Gezocht: iemand die fijne elektronica kan solderen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Gezocht iemand die fijn electronika kan solderen



Bericht door bupozaanstad »

Oja toen gingen de vogels gebruik maken van de antenne en natuurlijk vonden ze het leuk om de tuin vol te poepen maar daar heb ik snel wat op verzonnen. UV bestendige kabelbinders en dat vonden de gevederde vriendjes niet leuk. Geen vogel meer op de antenne gehad.
Bijlagen
cable_tie_4.JPG
cable_tie_4.JPG (77.72 KiB) 560 keer bekeken
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Gezocht iemand die fijn electronika kan solderen



Bericht door Atoz »

Geniaal!
Zwarte waren vroeger (toen de dieren nog spraken) UV bestendig.
Maar verder knap!
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Gezocht iemand die fijn electronika kan solderen



Bericht door Peter LMC »

Dat vind ik een super oplossing. :thumbup: :-B
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Gezocht iemand die fijn electronika kan solderen



Bericht door TestCase »

Kende vroeger wat morse en moest met militairedienst een test doen. Kwam een heel eind maar realiseerde me toen dat ik mogelijk achter zo'n sleutel kwam te zitten bij een goede test, brrrr. De test grondig verprutst dus. (Ben in de computers bij de luchtmacht terecht gekomen, veel leuker dan marconist vond ik.)

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gezocht iemand die fijn electronika kan solderen



Bericht door AadenAnke »

Ik heb de machinisten school gedaan. Kustvaart en visserij moest morse leren heb het verder nooit gebruikt :bow: :bow: :bang: :bang: 2reizen gemaakt en daarna een baan aan de wal in de metaal. Kwam al snel bij Holland Machine Service zat ik weer heel vaak aan boord dus op de Blitz het grote rijbewijs gehaald en rijden maar. Leuk dat rijden vrachtwagen touringcar dan weer taxi af en toe terug de metaal in en toen via een kennis richting de leswagen. Eerst alleen B later C en D bij er bij gehaald. Toen de bus op en daarna werd het instructiebewijs niet meer voor altijd geldig. Nog A gedaan om de eerste keer te verlengen. CCVB lessen gegeven werd toen ook verplicht en er moest best een inhaal slag gedaan worden. Maar ja je gaat trouwen en krijg kinderen wil vastigheid en elke dag thuis komen. In 85 kon je als chauffeur zo komenden het OV een baan voor het leven! :lol3: en nu terug kijkend denk ik het was leuk maar hoeft niet meer. Ik wil met de camper weg :-B :-B Heb veel geleed waar ik niets mee heb gedaan en veel dingen gedaan waar ik niets voor geleerd heb. Ja heb zelfs dingen gedaan waar ik niets van geleerd heb :shh: maar heb wel regelmatig van die herkenningen zoals met morse! Ja dat is het maar wat staat er??? Blijft leuk.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Gezocht iemand die fijn electronika kan solderen



Bericht door bertt »

Prachtig, deze verhalen :wink:

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Gezocht iemand die fijn electronika kan solderen



Bericht door PE1OPQ Theo »

ja idd erg leuk om te lezen over morse en wat men er mee doet.
Hier heb ik het geleerd omdat het moest, na het examen de seinsleutel direct het kanaal in gesmeten.
Vond het niets toevoegen aan mijn theoretische kennis om op de kortegolf te mogen uitzenden.
Morse heb ik gehaald om ook op de afdelings bijeenkomsten bij de tafel te kunnen aanschuiven met amateurs die de grote jacht akte al wel hadden.
En de verbindingen (QSO's) bespraken waar je als C amateur geen notie van had :D
Tot mijn grootste verbazing was ik met morse nog geen volwaardige gespreks partner.
Heb het zo altijd maar gelaten.
mast plat.jpg
mast plat.jpg (203.84 KiB) 440 keer bekeken
Ja en je wordt ouder dus hier geen hand lieren meer, onder de noemer techniek moet voor je werken, niet tegen.
Dus alles elektrisch uitgevoerd, knopje drukken en gaan.
top loaded middengolf 1287.jpg
top loaded middengolf 1287.jpg (38.25 KiB) 440 keer bekeken
Mast uitgeschoven met nog wel zichtbaar de 23 en 13 cm antennes voor Amateur TeleVisie.

Theo
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Gezocht iemand die fijn electronika kan solderen



Bericht door Aloys »

Leuk Theo! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Camper_01

Re: Gezocht iemand die fijn electronika kan solderen



Bericht door Camper_01 »

Heb morse moeten leren bij mijn radio/radar opleiding in de jaren 60, daarna nooit meer iets daarmee gedaan. Wel wereldwijd jarenlang met communicatiesystemen gewerkt. Kleine systemen en zeer grote.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Gezocht iemand die fijn electronika kan solderen



Bericht door Aloys »

Dan ben je het waarschijnlijk wel goed verleerd...
Mijn wederhelft, Femma PA3DWK, heeft haar morse-examen gedaan rond 1984. Na één of twee verbindingen
heeft ze er nooit meer wat mee gedaan. Is het dus ook helemaal kwijt, maar denkt er nu over om het te gaan
'ophalen'! :D

Aan de andere kant... https://morse.veron.nl/morse-vergeet-je-niet/
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gezocht iemand die fijn electronika kan solderen



Bericht door AadenAnke »

Blijkt toch wel dat de wereld om ons heen in de laatste 45a50 jaar erg is veranderd! We zijn oud geworden

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Gezocht iemand die fijn electronika kan solderen



Bericht door Kroppie »

juist, ik merk het elke dag :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Gezocht iemand die fijn electronika kan solderen



Bericht door TestCase »

Nou morsecode is een 'soort' van digitale communicatie. Een aan/uit code, binair noemen we dat. Alleen het vertalen, van/naar het alfabet, deed toen de mens en nu de computer.
Niet veel nieuws onder de zon eigenlijk.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Gezocht iemand die fijn electronika kan solderen



Bericht door bupozaanstad »

Je hoort tegenwoordig snelheden die inderdaad alleen met een computer gedaan kunnen worden. Tijdje terug een morse contest ................... man niet normaal, en dit volgt geen mens meer zonder gebruik van een PC.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Plaats reactie