PFAS in de grond

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: PFAS in de grond



Bericht door Ger en Loes »

thole schreef:
za 02 nov 2019, 10:07
Maar ik moet even stoppen, iets met politiek op het forum enz.
Vind ik ook vreemd dat deze gedachtenwisseling mag doorgaan op dit forum. Heb er zelf overigens geen bezwaar tegen hoor. Heb echter de indruk dat op het forum politieke discussies alleen worden afgekapt als het niet meer in het straatje past van de politieke overtuiging van de moderator, selectief schrappen dus.

Overigens lekker doorgaan zo, ik vind het prima. :-?
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: PFAS in de grond



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 3:03, 1 keer totaal gewijzigd.
AadenAnke
Berichten: 13286
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: PFAS in de grond



Bericht door AadenAnke »

dieseltje+ schreef:
za 02 nov 2019, 14:06


Op 1 (tot en met 5) staat GELD (ook al eerder genoemd)

Op 1 okt met een ex politie man staan te praten. 33 jaar in dienst geweest, tijdens het gesprek stootte hij mij opeens aan...let op, zie je dat groepje daar? Komen nu wat relletjes. En verdomd, ja hoor.
Ken die gasten wel zegt de ex politie man. Worden bewust de straat op gezet om onrust te zaaien. (opdracht gever, overheid) was eerst met stomheid geslagen. Tot mijn verbazing zie ik die gasten op 30 oktober weer. En...weer relletjes. Bewust. De politiek wil de media afleiden van de ECHTE REDEN van de demonstratie, zodat de media zich richt op de "vorm" van demonstratie. Met name de NOS leent zich daar prima voor.
We worden allemaal voor de gek gehouden door het huidige kabinet.
Het verhaal dat de overheid relschoppers inzet om de aandacht af te lijden van! Dat kan en wil ik niet geloven. Dat zijn praktijken die we herkennen uit de rechtse dictaturen uit zuid Amerika dat hier nee geloof ik niet! Dat er groeperingen zijn die bewust de orde komen verstoren (vaak uit extreem politieke hoek) is bekend. Dat er ook gewoon groepen zijn die gewoon voor hun eigen genot komen rellen is ook bekend. Dat deze soms ingehuurd worden wil ik best geloven. Maar sorry dat onze overheid ondanks dat het niet mijn keuze als SP er is dit zou doen kan er bij mij niet in! Noem het naïef of dom of wat dan ook, ik wil het niet geloven het zou mijn geloof in democratie en mensheid vernietigen!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80406
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: PFAS in de grond



Bericht door Dafluc »

Kijk, vooral dat laatste. Mensenwerk. Dank je voor deze nuancering.
Mijn eigen politieke overtuiging doet er niet toe. Maar dat hoeft niemand van me aan te nemen. Alleen als het beledigend, racistisch of anderszins vervelend dreigt te worden gaat het op slot. Schelden op een bepaalde bevolkingsgroep bijvoorbeeld is een reden om in te grijpen. Dat doe je maar ergens anders.
In principe willen we geen politiek op het camperforum. Maar camperaars zijn ook mensen. En de dingen die spelen in ons land en daarbuiten sijpelen dus ook hier door. Daar is in mijn ogen tot op bepaalde hoogte ook niks mis mee. Dit draadje is tot zover best interessant. Je maakt vervolgens zelf wel uit met wie je het wel of niet eens bent tenslotte.
En ja, er zijn forumregels, Maar moderatoren zijn ook maar mensen. En dus zijn we inconsequent en maken fouten.
On topic maar weer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: PFAS in de grond



Bericht door de Jonckheer »

AadenAnke schreef:
za 02 nov 2019, 20:08
dieseltje+ schreef:
za 02 nov 2019, 14:06


Op 1 (tot en met 5) staat GELD (ook al eerder genoemd)

Op 1 okt met een ex politie man staan te praten. 33 jaar in dienst geweest, tijdens het gesprek stootte hij mij opeens aan...let op, zie je dat groepje daar? Komen nu wat relletjes. En verdomd, ja hoor.
Ken die gasten wel zegt de ex politie man. Worden bewust de straat op gezet om onrust te zaaien. (opdracht gever, overheid) was eerst met stomheid geslagen. Tot mijn verbazing zie ik die gasten op 30 oktober weer. En...weer relletjes. Bewust. De politiek wil de media afleiden van de ECHTE REDEN van de demonstratie, zodat de media zich richt op de "vorm" van demonstratie. Met name de NOS leent zich daar prima voor.
We worden allemaal voor de gek gehouden door het huidige kabinet.
Het verhaal dat de overheid relschoppers inzet om de aandacht af te lijden van! Dat kan en wil ik niet geloven. Dat zijn praktijken die we herkennen uit de rechtse dictaturen uit zuid Amerika dat hier nee geloof ik niet! Dat er groeperingen zijn die bewust de orde komen verstoren (vaak uit extreem politieke hoek) is bekend. Dat er ook gewoon groepen zijn die gewoon voor hun eigen genot komen rellen is ook bekend. Dat deze soms ingehuurd worden wil ik best geloven. Maar sorry dat onze overheid ondanks dat het niet mijn keuze als SP er is dit zou doen kan er bij mij niet in! Noem het naïef of dom of wat dan ook, ik wil het niet geloven het zou mijn geloof in democratie en mensheid vernietigen!

Gr. Aad
Wie zou het geloven dat een minister de hand heeft gehad in de vervolging van een kamerlid? En toch is dat ook gebeurt, dat hebben we allemaal meegekregen. Deze regering is in mijn ogen tot alles in staat, van pensioenroof tot het inzetten van knokploegen aan toe. Zo naïef om ze daar niet toe in staat te achten ben ik allang niet meer.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27476
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: PFAS in de grond



Bericht door Marco Polo »

Zit een grotere gedachte achter
https://www.martinvrijland.nl/nieuws-an ... nten-zijn/

Voor de liefhebbers van complottheorieën :mrgreen:
Gebruikersavatar
Japie
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 15:18
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: PFAS in de grond



Bericht door Japie »

Wat denk je, zouden ze toch niet stiekem al die Pfas, Pfoa en Pfos zelf in de grond hebben gestopt?.
Natuurlijk is de hele 2e kamer mede verantwoordelijk voor het niet ingrijpen bij Chemours bijvoorbeeld.

Wat denken bij Chemiepack, vuurwerkramp Enschede etc. de overheid probeert wel zeer stelselmatig haar straatje schoon te vegen om eigen falen te verbergen, dat is niet erg handig want iedereen weet dat wanneer men werkt dat er fouten gemaakt kunnen worden. Als je gewoon toegeeft dat je fout zit levert je dat per saldo veel meer op als wegstoppen, ontkennen. Ik snap het wel, fouten toegeven dan kunnen die "achterlijke" burgers weer geld eisen voor aansprakelijkheid.

Ook zonder complottheorieën is het wel duidelijk dat er wel eens wat georganiseerd wordt.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: PFAS in de grond



Bericht door josé moncayo »

Ppffff

Wie wil er nog leven in zo'n land???

Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45233
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: PFAS in de grond



Bericht door thole »

Ik wel, heb genoeg van de wereld gezien om ondanks misstanden die er zijn in geen ander land dan Nederland te willen wonen.
Het enige wat nog ontbreekt is een mediterraan klimaat.
Maar sorry dat onze overheid ondanks dat het niet mijn keuze als SP er is dit zou doen kan er bij mij niet in! Noem het naïef of dom of wat dan ook, ik wil het niet geloven het zou mijn geloof in democratie en mensheid vernietigen!
Aad, het geloof dat de overheid intriganten inzet past alleen in de warrige wereld van paranoïde complotdenkers.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Japie
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 15:18
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: PFAS in de grond



Bericht door Japie »

Het eerste kan ik 100 % met je eens zijn, denk niet dat het in andere landen beter is.

De laatste alinea zou ik wensen dat je gelijk had, helaas, ik weet wel beter maar mag mijn mond niet opentrekken. Vergeleken met andere landen valt het nog wel mee hier.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45233
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: PFAS in de grond



Bericht door thole »

Dat er relschoppers betaald door de overheid worden ingezet om rotzooi te trappen om anderen in diskrediet te brengen wil er bij mij niet in.

Wel weet ik uit mijn links activistische verleden dat er infiltranten waren van bv de BVD om te spioneren, maar knokploegen, nee.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
PE1OPQ Theo
Berichten: 4585
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: PFAS in de grond



Bericht door PE1OPQ Theo »

Nee hier ook niet en uit het heden,je pik de AIVD gasten er zo uit die willen infiltreren in de windmolen protesten.
Ja de overheid wil niet gestoord worden bij het uitvoeren van geld uitgeven aan zaken gasten.
Maar knok ploegen inzetten? Dat heb ik niet gezien hier in de veenkoloniën.
Wel dat alle graaf en fundering werkzaamheden gewoon door gaan.

Theo
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 02 nov 2019, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: PFAS in de grond



Bericht door josé moncayo »

josé moncayo schreef:
za 02 nov 2019, 21:13
Ppffff

Wie wil er nog leven in zo'n land???

Groet José
Ik niet !!! Al jaren niet meer en geen seconde spijt van gehad.

Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 780
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: PFAS in de grond



Bericht door linus »

José, en waar woon je nu ? gewoon nieuwsgierig 😉👍
Linus
Plaats reactie