Whatsapp probleem en oudere telefoon?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8370
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Whatsapp probleem en oudere telefoon?



Bericht door EasyBee »

De populaire berichtendienst WhatsApp werkt sinds dit weekend niet meer op miljoenen verouderde smartphones.
Het gaat om Android-toestellen en iPhones met gedateerde besturingssystemen: telefoons die Android-versie 2.3.7 of ouder gebruiken en iPhones die op iOS 8 of ouder draaien. Volgens WhatsApp is de ingreep noodzakelijk om de veiligheid van zijn gebruikers te beschermen.

Update
De meeste gebruikers zullen aan het probleem kunnen ontsnappen door simpelweg hun besturingssysteem te updaten. Maar sommige telefoons – zoals de iPhone 4, die enkel nog iOS 7 ondersteunt – zullen helemaal niet meer compatibel zijn met de app. Die telefoons kunnen de nieuwe updates immers niet installeren.

WhatsApp waarschuwde eerder al voor de ingreep. ,,Het was een moeilijke beslissing voor ons, maar wel de juiste”, klinkt het bij een woordvoerder. Eerder werden ook al verouderde modellen zoals de iPhone 3G en 3GS niet meer ondersteund.

Impact
,,WhatsApp heeft duidelijk geen andere optie als ze willen dat hun service veilig blijft”, stelt expert Ben Wood in een reactie aan de BBC. ,,Maar dit zal wel een disproportioneel grote impact hebben in groeimarkten waar er momenteel een hoog percentage oudere toestellen is.”
Bij de volgende telefoons is Whatsapp volgens Bright.nl niet langer beschikbaar:

- Acer Liquid Z Duo Z110
- Acer Liquid Z Z110
- iPhone 4 en ouder
- Sony Xperia Advance
- HTC Velocity 4G
- Huawei Activa 4G M920
- Lenovo K800
- LG Optimus 3D Max P720
- LG Optimus 3D Max P720H
- LG Optimus 3D Max P725
- LG Optimus Elite LS696
- LG Prada 3.0 P940
- LG Spectrum VS920
- Motorola Atrix TV XT682
- Motorola Defy Pro XT560
- Motorola MotoLuxe XT615
- Motorola Fire XT317
- Motorola XT532
- Orange San Diego
- Samsung Galaxy S2 LTE GT-i9210T
- Samsung Galaxy S Lightray 4G SCH-R940
- Samsung Galaxy S2 LTE GT-i9210
- Sony Xperia U ST25a
- Sony Xperia U ST25i
- Sony Xperia Go ST27a
- Sony Xperia Go ST27i
- Sony Xperia ion 3G LT28h
- Sony Xperia ion LTE LT28at
- Sony Xperia ion LTE LT28i
- Sony Xperia Sola MT27i
- Sony Xperia P LT22i
- Sony Xperia acro HD SOI12
- Sony Xperia acro HD SO-03D
- Sony Xperia S LT26i
- T-Mobile Concord
- Vodafone Smart II V860
- Xolo X900
- Yezz Andy 3G 4.0 YZ1120
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Whatsapp probleem en oudere telefoon?



Bericht door jansloos »

Das leuk voor de 2ehands mark.
Kan het hele spul richting Afrika om gedemonteerd te worden in de high tech werkplaatsen.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Whatsapp probleem en oudere telefoon?



Bericht door Marco Polo »

Ik mis Windows Mobile.
Daar is Whatsapp ook vanaf gestapt omdat Windows Mobile niet meer onderhouden wordt.
Dus een hele serie Lumia toestellen.

De iPhone 4 is overigens van 2010.
Wordt het onderhand wel tijd voor een nieuwe :D
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Whatsapp probleem en oudere telefoon?



Bericht door seth_space »

Omdat Apple oude ios versies niet ondersteund was het toch al verstandiger dit onveilige systeem te verlaten.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Whatsapp probleem en oudere telefoon?



Bericht door TestCase »

Waarom tijd voor een nieuwe wanneer een van 2010 nog voldoet? Er rijden zat oudere campers rond toch?
Whatsapp weet het mooi te verpakken, naast het feit dat die oude besturingssystemen niet meer veilig zijn scheelt dit ook aan kosten voor testen op de oude versies. Maar goed het is 'gratis' dus je moet je conformeren wil je er gebruik van blijven maken. Niet mopperen dus.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Whatsapp probleem en oudere telefoon?



Bericht door Cee Pee »

TestCase schreef:
zo 02 feb 2020, 14:52
Waarom tijd voor een nieuwe wanneer een van 2010 nog voldoet? Er rijden zat oudere campers rond toch?
Appels en Peren, Een camper is een op zich staand iets en werkt zonder een netwerk en het is nu net dat netwerk wat aangepast wordt en daar kan die "ouwe" smartphone niet meer mee overweg.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Whatsapp probleem en oudere telefoon?



Bericht door TestCase »

Wat het netwerk hier mee te maken heeft begrijp ik niet.
Ik werd getriggerd door 'is al van 2010 dus hoogtijd voor een nieuwe' of iets in die trant en daar reageerde ik op. Ik hou niet van iets wegdoen wanneer het oude nog prima voldoet. En als het oude bijv. whatsapp niet meer ondersteund, tja dan voldoet die mogelijk niet meer, maar 'van 2010' is voor mij geen op zichzelf staande reden.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Whatsapp probleem en oudere telefoon?



Bericht door de Jonckheer »

Een auto met een smartphone vergelijken gaat totaal niet op. Is een auto van 2010 nog gewoon een moderne auto, een smartphone van 10 jaar oud is een hopeloos verouderd apparaat. Mijn vrouw had een Samsung J3, bepaald nog niet antiek (2016) maar vrijwel onbruikbaar geworden door het te kleine geheugen van 8 gb waardoor er niets meer te installeren viel en het toestel steeds aangaf dat het geheugen bijna vol was. Aanschaf van een A20 (32 gb) loste dat probleem in één keer op, zij blij. De J3 gaan we gebruiken in de camper als mobiele hotspot met een prepaid kaartje.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Whatsapp probleem en oudere telefoon?



Bericht door TestCase »

Niet hopeloos veroudert maar voldeed niet meer door bijv. de vele geïnstalleerde en noodzakelijke apps.
Mijn mobiel is ook bijna zo oud maar heeft 64GB, kwestie van rekening houden met toekomst (en kostte slechts €155,-)
Ik krijg wekelijks mensen langs als vrijwilliger die zeggen, 'deze computer is al oud hoor ik moet nodig een nieuwe'. Dan vraag ik wat kunt u nu niet dat u straks wel wilt? Niets blijkt bijna altijd, waarom dan een nieuwe? 99% gaat gerustgesteld weer naar huis, (en met opgelost probleem want daar zat ik voor).

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Whatsapp probleem en oudere telefoon?



Bericht door de Jonckheer »

Dat klopt helemaal maar je krijgt op een gegeven moment met de realiteit te maken dat er geen updates meer mogelijk zijn en dat er steeds meer apps niet geïnstalleerd kunnen worden. Toen ik Flixbus ging rijden en de Flixdriver app op mijn telefoon wilde hebben kon die op mijn A4 niet geïnstalleerd worden (te oude Android versie). Toen die A4 stuk ging en ik een A6 kocht lukte het daarop moeiteloos. Mijn pc probleem (ontzettend langzaam) heb ik opgelost door het plaatsen van een ssd als C schijf, daardoor is ie weer helemaal bij de tijd! :lol: :lol:
Plaats reactie