Zelf fotoalbum maken: niet via albummakers

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Zelf fotoalbum maken: niet via albummakers



Bericht door jansloos »

Hoedoejedat?

Ziet er inderdaad netjes uit.
Gebruik je gewoon foto papier, aan 1 kant.
En hoe maak je er een boekje van
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Zelf fotoalbum maken: niet via albummakers



Bericht door veetee »

Dat boek is ‘gewoon’ van een van de bekende online fotoboekenmakers (A*****i :wink: ). Op de computer (Apple Macbook) bewerk ik foto’s met bijgeleverde standaardprogramma’s. Ook zo’n tekstkadertje maak ik door op de foto een halftransparante laag te leggen en daar weer de tekst op. Kwestie van digitaal knippen en plakken. De bewerkte foto’s gaan dan in het album upload en maakprogramma van de drukker zelf. Paar dagen later kant en klaar in de bus. Mooie dikke kwaliteit papier, harde kaft, dubbelzijdig geprint.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Zelf fotoalbum maken: niet via albummakers



Bericht door macfocus »

FrankJC schreef:
wo 09 okt 2019, 11:57
macfocus schreef:
wo 09 okt 2019, 11:14
Voor de gemiddelde persoon hier op het forum is 4 kleuren meer dan zat. Er is geen drukker die drukt in 12 kleuren.
Uit een 4 kleuren printer komen nooit goede foto's qua kleur. Een professioneel lab drukt altijd met 12 kleuren printers.
Zie de links van 'sky2000' .
Dan hebben we het over printen van foto’s. Waarschijnlijk enkelzijdig en dus niet zo handig voor een boek. Wel heel erg mooi.

Een boek drukken is wat anders, vereist dubblzijdig drukken en wordt (bij de grote album printers) gedaan op bv. HP Indigo machines. Dat is ongeveer een combinatie van offset drukken en inktjet printen.

Dat 4 kleuren nooit zo mooi wordt als 12 kleuren klopt.

Maar goed, we dwalen af.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Zelf fotoalbum maken: niet via albummakers



Bericht door macfocus »

jansloos schreef:
wo 09 okt 2019, 18:14
Dat is een lijvig werk geworden, Macfocus.

Mooi gebonden, harde kaft, tekst megedrukt. Vele uren werk.

Voor de opmaak, of advies kan ik wel bij mijn zoon terecht, en tegenwoordig ook bij z'n dochter. Hij doet grafisch werk www.ontwerpzaak.nl, en zij zit er voor op school.


Alleen ik heb hier wel fotopapier, uit een erfenis,
Epson Stylus Pro xl A3
Epson A3b
zelfs A2 en Panoramic.

Een Brother A3 printer,
Ik kan wel op A3 printen, en dan vouwen tot A4 maar?? blijft een beetje geklungel
Op het gangbare fotopapier kun je maar op 1 kant printen.

En om nou zo'n flatbed printer aan te schaffen?? Ik zal mn zoon eens polsen :-B
Dank je,

Had ik meer pagina’s kunnen bestellen had ik het gedaan...
Daar zat inderdaad serieus veel werk in.

Je drukwerk uitbesteden hoeft echt niet idioot duur te zijn, dat boek van mij kostte me maar 75,- aan drukwerk.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1728
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Zelf fotoalbum maken: niet via albummakers



Bericht door Sandor Gora »

Awel, er is veel mogelijk, dat blijkt.
Maar @Jansloos: waarom wilt u eigenlijk zelf printen en niet met een albumfabriek in zee gaan?
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Zelf fotoalbum maken: niet via albummakers



Bericht door jansloos »

De prijs.
Heb wel eens gekeken, maar 50 euro voor een paar pagina's.?

Hoewel print cassettes ook niet goedkoop zijn.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Zelf fotoalbum maken: niet via albummakers



Bericht door veetee »

@Jansloos, bijvoorbeeld bovenstaand album, 24 pagina’s dubbelzijdig geprint op kwaliteitspapier, mooi gebonden harde kaft, € 28. Daar kan ik het zelf niet voor doen...
.
(Edit: woordje ‘niet’ toegevoegd, vergeten....)
Laatst gewijzigd door veetee op wo 09 okt 2019, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1728
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Zelf fotoalbum maken: niet via albummakers



Bericht door Sandor Gora »

Als ik de prijs omreken per foto in zo'n boek, dan valt dat wel mee met wat vroeger mooie afdrukken kostten. Een hele strenge selectie lost veel op. Kijkt u eens welke foto's van 10 jaar geleden u nu nog steeds de moeite waard vindt. Dat geeft een idee van wat u nu zou moeten afdrukken.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Zelf fotoalbum maken: niet via albummakers



Bericht door annoh »

Dan hebben we het over printen van foto’s. Waarschijnlijk enkelzijdig en dus niet zo handig voor een boek. Wel heel erg mooi.
Ilford maakt fotopapier dat aan 2 zijden te printen is. Heel handig is dat ICC profielen van de website van Ilford te downloaden zijn.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8253
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Zelf fotoalbum maken: niet via albummakers



Bericht door hurktoilet »

Sandor Gora schreef:
wo 09 okt 2019, 21:11
Als ik de prijs omreken per foto in zo'n boek, dan valt dat wel mee met wat vroeger mooie afdrukken kostten. Een hele strenge selectie lost veel op. Kijkt u eens welke foto's van 10 jaar geleden u nu nog steeds de moeite waard vindt. Dat geeft een idee van wat u nu zou moeten afdrukken.
Daar heb je een punt, en dat speelt zeker in het digitale tijdperk. Ooit, na mijn enige reis naar Amerika, vond ik twaalf rolletjes dia's al veel, maar nu je geen rolletjes meert hoeft te kopen is de prijs daarvan geen belemmering meer. Dat heeft voordelen (speel maar lekker met de belichting en je standpunten), maar dan moet je dus ook kritischer zijn op wat je wilt bewaren. Voor de ouderen onder ons, die nog verplicht aanzaten bij dia-avondjes van vrienden: hoeveel van die plaatjes ontstegen het niveau van mama met zoonlief bij het beekje? Eén daarvan is voor jezelf leuk om over tien jaar (en zeker over 50 jaar) nog terug te zien, maar veel meer moet je er niet hebben.
Aan de andere kant moet je wel realistisch blijven. Het moet wel een herinnering blijven waar je wat aan hebt. Worstel nu met herinnering aan Andalusië: Zo veel moois gezien in een gebied waar we waarschijnlijk de eerstkomende jaren niet meer komen. Maar 100 pagina's is wel erg veel...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Zelf fotoalbum maken: niet via albummakers



Bericht door macfocus »

Als je voor 100 pagina’s materiaal hebt , de tijd om het te maken en de centen om het te kopen..., waarom niet?
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8253
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Zelf fotoalbum maken: niet via albummakers



Bericht door hurktoilet »

Daar heb je een punt. Misschien denk ik te veel in doelgroepen. Voor mijn vrouw en mezelf is het 100 pagina's waard en is het materiaal daar goed genoeg voor. Is het dat voor mijn familie en vrienden ook? Aan de andere kant, het is geen tekst- maar een fotoboek. Interesseert het je niet, kun je heel snel doorbladeren :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Zelf fotoalbum maken: niet via albummakers



Bericht door jansloos »

Ik zit tussen 't tv kijken door op www, met als zoekopdracht dubbelzijdig papier, maar dat is helemaal geen probleem. Veel leveranciers en voor zeker lage rijzen. 50 vel A3 zelfs 200 gr 18 euro.
A3 kun je vouwen tot A4 heb je al 4 pagina's op 1 vel.
Morgen eens goed kijken.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Ronald53
Berichten: 276
Lid geworden op: do 13 okt 2016, 20:46

Re: Zelf fotoalbum maken: niet via albummakers



Bericht door Ronald53 »

jansloos schreef:Ik zit tussen 't tv kijken door op www, met als zoekopdracht dubbelzijdig papier, maar dat is helemaal geen probleem. Veel leveranciers en voor zeker lage rijzen. 50 vel A3 zelfs 200 gr 18 euro.
A3 kun je vouwen tot A4 heb je al 4 pagina's op 1 vel.
Morgen eens goed kijken.
Volgens mij heeft elk papier twee kanten. Niet dan, ja toch?
Ronald

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Plaats reactie