Zonnepanelen: klimaatvriendelijk?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Zonnepanelen: klimaatvriendelijk?



Bericht door Vopper »

Maar aan het net leveren en terug laden heb je zelf niets aan :bang: ,behalve wanneer je het zelf thuis gebruikt, en kort wel levensduur van de accu in. :(

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Zonnepanelen: klimaatvriendelijk?



Bericht door Marco Polo »

Laat je je er toch voor betalen ;-)
Je levert een dienst aan het netwerk dus daar mag wat tegenover staan lijkt me ;-)
Anders moet het netwerkbedrijf of energieleveranciers zelf grote accupakket bouwen.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Zonnepanelen: klimaatvriendelijk?



Bericht door Vopper »

Dat bedoel ik, je laat toch niet voor nop je accu slopen :thumbup:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Zonnepanelen: klimaatvriendelijk?



Bericht door PE1OPQ Theo »

Als jij je E auto in plugt in het (stroom)netwerk, weet het netwerk dat jij dat bent.
Op dat moment maakt laden en of ontladen niets uit of je dit daar doet of thuis doet.
Netto betaal of krijg je betaald voor de stroom die je afneemt of terug levert.
Wil jij niet ontladen? Prima dan zet je deze functie toch uit?

Theo
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Zonnepanelen: klimaatvriendelijk?



Bericht door TestCase »

Theo, dat is inderdaad de gedachte. Gerealiseerd is het nog niet.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Zonnepanelen: klimaatvriendelijk?



Bericht door PE1OPQ Theo »

oohhww ik dacht echt dat dit al kon, zo begreep ik dit v/d commerciële media TV.
Nog niet dus, waarom worden deze praatjes zo aan het publiek gepresenteerd vraag je je dan af.

Theo
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zonnepanelen: klimaatvriendelijk?



Bericht door Kroppie »

waarom de commercie halve waarheden of hele onwaarheden verkoopt moge duidelijk zijn.
en helemaal half waar is het niet eens, alleen betaal je (straks)(veel) meer voor de door de commercie geleverde Kwh,s dan je krijgt voor de door jou geleverde, dus........... zoveel mogelijk zelf (opslaan) en opmaken

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Zonnepanelen: klimaatvriendelijk?



Bericht door durisotti »

Ik heb een huis met een plat dak met bitumen, het wordt boven echt bloedheet in de zomer. Nu er zonnepanelen op het dak zitten is het een stuk koeler en ik heb een energierekening van 1 euro per maand..
En ik krijg ook nog geld terug elk jaar !
Zo lang de salderingsregeling er nog is kun je je eigen geproduceerde KW's wegstrepen tegen KW's van het net.
Ik krijg nu een terug lever vergoeding van 11 cent, KW s uit het net zijn 24 cent. In de toekomst is het dus rendabel om zo veel mogelijk je eigen stroom te gebruiken. Ik heb 2 grote boilers die overdag aan gaan en dan warm blijven tot de volgende dag.
Plaats reactie