Fatsoensnormen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Fatsoensnormen



Bericht door AadenAnke »

Meneer Johannes wil met u worden aangesproken, Piet zeggen ze altijd hè jij tegen. Voor meneer Johannes is jij een soort van belediging, voor Piet heel netjes. "Wat u niet wil wat u geschied doe dat ook een ander niet" dat werkt dus niet als maat voor fatsoen. Als je fatsoen of norm gaat omschrijven (als je dat al kan) wens ik je veel succes.

Gr. Aad
PE1OPQ Theo
Berichten: 4582
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Fatsoensnormen



Bericht door PE1OPQ Theo »

seth_space schreef:
wo 15 jan 2020, 20:52
ik noem het een interessant probleem als iemand niet weet wat fatsoen is. Ik vraag me af wat er dan mis is gegaan en waar.
Er ontgaat je iets, TS had de stelling dat er fatsoens nomen gehanteerd zouden moeten worden.
Dat heeft niets met mijn opvoeding of het wel of niet hebben van eigen normen mbt fatsoen.
Ik haak hier op in door te vragen welke deze dan zijn.
Dit om het helder te krijgen welke fatsoen normen door TS bedoelt worden.
Dat het algemene dingen zijn, prima maar dan zijn ze ongeschikt om in te voeren op een forum.
Want wie zegt waar hiervan de grenzen liggen bij een iedereen?
Een volkslied?
Of zou ik eerst moeten bidden of iets anders moeten doen omdat het in de lijn van fatsoen is?
Nee hier zou dan een discussie over moeten komen waar over consensus is bij een ieder.
Niet of ik wel in mijn opvoeding fatsoens normen mee heb gekregen.
Helder maken wat de normen zijn, dan kun je ze ook handhaven en een taakstraf uitdelen of een slotje erop doen bij het niet naleven er van.
Zo als TS het voorstelt
Mijn vraag is dan of je dit wilt op een forum.

Theo
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Fatsoensnormen



Bericht door johan1950 »

Ik ben zo opgevoed dat ik mijn normen niet moet opdringen aan anderen.
Iets mis met mijn opvoeding ?
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Fatsoensnormen



Bericht door Marco Polo »

Nee, alleen ouderwets Johan :P :thumbup:

Groet,

Marc.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Fatsoensnormen



Bericht door doov »

Goedemorgen allemaal. Ik wens u een fijne dag.
Tot vanavond.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Fatsoensnormen



Bericht door Marco Polo »

Voorbeeldig Doov :D
U ook een fijne dag gewenst :-)
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 940
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Fatsoensnormen



Bericht door djurre1980 »

Je moet zo'n forum simpel benaderen.

De berichten die je kan waarderen doe je je voordeel mee, de berichten waar je je aan stoort vergeet je meteen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Fatsoensnormen



Bericht door Dafluc »

Of zoals Eef dat in zijn vaak aangehaalde onderschrift omschrijft......
Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Fatsoensnormen



Bericht door FrankJC »

Als je met U aangesproken wilt worden moet je Vlaanderen gaan wonen, daar spreken ze hun kinderen ook met U aan.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Fatsoensnormen



Bericht door jurgenc »

Liever dat dan te jijjouwen. :-)
H20
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Fatsoensnormen



Bericht door hwendt »

Tja fatsoensnormen.. we zijn tegenwoordig Europeanen en we hebben allemaal heel andere normen die soms niet bij elkaar passen.
Ik moet poepen en ik moet poepen zijn twee totaal verschillende betekenissen en je kunt beide als onfatsoenlijk beschouwen als je het in een restaurant iets te hard zegt
Het kan ik de kroeg een humorvolle opmerking zijn waarbij er een dame op staat en zegt ok is goed..
En tegen de zelfde opmeking ook kan zeggen "dat zal je zelf moeten doen "

Ik heb geen vastgestelde fatsoensnormen. Ik pas mij aan de situatie aan. En dat is niet moeilijk om verschillen te zien, te horen en te voelen vanuit het gezelschap waarin je je bevindt

Ik heb mijn basis en daar kan ik overal mee door de deur. Gewoon correct zoals bij een sollicitatie.

Heb ik iemand die denk meer te zijn dan ik is het weer wat anders. Dan ga ik op de komma letten en hem proberen te laten struikelen over zijn eigen instelling.

Als ik iemand gepakt heb die net een overval gepleegd heeft dan zijn mijn woorden gelijkende zijn eigen straattaal waarbij ik roep dat de hufter nu plat op zijn bek gaat liggen ander trap in zijn smoel in het asfalt. Mijnheer wilt u plaats nemen op het zwarte gedeelte van de weg AUB helpt niet en zal een lachbui veroorzaken in de omgeving en dan volgen de uitroepen.. "wat een watjes die smerissen tegenwoordig.."

Ik haal bij dit soort onderwerpen dus mijn schouders op en denk " Niks te doen zeker in de aandelen handel."

Ik kom uit de Jordaan en ben daar dus trots op.
Als er een klein mormeltje geboren is en je komt voor de 1e keer op straat dan zou het kunnen dat Willem pruimtabak in je wagen gaat kijken en zegt...., " Je ziet zo dat hij net zo een pleurislijertje als zijn oude vaar gaat worden "

Erg ?? nee hoor doe oude Jordanees heeft ook bloed in zijn aderen en het is ook rood en hij heeft ook pijn in zijn donder "
Maar als je uit de dure wijken en straten komt dan ben je als snel een aso en heb je geen fatsoen..

Gelukkig kan ik vele straat talen spreken en daar naar handelen en wat de 1 zeer onfatsoenlijk vindt vind de ander normaal. Opvoeding, woonomgeving, werk dat je uitvoert , en vele smaken meer.

In een papieren discussie denken sommige dat ze je kunnen beledigen omdat ze anoniem denken te blijven Nou daar heb ik middel proportioneel voor geleerd bij de baas.. Gewoon tegen gas geven en zorgen dat je net onder de norm van de Moderator blijft en de ander er net even boven komt... raad eens wie er dan gewonnen heeft...

Zoals ik eens geleerd hen tegen iemand te zeggen

Toen we vrienden waren was je niet zo vervelend. Vele malen hebben we samen paard gereden. Weliswaar ik OP het paard en jij hing er ONDER maar dat waren mooie tijden..

Zo ontwar het bovenstaande maar desnoods met een kopje thee en de pink omhoog of lekker gabbers onder elkaar met een biertje... ik doe het laatste

:cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :bow: :bow: :bow: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :clap: :clap:
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2430
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Fatsoensnormen



Bericht door pepon »

Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Fatsoensnormen



Bericht door AadenAnke »

:thumbup:

Gr. Aad
Plaats reactie