verzekering voor APK-verlopen bus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Breg
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 07 okt 2019, 20:23

verzekering voor APK-verlopen bus



Bericht door Breg »

Dag! Ik heb een vraag: weet iemand een verzekeraar die een busje wil verzekeren voor de rit naar apk-garage (apk net verlopen)

Situatie:
- busje aangekocht (voor zelfbouw naar camper), apk is een maand verlopen
- volgens RDW mag hij op de weg rijden mits hij aantoonbaar direct naar een apk-garage gaat en apk < 2 maanden is verlopen
- bekende verzekeraar hier met 3 letters zegt: wij verzekeren geen enkele bus/auto als hij geen apk heeft
- andere verzekeraar ( klinkt als uni en v samengevoegd) zegt: wij nemen het risico niet, maar het kan zijn dat er een verzekeraar is die dat wel wil doen, dat wist ze niet.

Ik wil graag de auto naar de apk-garage kunnen/mogen rijden. Het mag bij wet dus wel, alleen ik moet wel verzekerd zijn, en dat lijkt niet te lukken.

Heeft iemand hier een soortgelijke situatie gehad en hoe deze opgelost? Is er een verzekeraar bekend die dit wel wil?

Hopelijk weet iemand iets! Groet Breg
Breg
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 07 okt 2019, 20:23

Re: verzekering voor APK-verlopen bus



Bericht door Breg »

Verhip nu ben ik zelf iets verder gekomen:

"Verzekeren
Wil je zonder APK naar de keuring rijden? Let dan goed op: je dient dan voor deze dag een aparte verzekering af te sluiten. De auto is op dat moment namelijk nog niet verzekerd, terwijl in de polisvoorwaarden van autoverzekeringen vrijwel altijd de voorwaarde is opgenomen dat de auto APK-gekeurd moet zijn.

Als je geen aparte tijdelijke verzekering hebt afgesloten, dan ben je dus niet verzekerd als je onderweg bent naar de APK-keuring. In het geval van een ongeluk kan dat grote financiële gevolgen hebben. "

Ik ga uitzoeken wat die speciale verzekering dan behelst.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: verzekering voor APK-verlopen bus



Bericht door Dafluc »

Jij dacht, ik mag geen namen noemen dus ik maak er een potje Lingo van?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: verzekering voor APK-verlopen bus



Bericht door Kroppie »

als je denkt dat namen niet genoemd mogen worden, waarom dan wel de rdw genoemd, namen mag, alleen geen beoordelingen, dus m.i., nkc en unive geen probleem

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Breg
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 07 okt 2019, 20:23

Re: verzekering voor APK-verlopen bus



Bericht door Breg »

ah check haha. Ja ik had natuurlijk wel al het forum doorgelezen, en viel me op dat verzekeraars vaak niet genoemd worden, dus ik wist het even niet. Maar het gaat hier dus niet om een oordeel.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: verzekering voor APK-verlopen bus



Bericht door Bas vd laar »

Maak vooral slapende honden wakker door te zeggen dat er geen apk op zit... ::S
Bel gewoon een verzekeraar, geef je gegevens door en rijd naar de APK.
Klaar.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: verzekering voor APK-verlopen bus



Bericht door Kroppie »

ja en bij een eventuele schade word die slapende hond wakker en ben jij de klos.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Peer5m
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 17:12
Locatie: Breda

Re: verzekering voor APK-verlopen bus



Bericht door Peer5m »

Heb ooit zelf een bestel tot camper gebouwd.
Als er iets moest gebeuren bij derden dan kreeg ik van m'n vaste garage een groen nummerbord te leen.
En een keer met de verzekering overlegd en was toen goed. Dit is wel al minstens 20jr geleden.
Succes met een oplossing.
Piet
Beter een vlieg in de pan als geen vet.
Breg
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 07 okt 2019, 20:23

Re: verzekering voor APK-verlopen bus



Bericht door Breg »

Dank voor de reacties. Ik ben er uit.

Zonder verzekering wilde ik niet rijden, je zult maar net dure schade veroorzaken bij anderen. Bovendien is WA volgens mij bij wet verplicht als je de weg op gaat.

Dat APK verlopen is kan elke verzekeraar en burger gewoon opvragen natuurlijk. Maar het lijkt er op dat verzekeraars niet automatisch een check doen hierop.

OPLOSSING
Uiteindelijk Achmea aan de lijn gehad: die mochten me verzekeren en beschouwden apk als mijn verantwoordelijkheid. Eerlijke verhaal gedaan. Ze zijn wel echt buitensporig duur als ik vergelijk met andere verzekeringen, maar dat neem ik maar even voor lief. Ik zet hem later om. Zolang hij maar bij de garage komt!

Goed, een kort topic, maar deze kan gesloten en hopelijk heeft iemand anders er ook nog wat aan!
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: verzekering voor APK-verlopen bus



Bericht door ducati 900 »

Peer5m schreef:
ma 14 okt 2019, 18:06
Heb ooit zelf een bestel tot camper gebouwd.
Als er iets moest gebeuren bij derden dan kreeg ik van m'n vaste garage een groen nummerbord te leen.
Dat kan alleen al hij in de handelsvoorraad staat, zo niet dan is het bedrijf het kenteken zo 3 maand kwijt.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Plaats reactie