Fietsaccu revisie: ja of nee?
- jaap van duijn
- Berichten: 2160
- Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
- Locatie: KATWIJK ZH
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
@busje,
Hoe vol en hoe leeg rijden jullie dan de accu's, wij reden juni 2019 - wind mee hartje zomer 110km langs de Ems was 32Gr.C.
En op een accu alleen hoefden we van de 4 standen alleen stand 1 te gebruiken.
Dan op 8 december van Camping Marina in Maastricht naar Valkenburg de grotten heen volgens de route bordjes na 16km accu LEEG, niet meer te trappen, route was 21km, dus 2e accu er aan.
Wel -2 graden onder nul dat wel.
Effin na een leuke dag in Valkenburg via de "gewone" route op de GPS computer en de kortste met 2e accu en dan 17km gereden en waren we weer terug op de camper plaats, met nog 3 van de 6 streepjes over.
Waarmee ik wil aangeven alles is betrekkelijk, alleen heb ik zeker altijd pech, dure accu a 750€ en niet bij iemand op te laten waarderen, of nieuw accu pak, alle bedrijven zeggen het zelfde juist " deze accu kunnen wij niet herstellen".
Jammer maar voor ons een feit.
grtn Jaap van Duijn.
Hoe vol en hoe leeg rijden jullie dan de accu's, wij reden juni 2019 - wind mee hartje zomer 110km langs de Ems was 32Gr.C.
En op een accu alleen hoefden we van de 4 standen alleen stand 1 te gebruiken.
Dan op 8 december van Camping Marina in Maastricht naar Valkenburg de grotten heen volgens de route bordjes na 16km accu LEEG, niet meer te trappen, route was 21km, dus 2e accu er aan.
Wel -2 graden onder nul dat wel.
Effin na een leuke dag in Valkenburg via de "gewone" route op de GPS computer en de kortste met 2e accu en dan 17km gereden en waren we weer terug op de camper plaats, met nog 3 van de 6 streepjes over.
Waarmee ik wil aangeven alles is betrekkelijk, alleen heb ik zeker altijd pech, dure accu a 750€ en niet bij iemand op te laten waarderen, of nieuw accu pak, alle bedrijven zeggen het zelfde juist " deze accu kunnen wij niet herstellen".
Jammer maar voor ons een feit.
grtn Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Het zijn de originele accu's die nooit gereviseerd zijn. We rijden de accu's eigenlijk nooit helemaal leeg en laden ze zo snel mogelijk na gebruik weer helemaal op. We fietsen grotendeels op de eco-stand. Alleen bij stijgingen gebruiken we naar behoefte een hogere versterking. Normaal gesproken rijden we tochten van 50 tot 70 km en eindigen dan met 2 en soms 1 van de 5 streepjes. De ene fiets heeft nu 10.311 km gereden en de ander 10.313.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
met lgere temperaturen loopt de capaciteit van de fietsaccu,s enorm terug houd daar rekening mee.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Dat geldt voor alle accu's.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Maar wel makkelijk want bijna iedereen heeft een elektrische fiets Luc en we komen allemaal op een dag het zelfde probleem tegen. Tevens is het verschil tussen 1200 en 500 euro dik de moeite waard om dit soort adressen te verspreiden. Heeft verder dus niks met goed of slecht te maken maar duur of goedkoop.. Daar gaan we toch niet over vallen he..??Dafluc schreef: ↑za 08 feb 2020, 15:28De vraag was niet waar het kon. Er zijn heel veel adressen waar je terecht kunt. Zelfs gewoon via de plaatselijke fietsboer.
De vraag was of het zinvol was en of het na jaren van gebruik nog beviel.
(Dit om te voorkomen dat we een hele pagina adressen krijgen, want dat was de vraag niet).
Hugo
Forum Joker Fantastico
Klachten over een bedrijf of verzekering
https://www.facebook.com/groups/meldpuntcamperzaken/
https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/
Gedichten
https://www.facebook.com/groups/919929118023453/
Klachten over een bedrijf of verzekering
https://www.facebook.com/groups/meldpuntcamperzaken/
https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/
Gedichten
https://www.facebook.com/groups/919929118023453/
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
panda58 schreef: ↑zo 09 feb 2020, 17:14Flauwe kul "niet helemaal vol laden".
Onze gazelle s zijn ook 7 jaar oud.
Accu s worden na fiets rit van 50 of 60 km aan de lading gezet tot ze weer "vol" zijn.
En dan staan ze soms wel dag of drie aan de lading.
Ze worden niet helemaal leeg gereden maar soms zit het op het randje.
Op het werk een accu schroefmachine,worden accu ook leeg getrokken.
daarna weer vol opgeladen, accus 10 jaar oud.
Gr Jan
Het staat ook in de beschrijving van deze fietsen. gewoon permanent aan de lader laten staan./ Tevens staat er precies in de uitdraai hoeveel uur er gefietst is en in welke hoge of lage ondersteuning en hoe lang je er mee gefietst heb. Ook hoe lang de fiets NIET aan de lader heeft gestaan. Juist een punt waarop de handelaar kijkt of je aan de voorschriften heb gehouden..
Dus niet helemaal vol laden is flauwe kul en wordt door de fabrikant volledig ontladen.
Forum Joker Fantastico
Klachten over een bedrijf of verzekering
https://www.facebook.com/groups/meldpuntcamperzaken/
https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/
Gedichten
https://www.facebook.com/groups/919929118023453/
Klachten over een bedrijf of verzekering
https://www.facebook.com/groups/meldpuntcamperzaken/
https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/
Gedichten
https://www.facebook.com/groups/919929118023453/
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Dus ik begrijp dat het voor diverse merken verschillend is. Mijn Sparta en Batavus en een Koga hebben alle drie in de beschrijving staan dat het geen kwaad kan en dat de computer van de accu leest dat de accu geheel ontladen wordt en uiteraard automatisch weer herlaad. In de computer uitdraai kun je later ook precies zien wanneer dat is gebeurd.
Ze hebben uiteraard alle drie Lithium
Ze hebben uiteraard alle drie Lithium
Laatst gewijzigd door hwendt op ma 10 feb 2020, 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Forum Joker Fantastico
Klachten over een bedrijf of verzekering
https://www.facebook.com/groups/meldpuntcamperzaken/
https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/
Gedichten
https://www.facebook.com/groups/919929118023453/
Klachten over een bedrijf of verzekering
https://www.facebook.com/groups/meldpuntcamperzaken/
https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/
Gedichten
https://www.facebook.com/groups/919929118023453/
- Marco Polo
- Berichten: 27475
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Fietsaccu revisie: ja of nee?
Verschilt per fiets waarschijnlijk.
Die van ons moeten er wel direct vanaf als ze vol zijn.
Daarnaast is het volgens de fabrikant van ONZE fietsen raadzaam de accu’s slechts gedeeltelijk op te laden als ze langer niet gebruikt worden.
Schijnt voor alle lithium accu’s te gelden.
50% is een mooie capaciteit om de accu te bewaren.
(In ons instructieboekje word gesproken tussen de 30 en 60% lading)
Die van ons moeten er wel direct vanaf als ze vol zijn.
Daarnaast is het volgens de fabrikant van ONZE fietsen raadzaam de accu’s slechts gedeeltelijk op te laden als ze langer niet gebruikt worden.
Schijnt voor alle lithium accu’s te gelden.
50% is een mooie capaciteit om de accu te bewaren.
(In ons instructieboekje word gesproken tussen de 30 en 60% lading)
Laatst gewijzigd door Marco Polo op ma 10 feb 2020, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- jaap van duijn
- Berichten: 2160
- Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
- Locatie: KATWIJK ZH
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
@busje,
Echtgenote 21450 km en ik 19250 km of zo iets, wel met 2 accu's gereden natuurlijk om en om.
Bij mij na 9000 km ongeveer een accu naar de maan niet te herstellen dus nieuwe en ja deze is nu "nog iets beter".
Er ook bij verteld dat ik eerste jaren op 2 hoogstens 3 van de 4 streepjes nam, echtgenote (door slechte knieen) 90% op stand vol = 4.
Uit eindelijk maakte die 2 3 of 4 streepjes bijna niets uit, eind van de dag na 90 km zij nog 2 streepjes op 2e accu en ik 3 of 4 van de 2e accu.
Ik hou het er maar op dat ik geen gelijk wil of moet hebben, maar het zo mee maak, verder hebben we aan die trek T700 een prima fiets en gaan nu voor de nieuwe TREK, maar ook gaan we kijken want Trek alleen 500 wh en er zijn er met 720 wh, dus moeite van winkelen zeker doen, beleven van iets is voor ieder verschillend denk ik, zo ook met de al dan niet met elektrische trap ondersteuning.
Het ga U goed. Jaap van Duijn.
Echtgenote 21450 km en ik 19250 km of zo iets, wel met 2 accu's gereden natuurlijk om en om.
Bij mij na 9000 km ongeveer een accu naar de maan niet te herstellen dus nieuwe en ja deze is nu "nog iets beter".
Er ook bij verteld dat ik eerste jaren op 2 hoogstens 3 van de 4 streepjes nam, echtgenote (door slechte knieen) 90% op stand vol = 4.
Uit eindelijk maakte die 2 3 of 4 streepjes bijna niets uit, eind van de dag na 90 km zij nog 2 streepjes op 2e accu en ik 3 of 4 van de 2e accu.
Ik hou het er maar op dat ik geen gelijk wil of moet hebben, maar het zo mee maak, verder hebben we aan die trek T700 een prima fiets en gaan nu voor de nieuwe TREK, maar ook gaan we kijken want Trek alleen 500 wh en er zijn er met 720 wh, dus moeite van winkelen zeker doen, beleven van iets is voor ieder verschillend denk ik, zo ook met de al dan niet met elektrische trap ondersteuning.
Het ga U goed. Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
- appellover
- Berichten: 4931
- Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
- Locatie: Costa Blanca zuid Spanje
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Wij hebben MCN fietsen van Leon Cycle uit Duitsland geleverd in Spanje,waren geloof ik 1100€ ,48 volt x 17 amp dus ruim 800 watt ,halen meer dan 100 km.Maar zoveel rijden we niet op een dag.
We hebben ze sinds sept j.l. en doen het fantastisch.
Met vriendelijke groet
Ron
We hebben ze sinds sept j.l. en doen het fantastisch.
Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Karel, had je een foutmelding bv e 3 , of was er gewoon een verminderde capaciteit door ouderdom, hoe oud waren de accu’s? En hoe lang heeft de reparatie geduurd? Hoeveel km kun je meer rijden? Ben zeer geïnteresseerd in je ervaring ! Hebben zelf 2 flyers accu’s van 15 Ah 36 V
- Karelkaywa
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
- Locatie: Castricum
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Neem aan dat je mij bedoeld
Wij hadden geen foutmeldingen maar de capaciteiten waren tot ca. 55% (in km's) teruggelopen. Displays bleven bij volgeladen netjes ruim 100 km opgeven maar haalde in de praktijk nog maar ca. 55 km. En dat betrof dan op vlakke wegen. In heuvel- of bergachtig landschap wordt het dan nog veel minder. De accu's waren 6 jaar oud. Reparatie duurt standaard, met verzending mee, ongeveer een week. In mijn geval had ik pech want de elektronica liet het afweten. Kan beschadigt zijn bij het open maken. Leverancier moest toen op zoek naar andere printplaat. Daardoor heeft het iets langer geduurd. En helaas, ik kan je nog geen antwoord op je laatste vraag geven. We zijn nu onderweg in Spanje en hebben nog niet veel gebruik gemaakt van de gereviseerde accu's.
Wij hadden geen foutmeldingen maar de capaciteiten waren tot ca. 55% (in km's) teruggelopen. Displays bleven bij volgeladen netjes ruim 100 km opgeven maar haalde in de praktijk nog maar ca. 55 km. En dat betrof dan op vlakke wegen. In heuvel- of bergachtig landschap wordt het dan nog veel minder. De accu's waren 6 jaar oud. Reparatie duurt standaard, met verzending mee, ongeveer een week. In mijn geval had ik pech want de elektronica liet het afweten. Kan beschadigt zijn bij het open maken. Leverancier moest toen op zoek naar andere printplaat. Daardoor heeft het iets langer geduurd. En helaas, ik kan je nog geen antwoord op je laatste vraag geven. We zijn nu onderweg in Spanje en hebben nog niet veel gebruik gemaakt van de gereviseerde accu's.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Hoi Karel, bedankt voor je bericht! Bij ons betreft het een storing, e 3,de fietsenmaker is er nog mee bezig! Maar we verwachten dat we zelf het traject ingaan met jouw reparateur, veel plezier in Spanje, het weer zal zeker beter zijn dan hier, het weekend komt er weer storm!
- Karelkaywa
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
- Locatie: Castricum
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)