Fietsaccu revisie: ja of nee?
Fietsaccu revisie: ja of nee?
Ben benieuw naar ervaringen of dit zinvol is.
Hier en daar wat surfen op het net zie ik prijzen van 350 euro, maar nieuw zit je tegen de 580 euro aan.
Wat is jullie ervaring en met name na enkele jaren gebruik.
Hier en daar wat surfen op het net zie ik prijzen van 350 euro, maar nieuw zit je tegen de 580 euro aan.
Wat is jullie ervaring en met name na enkele jaren gebruik.
Re: Fietsaccu revisie ja of nee
Als vakman zou ik zeggen dat het soms kan lonen om revisie te laten doen bij een goed bedrijf, echter ook al de nodige fiasco tegen gekomen die bij lange na niet de beloofde capaciteit haalden of net na de garantie periode ( 1 jaar) alweer defect waren.
Deze week voor een klant zijn 625wh accu laten reviseren met upgrade naar 730wh , kosten inclusief 2 maal verzenden 502 euro. Dezelfde accu kost nieuw 998 euro dus bijna voor de halve prijs.
De garantie is ook maar de helft dus het blijft een gok.
Echter door ervaring met het bedrijf waar wij zaken mee doen hebben we er vertrouwen in dat hij weer een jaar of 4/5 vooruit kan.
Wil je meer info dan stuur ik dat uiteraard graag per pb gezien de forumregels.
Gr Rob
Deze week voor een klant zijn 625wh accu laten reviseren met upgrade naar 730wh , kosten inclusief 2 maal verzenden 502 euro. Dezelfde accu kost nieuw 998 euro dus bijna voor de halve prijs.
De garantie is ook maar de helft dus het blijft een gok.
Echter door ervaring met het bedrijf waar wij zaken mee doen hebben we er vertrouwen in dat hij weer een jaar of 4/5 vooruit kan.
Wil je meer info dan stuur ik dat uiteraard graag per pb gezien de forumregels.
Gr Rob
na gedane arbeid smaakt een goudgele rakker altijd!
- Karelkaywa
- Berichten: 1118
- Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
- Locatie: Castricum
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Wij hebben net onze Flyer accu's laten opknappen maar hebben er nog geen ervaring mee.
Accu nieuw ca. € 1200,=, nu 2 stuks met ca. 30% hogere capaciteit voor € 950,= en 2 jaar garantie.
Wij hebben dat hier laten doen.
Accu nieuw ca. € 1200,=, nu 2 stuks met ca. 30% hogere capaciteit voor € 950,= en 2 jaar garantie.
Wij hebben dat hier laten doen.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Ik heb het 5 jaar geleden gedaan, de originele accu gaf na 3 jaar de geest.
Nieuwe cellen laten plaatsen, veel meer kilometers en werkt nog steeds na 5 jaar, bereik is ongeveer 20% minder geworden.
Het is zeker aan te raden !
Ik heb het hier laten doen:
https://www.elektrofietsaccuservice.nl/accu-revisie
Nieuwe cellen laten plaatsen, veel meer kilometers en werkt nog steeds na 5 jaar, bereik is ongeveer 20% minder geworden.
Het is zeker aan te raden !
Ik heb het hier laten doen:
https://www.elektrofietsaccuservice.nl/accu-revisie
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Ik heb voor de Flyer een nieuwe OEM accu aangeschaft voor €300....Karelkaywa schreef:Wij hebben net onze Flyer accu's laten opknappen maar hebben er nog geen ervaring mee.
Accu nieuw ca. € 1200,=, nu 2 stuks met ca. 30% hogere capaciteit voor € 950,= en 2 jaar garantie.
Wij hebben dat hier laten doen.
Voldoet vooralsnog uitstekend
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Herstellen van fietsaccu's is zéker zinvol en meestal ook voordeliger
Fietshandelaars verkopen je liever een nieuwe accu..
De Panasonic 26V 16Ah van mijn Flyer T11HS bouwjaar 2011 die toen een max. actieradius had van 75km was medio 2018 nog goed voor 50km
Een nieuwe accu origineel besteld bij Flyer...+/- €800
Dus beginnen zoeken op het net en dan vond ik bij :
https://www.accu-company.nl/nl/fiets-ac ... erie-.html
Met verzendkosten naar Belgenlandje € 420 betaald in 2018...mét 19 ipv 16Ah en goed voor bijna 100km fietsplezier
Laat je dus niet ompraten dat fietsaccu's niet kunnen hersteld worden
Als het ingebouwde BMS systeem nog prima werkt is een accu perfect te herstellen met nieuwe cellen
De beste cellen naar ik gelezen heb deze van Panasonic zelf
De Samsung cellen worden ook vaker gebruikt omdat ze ook iets goedkoper zijn
Fietshandelaars verkopen je liever een nieuwe accu..
De Panasonic 26V 16Ah van mijn Flyer T11HS bouwjaar 2011 die toen een max. actieradius had van 75km was medio 2018 nog goed voor 50km
Een nieuwe accu origineel besteld bij Flyer...+/- €800
Dus beginnen zoeken op het net en dan vond ik bij :
https://www.accu-company.nl/nl/fiets-ac ... erie-.html
Met verzendkosten naar Belgenlandje € 420 betaald in 2018...mét 19 ipv 16Ah en goed voor bijna 100km fietsplezier
Laat je dus niet ompraten dat fietsaccu's niet kunnen hersteld worden
Als het ingebouwde BMS systeem nog prima werkt is een accu perfect te herstellen met nieuwe cellen
De beste cellen naar ik gelezen heb deze van Panasonic zelf
De Samsung cellen worden ook vaker gebruikt omdat ze ook iets goedkoper zijn
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Miton in Utrecht reviseert alle soorten fietsaccu's even Googlen.
Je kan daar ook de acceleratie laten uitbreiden.
Mvrgr.Wil
Je kan daar ook de acceleratie laten uitbreiden.
Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
De vraag was niet waar het kon. Er zijn heel veel adressen waar je terecht kunt. Zelfs gewoon via de plaatselijke fietsboer.
De vraag was of het zinvol was en of het na jaren van gebruik nog beviel.
(Dit om te voorkomen dat we een hele pagina adressen krijgen, want dat was de vraag niet).
De vraag was of het zinvol was en of het na jaren van gebruik nog beviel.
(Dit om te voorkomen dat we een hele pagina adressen krijgen, want dat was de vraag niet).
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Indien er bij de reparatie / reconditioneren alle cellen worden vervangen dan zal het in de praktijk in orde zijn. Maar indien men alleen de defecte cellen vernieuwd dan in de meeste gevallen helaas niet. Dit is mijn ervaring van de vroegere portofoon accu's. Dit was dan vast te stellen indien men de accu's demonteerde. Vroeger waren de portofoon accu's ook kostbaar.
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Maar die portofoon radio batterijen vroeger waren toch geen li.. batterijen?
H20
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
ook bij lithium batterijen gaat enkel defecte cellen vervangen niet werken
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Don Esteban
- Berichten: 1067
- Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
- Locatie: Limburg / Costa Brava
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Na enkele jaren mag er nog geen sprake zijn van revisie. Ik verkocht na 5 jaar gebruik aan een familielid een Giant Twist die 2 accu's heeft. ( de Giant Twist is me te zwaar op het camperrek) Ze wilde na 3 jaar een accu laten reviseren omdat die er de brui aan gegeven had. Ze kreeg de accu later terug met de mededeling: je zal wel niet veel fietsen he? De accu stond in de slaapstand en ik kon hem makkelijk weer aan de gang krijgen.Wat is jullie ervaring en met name na enkele jaren gebruik.
Kortom, vraag bij de reparateur na of die van jou toevallig ook in de slaapstand staat. Nooit geschoten is altijd mis.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Knaus SKY I 700 LX
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Het gaat er inderdaad niet om "waar " je een fietsaccu laat reviseren
Maar het is vooral zéér belangrijk dat je weet welke cellen ze er in stoppen
Het herstellen van fietsaccu's is al enkele jaren big business
Wie daar niet over durft publiceren op zijn website krijgt van mij geen accu ter revisie
Er zijn naast de proff. bedrijven veel "beunhazen" die snel geld willen verdienen
In Belgie vond ik een zéér bekwame hersteller voor fietsaccu's die enkel met Panasonic cellen werkt
Een 36v Panasonic batterij op de Flyer T9 (2012) van m'n echtgenote gaf het plots op eind 2018 op de terugweg van Alkmaar naar Heerhugowaard
Gelukkig niet te ver van de jachthaven waar de camper stond
Kostprijs origineel méér dan 1000€ (zelfs bij de Duitse handelaar waar wij de Flyer kochten in 2012)
Batterij & lader opgestuurd naar Lovendegem (Belgie)
BMS bleek alvast in orde maar een deel van het cellen pakket bleek al defect na grondige test
Revisie werd uitgevoerd met nieuwe Panasonic cellen en de 16Ah werden er ook 20Ah....kostprijs €475 incl. verzendkost
Na ontvangst bleek het display op de Flyer na +/- 70km nog 9% aan te geven en waren toen net vertrokken voor onze najaarsreis door het zuiden
Na thuiskomst zonder probleem deze batterij terug gestuurd.
Na grondige test (zelfs met een nieuwe lader aangekocht door de zaakvoerder) bleek het probleem te zitten in het BMS
De lader hield dus op met laden omdat het BMS de batterij als "vol" beschouwde
Na lang zoeken vond de zaakvoerder "hoe" het BMS te resetten (nergens was daar informatie van de vinden op het net)
Dat is dus big business voor de fietsfabrikanten die liever nieuwe accc's "duur" verkopen
Alleen wist deze hersteller in Belgie er toch achter te komen en aldus het BMS te resetten
Nadat de oorzaak gevonden was werd de batterij 8 x volledig ontladen en telkens opnieuw geladen én constant gemonitored met de juiste professionele apparatuur
Batterij werd na grondige controle terug gestuurd en wij kregen de raad ze vanaf 40 a 50% opnieuw te laden
Eens geladen ze weer af te koppelen van de lader en ze terug te plaatsen in de fiets
Maar het is vooral zéér belangrijk dat je weet welke cellen ze er in stoppen
Het herstellen van fietsaccu's is al enkele jaren big business
Wie daar niet over durft publiceren op zijn website krijgt van mij geen accu ter revisie
Er zijn naast de proff. bedrijven veel "beunhazen" die snel geld willen verdienen
In Belgie vond ik een zéér bekwame hersteller voor fietsaccu's die enkel met Panasonic cellen werkt
Een 36v Panasonic batterij op de Flyer T9 (2012) van m'n echtgenote gaf het plots op eind 2018 op de terugweg van Alkmaar naar Heerhugowaard
Gelukkig niet te ver van de jachthaven waar de camper stond
Kostprijs origineel méér dan 1000€ (zelfs bij de Duitse handelaar waar wij de Flyer kochten in 2012)
Batterij & lader opgestuurd naar Lovendegem (Belgie)
BMS bleek alvast in orde maar een deel van het cellen pakket bleek al defect na grondige test
Revisie werd uitgevoerd met nieuwe Panasonic cellen en de 16Ah werden er ook 20Ah....kostprijs €475 incl. verzendkost
Na ontvangst bleek het display op de Flyer na +/- 70km nog 9% aan te geven en waren toen net vertrokken voor onze najaarsreis door het zuiden
Na thuiskomst zonder probleem deze batterij terug gestuurd.
Na grondige test (zelfs met een nieuwe lader aangekocht door de zaakvoerder) bleek het probleem te zitten in het BMS
De lader hield dus op met laden omdat het BMS de batterij als "vol" beschouwde
Na lang zoeken vond de zaakvoerder "hoe" het BMS te resetten (nergens was daar informatie van de vinden op het net)
Dat is dus big business voor de fietsfabrikanten die liever nieuwe accc's "duur" verkopen
Alleen wist deze hersteller in Belgie er toch achter te komen en aldus het BMS te resetten
Nadat de oorzaak gevonden was werd de batterij 8 x volledig ontladen en telkens opnieuw geladen én constant gemonitored met de juiste professionele apparatuur
Batterij werd na grondige controle terug gestuurd en wij kregen de raad ze vanaf 40 a 50% opnieuw te laden
Eens geladen ze weer af te koppelen van de lader en ze terug te plaatsen in de fiets
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Re: Fietsaccu revisie: ja of nee?
Duidelijke verhalen allemaal. Maar wat moet ik me bij BMS voorstellen, is dit een soort printplaat binnenin de accu of een ander regelkastje ergens op de fiets?