Voorsorteren

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Voorsorteren



Bericht door FrankJC »

rijschoollucassen schreef:
wo 09 okt 2019, 18:56
Ik probeer het ze wel bij te brengen, maar uiteindelijk is voorsorteren alléén verplicht als er voorsorteerstroken zijn.
Toen ik rijles kreeg(1966) waren er geen voorsorteerstroken, ik moest voorsorteren tot de as van de weg maar misschien is deze instructie geschrapt uit de rijles.
Gebruikersavatar
cor heku
Berichten: 861
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 16:53
Locatie: Best

Re: Voorsorteren



Bericht door cor heku »

zonder reden ineens remmen kan er ook bij.(en meestal op de linker baan)
c
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Voorsorteren



Bericht door jansloos »

Ja:

Uren wachten met kruispunt oversteken.
Wachten totdat er helemaal geen verkeer meer te zien is. En dan nog twijfelen.
Langzaam rijden. Te langzaam op opritten, 50 op 80 en 100 Km wegen.

Naja, laat maar ik ga gewoon mijn weg, en kom heus wel thuis.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Voorsorteren



Bericht door pepon »

Invoegen op de snelweg, dan weet men het gaspedaal in eens niet meer te vinden.

Gooien ze hem met 75 voor je auto.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Voorsorteren



Bericht door Grumble »

Als je links voorsorteerd op een weg die geen voorsorteervak(ken) heeft mág je er toch ook niet rechts voorbij rijden?
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Voorsorteren



Bericht door WimZ »

Jawel
Hoofdstuk II. Verkeersregels
§ 2. Inhalen
Artikel 11
1.
Inhalen geschiedt links.
2.
Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Voorsorteren



Bericht door hathi »

Bijtijds ,richting aangeven in een rotonde,zodat de ander door/ op kan rijden,zeker voor een vrachtwagen! Is dit wel zo fijn!
Hans
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Voorsorteren



Bericht door rijschoollucassen »

Grumble schreef:
do 10 okt 2019, 10:29
Als je links voorsorteerd op een weg die geen voorsorteervak(ken) heeft mág je er toch ook niet rechts voorbij rijden?
Dat mag inderdaad dus wel. Maar als dit een camper of vrachtwagen betreft, zou de uitzwaai daarvan problemen kunnen geven. Dat was wat ik bedoelde met mijn opmerking paar post's terug. In dat geval kun je dus beter preventief NIET voorsorteren.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Voorsorteren



Bericht door Meine »

Bij rechts afslaan met de 15 meter bus sta ik doorgaans ook voor de helft op de rechtdoorrijbaan. Dan hoeven de achterwielen niet over de stoeprand en de enorme uitzwaai van de "kont" beschadigt geen rechtdoor gaande auto's. Het totale onbegrip van er toch naast komende dombo's in autotjes en vooral ook op fietsen is gigantisch.

Inlevingsvermogen in de onmogelikheden van een groot voertuig is duidelijk geen onderdeel van de rijopleiding.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Voorsorteren



Bericht door WimZ »

Als je voor rood bij een stoplicht staat dan komen fietsers naast je. Dan wacht je even tot ze weg zijn.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Voorsorteren



Bericht door Meine »

Inderdaad, tv spotjes over dode hoek ongevallen hebben geen enkele impact op fietsers.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Voorsorteren



Bericht door hwendt »

Dutch Traveler schreef:
wo 09 okt 2019, 21:21
Ik sorteerde altijd zo voor dat een andere auto er nog wel langs kon.
Vorig jaar deed ik dat dus ook, toen een auto mij met een enorme vaart zo nodig rechts moest inhalen.
Bij die rechts inhalen aktie, raakte hij mijn rechterspiegel die ik daarna kon afschrijven.
Bovendien hield ik aan die onbeschofte aktie ook nog een flinke kras in mijn lak over.
Verhaal halen met de camerabeelden van mijn dashcam, ingeleverd bij de politie en mijn verzekering, hadden gelukkig resultaat.

Vanaf dat moment houd ik bij het afslaan EXPRES het midden van de rijbaan aan.
Daar is niks mis mee, haalt de snelheid uit het verkeer, en daarmee word het hopelijk,
(heb nu ook een dashcam achter) weer een stukje veiliger op de weg.

Rinus
Dus als er 1 gek is ga je daarna 10 tallen keren het verkeer hinderen in de doorlating van het verkeer..
Dus alle reden om een opgestoken vinger te krijgen en de kreet achter je aan ....otzak kun je niet rijden .... :mrgreen:
lekkere chauffeur en dat hier ook nog trots komen vertellen.

Bij noodzaak is het anders of bij uitzwaaien van je achterzijde, maar gewoon om passerende voertuigen te voorkomen is belachelijk..
Twee parkeer vakken gebruiken omdat je anders deurschade op kan lopen
Je kunt makkelijk een vuilniswagen passeren maar je doet het dus niet......
Je gaat ook midden op een kruispunt staan zodat het kruisende verkeer niet over kan steken..

Bij het links af slaan stel je je voertuig op tegen de middenas van de weg. en als hint dan niet je wielen meedraaien naar de linker rijrichting maar rechtdoor laten staan in de rijrichting zodat je bij een aanrijding van achteren NIET op de baan van het tegenovergestelde verkeer terecht kunt komen
Ik heb mijn rijbewijs 52 jaar.. gek nooit vergeten hoe het hoort

Ik bedoel je geeft aan expres het verkeer te hinderen.... dat heet gewoon een misselijke en hinderlijke chauffeur zijn dus..
Is zelfs een strafbaar feit voor gemaakt. het verkeer onnodig hinderen en de doorlating belemmeren......zal u wel nooit van gehoord hebben.

Hugo
Laatst gewijzigd door hwendt op do 10 okt 2019, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Voorsorteren



Bericht door Kroppie »

daarom inzicht is vaak ver te zoeken

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2432
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Voorsorteren



Bericht door bently »

hwendt schreef:
do 10 okt 2019, 16:32

Bij het links af slaan stel je je voertuig op tegen de middenas van de weg. en als hint dan niet je wielen meedraaien naar de linker rijrichting maar rechtdoor laten staan in de rijrichting zodat je bij een aanrijding van achteren NIET op de baan van het tegenovergestelde verkeer terecht kunt komen
Ik heb mijn rijbewijs 52 jaar.. gek nooit vergeten hoe het hoort
Hugo
Is toch wel een nadenkertje. :thumbup: Kan me niet herinneren dat ik dat op rijles of therorie gehad heb. Heb het rijbewijs toch ook al 46 jaar !
( misschien wel vergeten ? ) Maar eigenlijk logisch. Veel autorijden is ook vaak het automatische wat je doet.
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Plaats reactie