Ik zal dit nooit begrijpen...

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door AadenAnke »

Vooral de laatste minuten heerlijk! Als 62 jarige oude knar ben ik dus gewoon 40 jaar te laat geboren! Hierop kan je echt uit je dak gaan! Maar zou waarschijnlijk nog jonger zo doof als een kwartel zijn. Met dit krijg je mij niet weg

Gr. Aad
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door B1gcheese »

Wij stonden eens op een primitieve camping in Noorwegen. We stonden op een volledig leeg veld. Komt er midden in de nacht een Duitser met caravan die op 1 meter naast ons de boel neerzet, en vervolgens met een boormachine de pootjes uitdraait. Ik sliep er dwars doorheen, anders had ik op dat moment die boormachine ergens bij hem gestopt waar de zon niet schijnt. Ik werd er wakker van toen ze 's ochtends vroeg weer wilden vertrekken en heb hem vervolgens helemaal de huid volgescholden. Als je dat in het Nederlands doet dan komt de boodschap ook aan, geloof me. En ook nog snel vertrekken voordat de campingbaas wil afrekenen, diep trieste figuren.

Overigens mompelde hij nog wat over het niet goed kunnen zien in het donker en dat hij daarom zo dicht bij ons kwam staan. Man man man...
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door Premiumliner »

Als ik dit zo lees dan heeft u helemaal geen last gehad van die Duitser. Immers u sliep er dwars door heen toen hij z'n pootjes uitdraaide en hij ging weer weg toen u wakker werd.
Ik snap dan ook niet waarom u hem de huid heeft vol gescholden!
Misschien ging hij wel dicht bij u staan omdat hij niet goed kon zien of er obstakels/bulten/kuilen waren.
Er staat niet bij hoe laat hij wilde vertrekken, dus wel of niet willen betalen blijft dan een geschilpunt. Misschien wilde hij wel betalen maar was de campingeigenaar afwezig cq. had hij al betaald.

Wij kwamen eens midden in de nacht voor de eerste keer aan in Goch. Wisten niet waar we konden staan en gelukkig was er nog een plekje vrij. De camper daar neer gezet. De volgende ochtend bleek dit te gaan om de "luifelplek" van een medecamperaar. Meteen bij het wakker worden excuses aangeboden en de camper verkast. Die mensen (Duitsers) waren zeer begripvol en we kregen zelfs koffie aangeboden! Waarom altijd die agressie?
Niet iedereen heeft kwade bedoelingen als hij een mooi plekje voor de camper zoekt en vindt!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door Aloys »

Premiumliner schreef:
wo 31 jul 2019, 14:17
Ik snap dan ook niet waarom u hem de huid heeft vol gescholden!
We zijn nou eenmaal niet allemaal hetzelfde en we reageren ook niet allemaal gelijk.
Zullen we het daar bij houden?
Dan hoeven we er geen persoonlijke discussie van te maken... :wink:

Verder on topic graag!
Begrijpt Simonne het inmiddels al een beetje? :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door Jan en Simonne »

Ik doe mijn best... :D
Lukt nog niet echt. :lol:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door Bob Diesel »

nicht ergeren ,nur wundern
verstehen :roll: unmoglich
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door EasyBee »

Uiteraard hebben wij dit soort ongewenste medekampeerders ook wel eens op onze nek gehad.
Voorseizoen op een lege camping in Frankrijk. Komt er om een uur of 6 's avonds een Belgische camper en van alle plekken op de camping is die pal naast ons uiteraard de leukste. Weg is ons vrije zicht en de avondzon. :bang:
Wij houden wel van buiten koken en we waren al van plan om de BBQ (ouderwetse houtskool) eens lekker op te stoken. De wind stond voor ons gunstig. Een meter van hun camper lekker de houtskool BBQ aanmaken, de rook waait zo door hun geopende raam fijn de camper in. Komt hij op hoge poten aanzetten. Ik moest die BBQ ergens anders neerzetten. Ik heb alleen maar aangegeven dat die BBQ daar al dagen stond en dat zij hun camper er naast hebben gezet. Dus wie moest er nu ergens anders naar toe. Hij boos weg. Even later gemopper en gestommel bij de buren. Maar ze vertrokken wel en gingen helemaal aan de andere kant van de camping staan.
Nee, het was niet de enig open plek met satelliet ontvangst. Het was kuddegedrag. Maar uitroken helpt dus ook.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door hwendt »

Mijn stikker van pas op voor de hond doet wonderen. Het is een wild plaatje van een Pitbullmet een verschrikkelijk grote bek.

De plek naast ons aan de deurkant is dan ook bijna als laatste aan de beurt en dan gaan mensen nog zo dicht mogelijk naast de andere buurman staan.

Leuk wordt het pas als je een pluse namaak York naast een schoteltje water zet. "Is de Pitbull niet mee"
JA maar die heeft straf omdat hij een herder heeft aangevallen...moet binnen blijven.

Succes verzekerd....Hugo die een dierenliefhebber is omdat hij al 2 weken een spin in zijn spiegel heeft zitten en daar erg zuinig op is... :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :cheers: :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door bupozaanstad »

Ik begrijp het wel Jan en Simonne, en wij staan als het mogelijk is op een CP ook graag ver van andere campers, ik hoef ook niet te zien hoe de meegenomen aardappelen uit de "garage" worden gehaald en de sperziebonen, het stukje vlees uit de vriezer wordt gepakt bij de buren. Soms ontkom je er niet aan helaas maar op een totaal leeg veld zoeken wij de verste uithoek op. Ik ben zendamateur en tijdens de vakantie probeer ik in de avond een verbinding te maken met andere zendamateurs, vooral het thuisfront en als het wat drukker is op de CP dan overleg ik hierover altijd even met de naaste buren die het vaak heel interessant vinden en zelfs komen kijken en meeluisteren.

Maar als het een heel stille CP is dan zou ik er ook van balen als er een camper op een paar meter afstand naast me komt staan, ik ga in elk geval niet verplaatsen maar in plaats van een mobiel antenne op de camper te plaatsen zet ik heel demonstratief een 10 meter hoge mast neer met een 2 maal 10 meter dipool antennen en dat doet wonderen ;-) ;-)
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door djurre1980 »

Screenshot_20190801-085951.jpg
Screenshot_20190801-085951.jpg (156.54 KiB) 537 keer bekeken
Zoiets?

Nu hier in Bremen.
Veld verder leeg.
In dit geval moeder met 2 kinderen.
Gisteravond deed ik halfnaakt het raam dicht omdat het fris werd.
Meteen stormde ze angstig naar buiten om te kijken wat dat geluid was en keek ze dus recht tegen m'n onderbroek aan. 🤣

Ach ja, als zo'n wijfie daar gaat staan wegens een veiliger gevoel heb ik er niet zo'n problemen mee.

Het is typisch Hollands gedrag ook.
Meteen gaan piepen als iemand te dicht in de comfort zone komt.
In de trein of bus hebben we ook het liefst niemand naast ons. (tas op stoel)
Terwijl in Spanje bijvoorbeeld vinden mensen het juist leuk als er iemand naast je komt zitten.
Laatst gewijzigd door djurre1980 op do 01 aug 2019, 9:24, 1 keer totaal gewijzigd.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door AadenAnke »

Ja ja leuke moeder natuurlijk :-B :-B en dan gaan potlood venten :thumbup: :thumbup: :thumbup: geen wonder dat we als camperaars een goede naam hebben :D :-B nog wel lekker geslapen of ben je de hele nacht lastig gevallen :crazy:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door djurre1980 »

Nee ik heb lekker geslapen, maar werd vanochtend wel ruw gewekt door een specht die het op de camper gemund had :crazy:

Ook nog nooit meegemaakt.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door Vertrokken2 »

@djurre1980

wat is daar mis mee? Ze staat toch op keurige afstand?
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door djurre1980 »

Behalve dan dat er nog een complete inventaris tussen staat van tafels stoelen etc.
En ze staat over de markering heen.
Het zijn grote plekken.
Maar nogmaals, vind het niet zo'n drama allemaal.
Gesloten