BPM: man man... wat een gedoe!

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: BPM: man man... wat een gedoe!



Bericht door NoStress »

De bus staat al op NL kenteken!
Laatst gewijzigd door NoStress op zo 16 okt 2022, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: BPM: man man... wat een gedoe!



Bericht door Huub56 »

Camper valt toch altijd in 37% tarief heeft niks te maken met co2 uitstoot.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: BPM: man man... wat een gedoe!



Bericht door hwendt »

norwin schreef:
vr 22 nov 2019, 9:11
Volgens mij worden er een paar verschillende dingen door elkaar gehaald (wat voor de topic starter het waarschijnlijk verwarrend maakt)
De bus staat namelijk al op NL kenteken maar gaat alleen van Grijs af (camper keuring) en moet de rest BPM betalen.
Zaken zoals C02 uitstoot/meting/ e.d. bij een import auto is niet van toepassing bij van Grijs af voor de topic starter.

Je heb gelijk Norwin. Ik zat in de invoer van een camper maar deze heeft al een kenteken. :cheers: :cheers: :cheers:

Misschien wel een interessante site welke ik tegen kwam:
https://www.dasimport.nl/bpm-berekenen/ ... gibsfd_bwe#
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: BPM: man man... wat een gedoe!



Bericht door Bas vd laar »

Reservewiel & krik er uit (eventueel " vervangen" voor een bus tyre leak) is afhankelijk van de keurmeester, of dat er door komt.
als de bus vanuit fabriek is gehomologeerd met een reserve wiel & Krik, dan moet dat er ook in bij de weging (sommige keurmeesters kijken er wel naar, sommige niet)
Ook moet de brandstof tank minimaal 1/2 vol zijn. Als er minder in zit, dan plussen ze gewoon een flink aantal kilo's bij de weging erbij (het is voordeliger om gewoon een 1/2 tank te hebben in de weging)
Nog nooit last van gehad dat er een reservewiel e.d. hoeft te zijn, en tank hoeft ook niet halfvol te zijn, berekening gebeurt gewoon eerlijk door de mensen van de RDW

Ook voor overzetten van grijs naar camper kun je een bureau inschakelen, dit doen ze aan de lopende band.
Je moet het niet spannender maken dan het is.
Plaats reactie