Camper verzekeren voor woon-/werkverkeer

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Lecram
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 21:35

Re: Camper verzekeren voor woon-/werkverkeer



Bericht door Lecram »

Centraal Beheer schreef:
wo 06 nov 2019, 10:34
Lecram schreef:
di 05 nov 2019, 13:23
Mijn camper is bij centraal beheer verzekerd en geen woord over wel of geen ww verkeer
Hoi Lecram,

Ik zie je bericht omdat je ons je noemt. Fijn om te lezen dat je bij ons verzekerd bent. Toch is het zo dat in onze polisvoorwaarden genoemd staat dat schade niet verzekerd is wanneer de camper voor iets anders dan camperen/kamperen wordt gebruikt. De premie van onze Camperverzekering is dan ook anders (lees: lager) dan de premie van een Autoverzekering. De premie is namelijk gebaseerd op een voertuig dat recreatief (af en toe) wordt gebruikt.

Onze polisvoorwaarden zijn in de link hieronder te vinden. Ik hoop dat de moderator geen bezwaar heeft tegen het plaatsen van deze link aangezien het mijn opmerking bevestigt.

https://www.centraalbeheer.nl/verzekeri ... en-en-meer

Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer
Ik zie die voorwaarde niet staan bij WA en schade inzittenden.

Mijn vraag is dan wel: Hoe gaat CB beheer dan om met schade die ontstaan is als de camper bijvoorbeeld getankt of gewassen moet worden, of van huis naar een camperstalling wordt gereden? En als de camper voor de deur staat geparkeerd en wordt gestolen? En hoe wordt bepaald of er gecampeerd gaat worden? Je staat nl. niet altijd op een camping.
Mercedes Viano Marco Polo 3.0 cdi V6
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Camper verzekeren voor woon-/werkverkeer



Bericht door Peter LMC »

En dat kun je allemaal lezen in de polisvoorwaarden.
Of te wel, de kleine lettertjes.
Lecram
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 21:35

Re: Camper verzekeren voor woon-/werkverkeer



Bericht door Lecram »

Die kleine lettertjes zijn lang niet altijd concreet. En wat is recreatief gebruik? CB geeft in zijn reactie aan "af en toe". Is "af en toe" ook als ik een dag er op uit ga, zonder overnachting? Ik heb immers voor dagelijks gebruik een andere auto. Mijn camper wordt dus "af en toe" gebruikt.

Het zou fijn zijn als dit concreet wordt. Morgen ga ik bijv. recreatief ergens naar toe, zonder overnachting, maar ik eet wel in de camper. Is dat ook recreatief gebruik?
Als het te vaag is en ik daardoor risico loop niet uitbetaald te krijgen stap ik liever over naar een andere verzekeraar
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 10 nov 2019, 0:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Mercedes Viano Marco Polo 3.0 cdi V6
Ronald53
Berichten: 276
Lid geworden op: do 13 okt 2016, 20:46

Re: Camper verzekeren voor woon-/werkverkeer



Bericht door Ronald53 »

Bij Aveco is woon-werkverkeer geen probleem. Ik heb zo'n vier jaar geleden meerdere camperverzekeringen vergeleken, Aveco was toen de enige die er geen probleem van maakte.
Ronald

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Lecram
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 21:35

Re: Camper verzekeren voor woon-/werkverkeer



Bericht door Lecram »

Centraal Beheer schreef:
wo 06 nov 2019, 10:34
Lecram schreef:
di 05 nov 2019, 13:23
Mijn camper is bij centraal beheer verzekerd en geen woord over wel of geen ww verkeer
Hoi Lecram,

Ik zie je bericht omdat je ons je noemt. Fijn om te lezen dat je bij ons verzekerd bent. Toch is het zo dat in onze polisvoorwaarden genoemd staat dat schade niet verzekerd is wanneer de camper voor iets anders dan camperen/kamperen wordt gebruikt. De premie van onze Camperverzekering is dan ook anders (lees: lager) dan de premie van een Autoverzekering. De premie is namelijk gebaseerd op een voertuig dat recreatief (af en toe) wordt gebruikt.

Onze polisvoorwaarden zijn in de link hieronder te vinden. Ik hoop dat de moderator geen bezwaar heeft tegen het plaatsen van deze link aangezien het mijn opmerking bevestigt.

https://www.centraalbeheer.nl/verzekeri ... en-en-meer

Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer
Ik heb zojuist met CB gebeld om dit voor te leggen. Mij is verzekerd dat de camper ook verzekerd is als er niet wordt gecampeerd. Camperen is namelijk op reis gaan en overnachten op een camping. Wat niet de bedoeling is, is dat de camper als dagelijks vervoer naar werk wordt gebruikt, of nog extremer, maar dat een keer naar de winkel, of naar oma, of ander "af en toe" gebruik wel gewoon verzekerd is.
Uw reactie geeft dus wel wat verwarring. Ik stond op het punt mijn verzekering bij CB op te zeggen door uw post, en uw collega was ook verbaasd over uw reactie. Ik zou het verstandig vinden als u dus nogmaals reageert en concreter bent over de dekking.
De voorwaarden en uw reactie geven niet bepaald een geruststellend beeld.
Mercedes Viano Marco Polo 3.0 cdi V6
Centraal Beheer
Berichten: 4
Lid geworden op: di 19 jun 2018, 15:54

Re: Camper verzekeren voor woon-/werkverkeer



Bericht door Centraal Beheer »

Ha Lecram,

Je eerdere opmerking ging over woon-werkverkeer. Ik vond het belangrijk om daar op te reageren. Woon-werkverkeer is niet verzekerd op onze Camperverzekering. Alle specifieke situaties met betrekking tot schade zijn ter beoordeling van onze schadeafdeling. Daarom kan ik geen uitspraken doen niet over allerlei verschillende voorbeelden.

Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheeer
Lecram
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 21:35

Re: Camper verzekeren voor woon-/werkverkeer



Bericht door Lecram »

Dit antwoord is evenmin geruststellend, omdat ik dan altijd afhankelijk ben van hoe de pet staat van degene die de schade beoordeelt. De enige zekerheid die ik dan heb is als ik kan bewijzen dat ik op de dag van schade heb gecampeerd.
Ik overweeg nu sterk om over te stappen naar een verzekeraar die mij niet deze onzekerheid biedt.
Mercedes Viano Marco Polo 3.0 cdi V6
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Camper verzekeren voor woon-/werkverkeer



Bericht door doov »

Bij mijn campert is gebruik tijdens recreatief verkeer verzekerd. Niet bij CB overigens.
Woon werk mag dus niet. Waarvoor zou ik ook. Daar heb ik een auto voor.
Strikt genomen zou ik ook niet naar de garagist voor onderhoud en APK mogen rijden.
Ik beleef daar weinig lol aan en is zeker niet recreatief.
Toch heb ik geen angst dat verzekeraar niet zou uitbetalen bij schade gedurende zo´n rit.
Plaats reactie