Poes mee

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Theun
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 23 apr 2006, 20:38
Locatie: leeuwarden

Poes mee



Bericht door Theun »

Wij camperen al jaren maar sinds een jaar hebben wij een poes, poes ging altijd in een "hotel", maar eigenlijk willen we de poes wel meenemen weekendjes en korte vakanties. Vraag; hoe doen jullie dat? Als het heet is kun je het dier niet in de camper achter laten gezien de temperaturen in de camper, wie heeft DE oplossing?
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Poes mee



Bericht door appellover »

NOOIT ,kat of hond ( of kind) achterlaten in camper met warm ,zonnig weer.
Valt altijd tegen hoe snel het te warm wordt.
Boodschappen doen : ik loop met honden buiten of wacht in de schaduw en mijn vrouw doet boodschappen.




Met vriendelijke groet
Ron
Laatst gewijzigd door appellover op do 16 jan 2020, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Poes mee



Bericht door Bob Diesel »

wat is heet :roll: :?:
id met een hittegolf heb je een probleem
normaal gesproken midden zomer probeer je zelf in de schaduw te staan
en word het pas s,middags zo warm binnen dat je zelf ook naar buitemn wilt
poes aan een lijntje , net als een hond en ze zoeken zelf wel een aangenaam plekje
vaak in de zon :bang:

gewoon meenemen die poes en je gbv gebruiken :thumbup:

een camper is beter geisoleerd als een personenauto :idea:
en dan staan er ook nog luiken open
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Poes mee



Bericht door pepon »

Een keer 2 Heilige Birmanen uit een camper zien springen. De hond was net zo verbaast als ik.

Dus het kan wel schijnbaar.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Poes mee



Bericht door appellover »

Onze honden kijken maar heel kort en vallen dan aan ,maar bij heilige birmanen hou ik ze vast ,is niet zo’n fijn land Birma ,nu Myanmar.
En dan ook nog een heilige.
Mijn honden zien geen verschil.




Gr.
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Poes mee



Bericht door PaulBng »

Onze poes gaat mee.

Bij de eerste poging tijdens het rijden in een katten-reis-mandje. Dat was niet zo'n succes. Continue miauwen. Alhoewel dat in de gewone auto nu goed gaat, hij valt in slaap.

Tweede poging op advies van een mede-forum lid, een (bagage) net tussen slaap en leef gedeelte. Was het ook niet.

Nu tijdens het rijden tuigje, en een lijn vanaf achter in de camper, zolang dat ie net achter tussen de voorstoelen kan komen. Want die wil je niet onder de pedalen.
Hij gaat nu achter de bestuurdersstoel of op bed of de dinette ank liggen. Of kruipt weer in zijn reismandje dat open staat.

Wanneer we ergens kort blijven aan de lijn. Dus een korte lijn aan het tuigje met een lus om een lange lijn heen tussen twee haringen. Wel opletten, want een kat kruipt achteloos over de assen en hangt zichzelf op... Soms van de tafelpoot in de camper naar een haring. Kan ie naar binnen en naar buiten..

Blijven we langer, en hebben we er een goed gevoel bij, mag ie los na een dag. De ervaring leert dat de buren hem ook in de gaten houden. Is niet makkelijk te missen: rode kater.

Gaan we wandelen, blijft ie in de camper met twee ramen op een kier en de dakluiken open. In één daarvan zit een ventilator die gaat lopen wanneer het te warm wordt.
Echt warm weer nog niet meegemaakt.
We hebben ons laten vertellen dat katten weinig moeite hebben met warmte. Maar het moet niet uit de hand lopen natuurlijk. We zijn ook nooit lang weg.....
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: Poes mee



Bericht door c.westerman »

De eerste keer ook miauwen en rondlopen. Nu na een paar reizen rustig, zodra de motor start gaat ze op het tafeltje achter de bijrijdersplaats liggen. Ook aan een tuigje maar niet los, onze vorige kon wel los maar bij deze durven wij het niet aan. Ook dakluiken en raampjes open en nooit problemen met de temperatuur ondervonden. Ook nooit lang weg bij de camper.
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Poes mee



Bericht door TestCase »

appellover schreef:Onze honden kijken maar heel kort en vallen dan aan ,maar bij heilige birmanen hou ik ze vast ,is niet zo’n fijn land Birma ,nu Myanmar.
En dan ook nog een heilige.
Mijn honden zien geen verschil.




Gr.
Ron
Off topic: Myanmar is een pracht land met zéér gastvrije mensen. (Helaas met een niet echt democratische en zéér repressieve regering.)


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Poes mee



Bericht door fstuif »

Onze poes heeft de twijfelachtige eer om alle landen van Europa gezien te hebben. Dus ook alle temperaturen gevoeld te hebben en ze heeft er lol in. Ze "woont" in een bench die onder de tafel staat. Hier staat ook een bakje voer en een bakje water en de bak. Tijdens het rijden of onze afwezigheid zit ze altijd in een gesloten bench. Ze heeft ook altijd een tuigje om tijdens de reizen. Zo gauw we stoppen gaat ze aan de lijn naar buiten. Aan de lijn kan ze naar buiten dus maar ook in de bak.
Tijdens erg warm weer hebben we wel eens koelelementen in de bench gelegd. Aangezien we in een groep reizen (vaak) hebben we geen keus in hoelang we weg zijn. Wel een pak papier mee natuurlijk met verklaringen. Rusland ooit ging niet (achteraf toch wel) en IJsland was een quarantaine van drie maanden verplicht. Ook niet dus. Afgelopen jaar was ze in Marokko en Armenië. Ze heeft een voorkeur voor Marokko :-B :-B
Als het erg warm is zoekt ze zelf een goede plek. Meestal languit in de douche op de grond.
We hebben niet het idee dat we haar kwellen. Mijn vrouw gaat er 's avonds mee aan de wandel (aan een lijn) en dan staat de staart fier omhoog. Ze genereert ook vaak wat aandacht van voorbijgangers. Als het beest tegen reizen kan dan zou ik de poes zeker meenemen.
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Poes mee



Bericht door camilo »

Hier een Siamees en een Pers. De Siamees heeft nooit last van de warmte, integendeel zelfs. Voor de Pers heb ik van die koelmatjes (te verkrijgen bij de dierenzaak). Deze matjes absorberen heel goed de lichaamswarmte van het dier. Ik leg de matjes in de badcel.
Katten blijven altijd in de camper, enerzijds in verband met de hygiëne (probeer ze maar eens van je bed te houden!) en eventuele parasieten en anderzijds in verband met hun veiligheid, waarbij ik denk aan agressieve honden en grote roofvogels (ik denk niet dat die het verschil zien tussen en konijn en een kat). Aangelijnd heeft een kat geen schijn van kans tegen een valse hond.
De Siamees heeft het vanaf dag één in de camper naar haar zin gehad. De Pers was de eerste dag hysterisch en sprong alle kanten op toen de camper ging rijden. Na twee, drie dagen was dat over en nu ligt hij, soms tot hilariteit van passanten, uitgebreid "mooi" te zijn op het dashboard. De Siamees heeft er zo al dik 100.000 km opzitten; de Pers is een beginneling met 7.000 km. Tijdens de rit zoekt de Siamees mijn schoot op en de Pers een plekje op het bed. Zou ze op reis niet willen missen.
Even terzijde: de dierenartsen zijn in Spanje véél, heel véél goedkoper dan in Nederland. Nageltjes knippen: dáár 5 euro voor twee katten, in Nederland vier keer zoveel! Kleine ingreep: ingegroeide nagel verwijderen, arts plus assistente: 20 euro.
Chrisb
Berichten: 224
Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 18:54

Re: Poes mee



Bericht door Chrisb »

Ruby onze Noorse boskat gaat altijd mee! Als we rijden ligt ze op het bankje achter de bijrijder, los, ze weet dat ze niet op het Dashboard mag komen onder het rijden! Als wij er niet zijn ligt ze op ons bed vindt ze heerlijk! Ze zit altijd aan de lijn aan het trapje. Wel al diverse ontsnapt maar keurig weer terug gekomen, zelfs op cp st Pierre sur mer! Thuis loopt ze altijd los, maar met de camper vindt ze het prima aan de lijn! Dus neem lekker jullie poes mee moet lukken!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Poes mee



Bericht door de Jonckheer »

Afgelopen oktober in Duitsland liet een mevrouw dagelijks haar kat uit aan een lijntje. Dat duurde nogal lang want de kat liep met haar, zij niet met de kat. Ons hondje vond het trouwens best interessant. :lol: :lol:
20191019_131646.jpg
20191019_131614.jpg
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Poes mee



Bericht door KTManiac »

de Jonckheer schreef:
do 16 jan 2020, 21:56
Dat duurde nogal lang want de kat liep met haar, zij niet met de kat.
Da's normaal. Een hond heeft een baas, een kat heeft personeel.
Chrisb
Berichten: 224
Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 18:54

Re: Poes mee



Bericht door Chrisb »

Wij lopen met Ruby beslist niet aan de lijn rond, wordt het veel te aantrekkelijk om te ontsnappen! Alle honden die langs komen hebben heilig ontzag voor haar omdat ze er meteen op af gaat!
Plaats reactie