RDW en (geen) DigiD

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

RDW en (geen) DigiD



Bericht door Camperic »

Wil de schorsing van mijn camper opheffen, maar krijg daarbij de melding

"Authenticeren niet gelukt
Aanmelden DigiD is geannuleerd of mislukt.

Er is een fout opgetreden in de communicatie met DigiD. Probeert u het later nogmaals. Als deze fout blijft aanhouden, kijk dan op de website van DigiD voor de laatste informatie."

Contact opgenomen met DigiD, maar de fout ligt bij (koppeling met) RDW wat logisch is aangezien ik wel met DigiD kan inloggen op andere websites. Dus contact opgenomen met RDW: "daarvoor moet u contact opnemen met DigiD" :crazy:
Toen ik vertelde dat ik dat al had gedaan en bovendien wel met DigiD kan inloggen op andere websites ging ze even afstemmen. Daarna vroeg ze om het betreffende kenteken en checkte of het om de juiste auto ging ..... om vervolgens te melden dat het probleem bekend is, er aan wordt gewerkt maar niet kan worden gezegd wanneer het is opgelost en dat ik als alternatief met kentekenbewijs, tenaamstellingscode en legitimatiebewijs naar een postagentschap in de buurt kan gaan :-? . Toen ze om het kenteken vroeg dacht ik dat ze een oplossing hadden, maar nee dus en waarom ze daarom vroeg?!? :roll:
Dat laatste lukt overigens ook niet, want de postagentschappen die in de buurt waren zijn gesloten aangezien veel online wordt gedaan :bang:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Peer5m
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 17:12
Locatie: Breda

Re: RDW en (geen) DigiD



Bericht door Peer5m »

Bel eens met de ombudsman.
Soms is dan ineens meedenken mogelijk.
Ben daar een keer zeer goed geholpen.
Kan niet, weet niet, mag niet. Werd toen door de instantie zelf terug gebeld
met de vraag hoe ik het gehad had willen hebben.
Succes.

Piet
Beter een vlieg in de pan als geen vet.
Gebruikersavatar
Kretenzer
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 19:18
Locatie: Armeni/chania

Re: RDW en (geen) DigiD



Bericht door Kretenzer »

Moet je je hier nou echt zo over opwinden? Ik geloof niet dat er een structureel probleem is. Ik schors en ontschors mijn wagens altijd succesvol bij de rdw met hulp van digid. Dus,of even afwachten of toch maar even naar een postkantoor.
Gebruikersavatar
Bubbles11
Berichten: 3716
Lid geworden op: vr 14 mar 2014, 14:05
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: RDW en (geen) DigiD



Bericht door Bubbles11 »

Ons gebeurde om 08.00 hetzelfde. Bij het postagentschap was de camper in 5 minuten ontschorst. Gisteravond lag DigiD eruit voor onderhoud.
Martine
------------------------------
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery

https://www.youtube.com/watch?v=97XJsr3TX0A

- - - - - - -
reisverslagen:
https://bubblesinbulgarije.reismee.nl/
https://bubbles-in-marokko2023.reismee.nl/
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: RDW en (geen) DigiD



Bericht door bently »

Jaaaaa, dat is leuk ! Wil je om 10.00 uur met de camper gaan rijden om te gaan overwinteren. Nog even om 9.30 uur de auto schorsen.
Gaat niet !!! Moet je in allerijl nog even een postkantoor gaan zoeken die de schorsing kan regelen ! Mooi is dat. :bang: :bang:
( Is een scenario ). Moet toch niet kunnen zoiets ? :thumbdown:
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: RDW en (geen) DigiD



Bericht door Dafluc »

Het komt natuurlijk nooit gelegen als iets dat je wilt gebruiken het niet doet. Maar om nou te stellen dat dat niet zou mogen gebeuren is natuurlijk onzin. Het kan gewoon kapot. Ook al zijn problemen zeldzaam en meestal heel snel opgelost. We zijn gewoon verwend.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: RDW en (geen) DigiD



Bericht door Andorus »

Ik heb dit ook regelmatig je moet het steeds weer opnieuw proberen tot het een keer lukt ik vind het een grote ergernis,bij ons in de buurt is helemaal geen postkantoor meer ik dacht dat het aan mijn wifiverbinding lag maar dat is dus niet zo merk ik nu ik vind ook heel vervelend.
Gr.Fred
fred flair
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: RDW en (geen) DigiD



Bericht door AadenAnke »

Wel net de camper geschorst probleemloos ging het.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: RDW en (geen) DigiD



Bericht door Kroppie »

en je gaat pas ontschorsen 5 minuten voor gepland vertrek natuurijk, dan heb je tenminste iets om je aan te ergeren

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: RDW en (geen) DigiD



Bericht door AadenAnke »

Afgelopen zondag de Dacia uit de schorsing gehaald ook dat ging probleemloos had binnen 2 minuten de bevestiging via de mail binnen. Zelfs ik onhandige Harry die met websites en computers altijd problemen heeft lukte het. Soms is het erg druk denk ik.

Gr. Aad
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: RDW en (geen) DigiD



Bericht door iSonic »

bently schreef:
wo 09 okt 2019, 17:54
Jaaaaa, dat is leuk ! Wil je om 10.00 uur met de camper gaan rijden om te gaan overwinteren. Nog even om 9.30 uur de auto schorsen.
Gaat niet !!! Moet je in allerijl nog even een postkantoor gaan zoeken die de schorsing kan regelen ! Mooi is dat. :bang: :bang:
( Is een scenario ). Moet toch niet kunnen zoiets ? :thumbdown:
Tsja je kan je zo opstellen.... Verwacht je ook van je naasten dat ze nooit wat fout doen of dat er nooit wat fout gaat? Shit happens is niet handig maar ze doen het niet express. Als DigiD er nu al 5 dagen uitlag voor de zevende keer dit jaar dan is het wat anders.
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: RDW en (geen) DigiD



Bericht door tonic »

Een groot aantal garagebedrijven heeft ook een kentekenloket daar kun je ook voertuigen schorsen of er weer uithalen.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: RDW en (geen) DigiD



Bericht door KTManiac »

Ga d'r vanuit dat die post van Bently een grap was en 'ie wat smileys vergeten was.
Zo niet, dan vat ik' m toch als grap op. :lol3:
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: RDW en (geen) DigiD



Bericht door Andorus »

Ik ontschors tegewoordig de camper 1 dag van tevoren door al dat gedoe schorsen komt niet op een dag aan
fred flair
Plaats reactie