PFAS in de grond

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: PFAS in de grond



Bericht door bupozaanstad »

PFAS, Stikstof en noem maar op het land wordt langzaam naar de verdoemenis geholpen door een groep milieufreaks en hoge heren in Den Haag. Wij moeten van het gas af maar in Duitsland, België en Frankrijk stimuleert men zelfs de burgers over te gaan op gas, wij moeten klimaat neutraal gaan volgens onze bestuurders en de snelheid op de wegen moet omlaag vanwege de stikstof uitstoot, kolen centrales moeten dicht of worden omgebouwd naar biomassa centrales waar ook al van is gezegd dat die nog troep de lucht in blazen zijn dan kolen. Maar waar je ze nooit over hoort is de luchtvaart, ze willen zelfs een luchthaven op zee gaan bouwen om nog meer vliegtuigen te kunnen laten vliegen.

Echter hoor je ze nooit vertellen wat het verbruik is van een 747-300, een klein voorbeeld: Kerosine verbruik; Tijdens het taxiën verbruikt een Boeing 747-300 69 liter kerosine per minuut, tijdens het opstijgen 12 liter per seconde. Tijdens de vlucht op een gemiddelde hoogte van 10 kilometer is het verbruik zo’n 13.750 liter per uur. De uitlaatgas temperatuur uit één motor van een 747-300 is tijdens de start en tot op vlieghoogte 940 graden Celsius, daarna zakt de temperatuur tot ongeveer 240 graden bij constante snelheid, bij meer vermogen bv door tegenwind vliegen gaat de temperatuur omhoog, dit betreft 1 motor en dit type heeft er 4. Als je dan kijkt hoeveel vliegtuigen er alleen al boven Europa vliegen dan is het ook niet zo vreemd dat het steeds warmer wordt op aarde, maar luchtvaart is commercieel belang dus dat wordt doodgezwegen. Over de scheepvaart vanaf de Noordzee richting de grote havensteden in Nederland die varen op zware stookolie hoor je ze ook nooit.

Wij de burgers van een postzegel op deze aarde moeten er maar voor opdraaien en ik ben benieuwd wat het volgende weer gaat worden :bang: :bang:
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: PFAS in de grond



Bericht door jielus »

PFAS bevinden zich in alledaagse producten zoals kleding. En nu?

(Bron: RIVM)
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: PFAS in de grond



Bericht door PE1OPQ Theo »

Kroppie schreef:
do 31 okt 2019, 17:21
hier alles op slot maar de import van die zooi gaat gewoon door, en wel vervuilde rotzooi uit het buitenland importeren om hier te verwerken, het gaat niet om mensen of het millieu het gaat om de poen.

jos
Zo erg is het niet hoor, alles wat van prins B is, gaat gewoon door met graven en bouwen.
Er wordt dus terdege verschil gemaakt van wie iets is.

Theo
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: PFAS in de grond



Bericht door de Jonckheer »

Dat zijn nou die zg "hoger opgeleiden" daar in den Haag die er zo'n zooitje van maken. Zo'n minister kan nog net aan zelfstandig poepen, voor de rest moeten er commissies in het leven worden geroepen, niks weten ze zelf. En maar liegen en bedriegen, of het gedrukt staat. Om over vriendjes politiek maar te zwijgen. Zo hebben we de Raad van State, die kennelijk de baas is in Nederland, die gedomineerd wordt door D66. Nou, en dan weet je het wel!
De oplossing voor die hele zooi is al ettelijke keren aangedragen: neem de Duitse normen over en alles is weer oké. Maar nee, eerst moeten hordes bedrijven failliet, de woningnood nog behoorlijk wat meer en rijden we weer met slakkengang 100 achter elkaar aan met nog langere files als gevolg. Uiteindelijk worden die belachelijke normen flink verruimd natuurlijk en dat kan ook meteen maar dat betekent gezichtsverlies en daar kunnen de hoog opgeleiden niet tegen natuurlijk.
Ik hoop maar één ding en dat is dat het volk eindelijk een keer stopt met stemmen op de partijen die het land naar de afgrond brengen. Welke dat zijn weet inmiddels elke kleuter.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: PFAS in de grond



Bericht door Kroppie »

eigenlijk is er maar 1 oplossing voor het millieu, helemaal geen mensen meer, die maken overal een klerezooi van..

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Camper_01

Re: PFAS in de grond



Bericht door Camper_01 »

Ik dacht dat dit een "camperforum" is, waarover gaat dit nu allemaal?
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: PFAS in de grond



Bericht door Sandor Gora »

+1
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: PFAS in de grond



Bericht door bupozaanstad »

Camper_01 schreef:
vr 01 nov 2019, 8:19
Ik dacht dat dit een "camperforum" is, waarover gaat dit nu allemaal?
Misschien nog eens lezen dan weet je waar het over gaat ;-) ;-)
Maar op het camperforum kan je ook wel eens een discussie voeren over andere zaken dan campers, er bestaan meerdere dingen op de wereld.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: PFAS in de grond



Bericht door thole »

Er zijn nu eenmaal 'deskundigen' die het allemaal goed weten, beter dan de vermaledijde 'hoger opgeleiden'.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: PFAS in de grond



Bericht door TestCase »

+1
(Het frappante is dat die 'deskundigen' ook zo'n brede diepgaande kennis hebben terwijl die 'hoger opgeleiden' niets begrijpen van een beperkt onderwerp?)

//Kees.


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: PFAS in de grond



Bericht door Jan en Simonne »

Ik maak me daar inderdaad best wel eens zorgen over.
De bende, die in ons voedsel zit, is er gewoon door vervuiling en industrie in gekomen.
Of opzettelijk, door allerlei andere chemische toepassingen.
Zoals nu weer dat "poedertje" dat gaat worden toegevoegd aan het veevoer, zodat de beesten minder CO2 gaan uitstoten... geen idee, wat dat gaat doen op langere termijn met het vlees en de melk natuurlijk, maar het is "helemaal niet gevaarlijk".
En over troep zoals Fipronil hoeven we het al helemaal niet te hebben.
Maar de industrieën worden gesponsored door de overheid, want die brengen geld in het laadje...
Wij niet natuurlijk.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: PFAS in de grond



Bericht door jansloos »

Gisteravond tijdens een verjaardag, het volgende gesprek met mijn schoonzoon, machinist op een bandenkraan, werkt momenteel in Veenendaal, en woont in Koudekerk.

Het gesprek, over PFAS:

Er ligt een berg grond op een bouwplaats. Zoals altijd spelen daar kinderen in.
Ze worden niet weggestuurd.
De aannemer mag de grond niet verplaatsen. Nog geen schep. Vervuilde grond??

Nog zo een:
Een volkstuinvereniging zo groot als 10 voetbalvelden. Iedereen is daar lekker in de grond bezig en net als hiervoor al gesteld, eet heerlijk zijn groenten en fruit, van eigen bodem.
Nu wil de tuinvereniging een stuk aan de kantine bouwen. Daarvoor moet 10 vierkante meter grond 10 cm verdiept worden.
Gaat niet door. Er moet eerst een ' schoon grond verklaring' komen.

De linkse millieu partijen hebben gewonnen. Maar schieten nu in eigen voet.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: PFAS in de grond



Bericht door jansloos »

Camper_01 schreef:
vr 01 nov 2019, 8:19
Ik dacht dat dit een "camperforum" is, waarover gaat dit nu allemaal?
Deze discussie voeren we normaal met zn allen op de camping of CP, onder het genot van een drankje.
Omdat het voor buitenzitten nu te koud is, voeren we die discussie hier.

Net zo gezellig :cheers:
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: PFAS in de grond



Bericht door AadenAnke »

Wel enige nuance in beide richtingen lijkt mij wel op zijn plaats. P fass ook wel Teflon genoemd is niet afbreekbaar! Er worden op dit moment kinderen geboren die al P fass in hun lichaam hebben en wat we voor zover we nu weten er nooit meer uitkomt! Hoe schadelijk het is? Wie weet het voor de korte en lange termijn? Dus voorzichtig zijn en de gevaren als die er zijn inperken lijkt mij prima! Wat erna gebeurt is wel erg strikt. Maar wat als er over ??? jaar blijkt dat het heel erg is voor de mens geven we ze dan een compliment dat ze zo daad krachtig hebben in gegrepen? Stel dat ze de normen gewoon verruimen en het blijkt dat over 30 of weet ik hoeveel jaar echt iedereen op zijn 40 ste een verschrikkelijke dood sterft aan P fass ziekte, verguisden we ze dan omdat ze toen de norm niet stelden en het geld voor lieten gaan?

Ik denk dat het tijd wordt dat we bij producten die maken, uitstoten, weggooien eens gaan nadenken en onderzoeken of het wel zo goed is wat we doen. Dus vindt ik deze huidige regels strikt? Ja. Is het nodig ik weet het niet! Roepen die regel omhoog net als bij ..... vindt ik iets te kort door de bocht. Nuance in beide richtingen is denk ik wat we nodig hebben. Als er nu morgen gezegd wordt kan omhoog niets aan de hand. Geloof ik dat dus weer niet lijkt mij dan zwichten voor. De geschiedenis zal wel uitwijzen wat wijs was en tot die tijd?????

Gr. Aad
Plaats reactie