongen in quarantaine moet oid.

Het land waar we verbleven heeft overigens tot nu toe 22 besmettingen ontdekt.
Had verder geen gevolgen voor bewegingsvrijheid.
Behalve dan dat ze de grenzen sloten voor vluchten vanuit China.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45208
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Zou het Coronavirus onze reis verstoren?



Bericht door thole »

Over een paar weken zal het wel weer warmer worden en dan zijn we zo van het gezeur af.
Dat is nog even de vraag, je hebt die zelf ook eerder opgeworpen Marco . w.s. wel.
In Marokko is het warm genoeg, sommige plekken boven de 30º, in Nigeria is het de hele volgende week 35º.
Als het bij het ene geïsoleerde geval blijft, een persoon die uit Italië kwam, dan is er wel zekerheid, nu is het hoogstwaarschijnlijk zo.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Magirus-Deutz
Berichten: 185
Lid geworden op: di 13 aug 2019, 11:09
Locatie: Rockanje

Re: Zou het Coronavirus onze reis verstoren?



Bericht door Magirus-Deutz »

Op NPO Ned 1 momenteel een speciaal corona virus speciaal journaal o.l.v. Rob Trip.......

:crazy:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Zou het Coronavirus onze reis verstoren?



Bericht door Dafluc »

bupozaanstad schreef:
vr 28 feb 2020, 14:40
Luc ik snap dat je het graag serieus wilt houden maar als ik de topic titel lees: "Zou het Coronavirus onze reis verstoren?" is daar dan eigenlijk wel een serieus antwoord op te geven? .
Serieus blijven in dit topic is heel iets anders dan de toekomst kunnen voorspellen. Dat laatste kan niemand. Maar we kunnen het gezien het onderwerp hier wel zonder grapjes doen. Nuchter erover zijn? Graag zelfs. Laat je vooral niet gek maken. Maar een beetje opletten en goede informatie kan geen kwaad. De een maakt zich meer zorgen dan de ander.
Onze eigen planning was Noord-Italië in juni. We zullen zien of dat tegen die tijd een optie is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Zou het Coronavirus onze reis verstoren?



Bericht door Marco Polo »

thole schreef:
Over een paar weken zal het wel weer warmer worden en dan zijn we zo van het gezeur af.
Dat is nog even de vraag, je hebt die zelf ook eerder opgeworpen Marco . w.s. wel.
In Marokko is het warm genoeg, sommige plekken boven de 30º, in Nigeria is het de hele volgende week 35º.
Als het bij het ene geïsoleerde geval blijft, een persoon die uit Italië kwam, dan is er wel zekerheid, nu is het hoogstwaarschijnlijk zo.
Je hebt gelijk Thole.
In Maleisië en Singapore is het ook prima weer - 30+ graden - en toch een aantal besmettingen.
Daar ter plaatse wijten ze het eraan dat men bij elkaar in airconditioned ruimtes kruipt waar het koel is en de lucht ook nog eens deels gerecirculeerd.
Maar dat is puur theorie.
Zolang ze niet precies de eigenschappen van het virus kennen.
En dat zal nog wel een behoorlijke tijd in beslag nemen.
Plaats reactie